پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

طرح جدید اسرائیل برای تبادل اسرا / ایجاد گذرگاه امن برای خروج یحیی السنوار

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
طرح جدید اسرائیل برای تبادل اسرا / ایجاد گذرگاه امن برای خروج یحیی السنوار

اقتصادنیوز: یک رسانه عبری از ارائه طرح جدید رژیم صهیونیستی به آمریکا برای دستیابی به توافق تبادل اسرا با جنبش مقاومت اسلامی حماس خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شبکه کان رژیم صهیونیستی گزارش داد که این رژیم طرح جدیدی به آمریکا برای دستیابی به توافق تبادل اسرا با مقاومت فلسطین ارائه کرده است.

این رسانه عبری در خصوص جزئیات این طرح گزارش داد این توافق پیشنهادی شامل آزادی یکباره تمامی اسرای صهیونیست و ایجاد گذرگاهی امن برای خارج شدن یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و دیگر رهبران این جنبش از نوار غزه می‌شود.

در این پیشنهاد همچنین آزادی اسرای فلسطینی در مقابل خلع سلاح غزه، اجرای سازوکاری جدید برای اداره این منطقه و پایان جنگ سخن قید شده است.

شبکه صهیونیستی کان از این پیشنهاد رژیم صهیونیستی تحت عنوان «توافق خروج امن» یاد کرده است.

در رابطه با توافق تبادل اسرا 2 روز قبل یک منبع در مقاومت فلسطین در گفتگو با شبکه لبنانی المیادین اعلام کرد قرار است طی چند روز آینده یک پیشنهاد آمریکایی تحت عنوان «پلی بر شکاف‌ها» به طرفین ارائه می‌شود.

این منبع خاص تاکید کرد این پیشنهاد در واقع تسلیم در برابر فریبکاری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و تسلیم در برابر اراده وی با هدف عدم دستیابی به توافق به هر قیمت ممکن است.

وی در ادامه افزود این پیشنهاد شامل برقراری آتش‌بس دائمی و عقب‌نشینی کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه نشده و پرونده‌هایی مانند گذرگاه‌ها، امدادرسانی، اسکان آوارگان و بازگشت آنان را در گرو موافقت رژیم صهیونیستی قرار داده است.

این منبع فلسطینی اعلام کرد این پیشنهاد در واقع ادامه سیاست‌های آمریکا برای خدمت به برنامه‌های نتانیاهو و کاهش فشارهای داخلی و خارجی از آن است.

پیشتر حسام بدران، یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی عامدانه شروط غیرممکنی را برای از بین بردن هرگونه فرصت برای حصول توافق مطرح می‌کند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید