چهارشنبه 18 مهر 1403

طرح تصفیه‌خانه آب شرب خلخال تسریع می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
طرح تصفیه‌خانه آب شرب خلخال تسریع می‌شود

اردبیل - ایرنا - نماینده مجری طرح آبرسانی و تصفیه‌خانه آب خلخال از تسریع در اجرای این پروژه‌های اجرایی در این شهرستان خبر داد.

سیامک ستاری روز پنجشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت تصفیه‌خانه آب شرب خلخال افزود: تصمیماتی درباره تسریع و تکمیل روند اجرایی و همچنین خرید و نصب تجهیزات توسط پیمانکاران طرح تصفیه خانه خلخال اتخاذ شده است.

وی اضافه کرد: تصفیه‌خانه آب شرب خلخال به روش (BOT) توسط شرکت طرح پالایش آب خلخال با ظرفیت 285 لیتر در ثانیه و قرارداد خرید تضمینی 6 میلیون مترمکعب با شتاب بیشتر در حال اجرا است.

ستاری ادامه داد: پیشرفت فیزیکی بخش سیویل 85 درصد و بخش مکانیکال آن 59 درصد بود و پیشرفت فیزیکی کل پروژه 76 درصد می‌باشد.

وی افزود: تصفیه خانه آب خلخال برای نخستین بار با استفاده از روش بی او تی با سرمایه گذاری چند شرکت بزرگ داخلی در حال اجرا بوده و شرکت‌های مجری آن تاکنون اعتبار لازم را هزینه و برای تکمیل آن نیز نیاز است اعتبار لازم تامین شود.

ستاری بیان کرد: با تکمیل و افتتاح این طرح آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار این شهر و چند روستای همجوار سد بفراجرد در میان مدت 30 ساله تامین می‌شود

وی اظهار داشت: احداث سد بفراجرد، خط انتقال آب و تصفیه‌خانه آب شرب خلخال جزو پروژه‌های مهمی است که در این شهرستان توسط شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در دست اجراست.

*س_برچسب‌ها_س*