یک‌شنبه 13 خرداد 1403

طبیعت و محیط زیست

طبیعت و محیط زیست

خبرگزاری دانا

نورالله مرادی گفت: دشمن درصدد است ایران را با نابسامانی محیط زیست و آب جلوه دهد اما اینگونه نیست.

خبرگزاری دانا

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح‌های ترکیبی تلفیقی از بخش کشاورزی، دامپروری و گردشگری در سطح استان خبر داد.

خبرگزاری دانا

جعفری با اشاره به گلایه از اینکه چرا باید قیمت زرشک در بازار مشهد و سایر نقاط کشور تعیین شود، برای راه اندازی بازار ویژه زرشک در پنج شهرستان تولیدکننده این محصول مزیت دار خراسان جنوبی اعلام آمادگی کرد

وب‌گاه فرارو

ما را چه شده است که با آنکه شرایط سرزمینی، به خصوص وضع «آب» به مرحله هشدار رسیده، دیگر نه درایت گذشتگان برای مراقبت از سرزمین خود داریم و نه تدبیری بر اساس علم و تکنولوژی‌های نوین در پیش گرفته‌ایم؟

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دستورالعمل جدید صدور مجوز کارگاه تاکسیدرمی با اتصال صدور مجوز کارگاه تاکسیدرمی در سامانه کسب و کار تدوین و ابلاغ شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

جزئیات سن فرسودگی خودروهای فرسوده اعلام شد این سن برای خودروهای مختلف، متفاوت است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مشاور توسعه فناوری و امور دانش‌بنیان سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان حفاظت محیط زیست، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت دانش‌بنیان رایان نور تدبیر، مرکز نوآوری سازمان حفاظت محیط زیست راه‌اندازی می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پیش‌نویس سند نقشه راه توسعه ملی هوش مصنوعی منتشر شد که در بخش توسعه کاربردها هدف استفاده از هوش مصنوعی در حوزه‌های اولویت‌داری همچون سلامت، حمل و نقل و کشاورزی، آموزش، صنعت و محیط زیست است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - در حکمی از سوی وزیر جهاد کشاورزی، معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی منصوب شد.

خبرگزاری تسنیم

رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: واردات چوب با پوست از روسیه برای تسهیل وضع بازار چوب ام دی اف و کاهش قیمت این محصول آزاد شد.

خبرگزاری تسنیم

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم گفت: علی رغم اینکه علوم انسانی از بنیان‌های غربی خودش آسیب دیده و از آن ناحیه دچار ضعف است، اما توانایی‌های زیادی در حل مسائل کشور را داراست. امید که جشنواره فارابی بتواند به این مسائل بپردازد.

خبرگزاری مهر

اصفهان - کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از کاهش محسوس دما بین 5 تا 7 درجه سانتیگراد در مناطق سردسیر و کوهستانی غرب و شمال و شرق استان از فردا سه‌شنبه تا پایان هفته خبرداد.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - رییس نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: سرشماری آهوان دشت سهرین و منطقه شکار ممنوع فیله خاصه زنجان از دوشنبه 25 مهر آغاز شد.

خبرگزاری دانا

"صالح محمدی" رئیس جهاد کشاورزی گیلان بهره وری بیشتر از باغات فندق و دایر کردن صنایع تبدیلی و تکمیلی در منطقه را نیازمند سرمایه گذاری دانست و گفت: سیاست های دولت بر این است که شرایط را برای حضور سرمایه گذار بخش خصوصی در منطقه فراهم کند تا شرایط برای بهره مندی بیشتر کشاورزان فراهم شود.

خبرگزاری مهر

برای اصلاح شیوه جمع آوری پسماند در تهران قرار است طرح نوین جمع‌آوری پسماند در تهران اجرایی شود که منجر به بهسازی سطل های زباله خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا

بوشهر - ایرنا - حضور پررنگ کیسه‌های پلاستیکی در سبدهای خرید ایرانی‌ها، چند سالی است که حساسیت‌هایی را برانگیخته و پویش‌هایی فرهنگساز به راه انداخته است اما آنچه تاکنون سد راه اثرگذاری حد اکثری این طرح‌های دوستدار محیط زیست می‌شد یک خلا قانونی بود که دولت سیزدهم 20 مهرماه گامی محکم را برای برطرف کردن آن برداشت.