سه‌شنبه 1 خرداد 1403

طرابلس

طرابلس

وب‌گاه گسترش

دو کشور ایران و لیبی بعد از چندین سال در ماه‌های اخیر تصمیم به ارتقاء روابط دو جانبه خود گرفته و در همین چارچوب شاهد بودیم که لیبی سطح حضور دیپلماتیک خود در تهران را از کاردار به سفیر ارتقا داد و حدود یک هفته پیش سفیر لیبی در ایران استوار نامه خود را به سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهوری اسلامی ایران تسلیم کرد

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد دیدار امیرعبداللهیان با الهام علی‌اف، بیان کرد: در ارتباط با آذربایجان خوشبختانه در یک مسیر سازنده دوجانبه قرار گرفته ایم و دو طرف اتفاق نظر دارند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - در شرایطی بار دیگر روابط سیاسی و دیپلماتیک تهران - طرابلس ارتقا یافته که سفیر جدید لیبی در مراسم تقدیم استوارنامه خود خواستار تقویت جدی همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور شده است.

خبرگزاری مهر

سلیمان می‌گفت علاوه بر فراهم‌بودن امکانات رفاهی و شرایط مطلوب برای نیروهایش و عدم دخالت ایرانی‌ها در کارهای پرتاب، ایران باید گاهی موشک‌هایی به‌سمت عربستان و کویت نیز شلیک کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

کارشناسان کمیته حذف تبعیض‌نژادی سازمان ملل همچنین غارت و تخریب اموال عمومی و خصوصی و نیز گزارش‌هایی درباره دستگیری‌های گسترده و بازداشت معترضان را محکوم کردند.

وب‌گاه خبر آنلاین

اعتماد نوشت: حوالی ظهر 14 تیر ماه 1361؛ بنز سفارت ایران در لبنان با 4 سرنشین ایرانی و یک گارد لبنانی حفاظت سفارت، در جاده طرابلس به بیروت در راه پایتخت لبنان بود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصاد نیوز: همزمان با آغاز شورش واگنرف روسیه که به میدان مانور این گروه تبدیل شده درگیر پس لرزه های قیام شد.

وب‌گاه عصر ایران

نیرو‌های تحت فرمان "یوگنی پریگوژین " فرمانده گروه شبه نظامی واگنر به عنوان ارتشی مزدور در راستای خدمت به منافع پوتین گسترشی غیر رسمی در عرصه سیاست خارجی روسیه داشتند. با این وجود، پس از شورش ناکام هفته گذشته پریگوژین پرسش‌ها و ابهامات زیادی در مورد آینده آن گروه به خصوص در قاره آفریقا و کشور سوریه در خاورمیانه مطرح شده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از اسپوتنیک، «اسامه حماد» نخست وزیر لیبی که اوایل خرداد از سوی پارلمان این کشور مأمور تشکیل کابینه شد، از «ریچارد نورلاند» فرستاده ویژه آمریکا به این کشور خواست به حاکمیت دستگاه قضائی لیبی احترام گذاشته و با جانبداری از یک جریان خاص، در امور داخلی این کشور مداخله نکند. وی افزود: سخنان نورلاند در رسانه‌های خبری، مداخله آشکار در امور داخلی...

وب‌گاه عصر ایران

مقاله «ایرانیان نژاد‌پرست نیستند» بازتاب فراوان داشت و بعد از آن بحث بر سر کلمه «خوزستان» درگرفت. چون این مباحثه نه میان دو شخص بلکه دو طیف فکری است و همچنان حاوی اشارات تازه در نوشته ها و جوابیه هاست این نقد نیز منعکس می‌شود...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

گروه نظامی واگنر چون عصای سحرآمیزی در دست پوتین بود تا در کشورهای مختلف، زیرپوستی و مخفیانه دخالت مسلحانه می کرد و معادلات نظامی را به سود خود و هم پیمانانس تغییر می داد. حالا اما این عصای سحرآمیز آنچنان قوی شده که در برابر جادوگر قد علم کرد و پوتین و ارتش روسیه را بی آبرو ساخت.

وب‌گاه عصر ایران

این هزینه تجاوز و اشغالگری است. تجاوز نظامی برای گسترش مرزهای کشور، برخلاف گذشته، دیگر نه قابل افتخار است نه ارزشمند بلکه موجی از تبعات منفی را جلب می کند.

وب‌گاه عصر ایران

گمان می‌رود در هفته‌های پیش از حمله روسیه به اوکراین، مزدوران گروه واگنر حملاتی با "پرچم دروغین" در شرق اوکراین انجام دادند تا به روسیه بهانه‌ای برای حمله بدهند. اکنون، پیام‌هایی در رسانه‌های اجتماعی روسیه مبنی بر استخدام مزدوران با دعوت از آن‌ها به 'یک پیک نیک در اوکراین' دیده شده است.