چهارشنبه 2 خرداد 1403

طرابلس

طرابلس

خبرگزاری مهر

در جریان سفر اخیر سلطان عمان به کشورمان، روابط ایران و مصر یکی از محورهای اصلی مذاکرات میان مقامات عالی دو کشور بوده است و به نظر می‌رسد سلطان حامل پیامی از طرف قاهره بوده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یکی از بزرگترین فرماندهان «القاعده» در شمال لبنان بازداشت شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

بشار اسد از بحران و جنگ داخلی سوریه عبور کرد. بحران و جنگ داخلی که از مطالبه اصلاحات، اعتراضات سیاسی و راهپیمایی مسالمت آمیز شروع شد و به مخالفت مسلحانه و ظهور گروه های مخالفان مسلح، گروه های مسلح، تروریستی، داعشی و القاعده ای رسید.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بشار اسد از بحران و جنگ داخلی عبور کرد و در قدرت باقی ماند. بحرانی که نیم میلیون کشته برجای گذاشت؛ 7 میلیون آواره و پناهجو برجای گذاشت؛ سوریه را نابود کرد اما بشار اسد باقی ماند و بعد از 12 سال در نشست اتحادیه عرب شرکت کرد.

وب‌گاه عصر ایران

مشت آهنین پادشاه بحرین علیه معترضان جواب داد و با بر جای ماندن کشته و زخمی و زندانیان سیاسی و شکنجه، اعتراضات تمام شد و او در قدرت ماند و در نشست جدید اتحادیه عرب هم حاضر شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، منابع لیبیایی گزارش دادند که هیأت سعودی به ریاست «عبدالله بن فهد الشمری» معاون مدیر اداره کل امور کشور‌های عربی و آفریقایی در وزارت خارجه عربستان، وارد فرودگاه معیتیقه شد. هیأت سعودی در بدو ورود به فرودگاه مورد استقبال «راشد ابو غفه» مدیر اداره امور اداری و مالی وزارت خارجه لیبی و «خلیفه القایدی» مدیر امور عربی این وزارتخانه قرار گرفت. دولت...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

امامزاده داود (ع) و مسیر زیبای فرحزاد، مکان زیارتی دیگری بود که تهرانی‌ها با اهل و عیال از پنجشنبه پای پیاده یا با قاطر و الاغ برای نذر و نیاز به راه می‌افتادند و عصر جمعه هم برمی‌گشتند.

وب‌گاه 55 آنلاین

ژان فرانسوا لویله جاسوس سابق فرانسوی از نقش خود در سقوط حکومت قذافی در لیبی می‌گوید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

جاسوس پیشین فرانسه در کتابش از شیوه استخدام منابع، بازی با سلسله مراتب رژیم، حمایت از شورش‌های ضد قذافی و کارهای دیگر با هدف رسیدن به اهدافش پرده برمی‌دارد.

خبرگزاری دانشجو

زهرا مهدوی کارشناس روابط بین‌الملل طی یادداشتی که متن آن در اختیار خبرگزاری دانشجو قرار گرفت نوشت: 9 سال پس از سرنگونی معمر قذافی در سال 2014 میلادی، این کشور کماکان آبستن حوادث گوناگون است. در طی چند سال اخیر این کشور درگیر نبرد‌های داخلی است. پیچیدگی روابط بازیگران داخلی و خارجی در لیبی؛ درک حوادث جاری در آن کشور را سخت کرده است. در این یادداشت می‌کوشیم تا با تشریح و معرفی بازیگران...

وب‌گاه عصر ایران

گردان 28 که تحت فرماندهی خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای ارتش ملی لیبی قرار دارد، در جنوب در نزدیکی مرز سودان مستقر است و از نیروهای واکنش سریع سودان پشتیبانی لجستیکی می‌کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

پنتاگون در حال انتقال دادن سربازان و تجهیزاتش به یک پایگاه دریایی در جیبوتی برای آماده‌سازی عملیات احتمالی خارج کردن پرسنل سفارت آمریکا از سودان است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

پس از گذشت 41 سال از ربایش حاج احمد متوسلیان و هیئت همراهش هنوز خبر دقیقی از سرنوشت این 4 تن منتشر نشده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزارت خارجه عراق اعلام کرد که پس از 9 سال تعطیلی، سفارت خود در لیبی را بازگشایی کرده و روابط دیپلماتیکش با طرابلس را از سر می‌گیرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

بنابر اعلام وزارت خارجه عراق که سفارت خود در لیبی را بازگشایی کرده و روابط دیپلماتیکش با طرابلس را از سر می‌گیرد.

وب‌گاه عصر ایران

نمایندگی سازمان ملل متحد در لیبی روز سه شنبه به مناسبت «روز جهانی آگاهی از خطرات مین» در گزارشی اعلام کرد که در سال 2022 براثر انفجار مین ها و بمب های باقیمانده از جنگ 19 نفر در سراسر لیبی جان خود را از دست دادند که 14 نفر کودک بودند.