پنج‌شنبه 19 مهر 1403

عبور از فتنه‌ها؛ برنامه‌ریزی تشکیلاتی و دل‌های به‌هم فشرده می‌خواهد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
عبور از فتنه‌ها؛ برنامه‌ریزی تشکیلاتی و دل‌های به‌هم فشرده می‌خواهد

حجت‌الاسلام عباسی عنوان کرد: عبور از فتنه‌ها؛ برنامه‌ریزی تشکیلاتی، دل‌های به‌هم فشرده و عمل به هنگام می‌خواهد امروز برای هدایت افکار عمومی نیاز به برنامه راهبردی داریم چراکه چشم امید شیعیان جهان به جمع‌های این‌چنینی است و لازمه ایفای نقش مؤثر همدلی و هم‌گرایی و کنار گذاشتن اختلافات است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ حجت‌الاسلام مهدی عباسی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در نشست هم‌اندیشی پرچم‌داران فاطمی در اراک اظهار کرد: اگر تحلیل درست و دقیقی از مسائل ملی و جهانی نداشته باشیم طبیعتاً بخشی از ظرفیت‌ها مغفول واقع خواهد شد و تلاش و زحمات شیفتگان و ارادتمندان مکتب اهل‌بیت در هیئت‌های مذهبی دستاورد لازم را نخواهد داشت.

وی با تأکید بر انتخاب زاویه دید و افق نگاه صحیح ادامه داد: در فرهنگ شیعه و مکتب اهل‌بیت اگر نگاه ما به قله نباشد دستاورد ما در هیئت مذهبی یا هر تشکل فرهنگی دیگری حداقلی خواهد بود.

حجت‌الاسلام عباسی افزود: نگاه کلان ما را نسبت به وقایع دو ماه اخیر کشور نگران نمی‌کند درخت تناور جمهوری اسلامی به‌عنوان پرچم‌دار مکتب اهل‌بیت در دنیا آن‌قدر محکم شده است که وزیدن این بادها ایجاد زحمت می‌کند اما جبهه کفر و نظام سلطه با همه توانی که پای‌کار اغتشاشات ایران آورده‌اند شکست خواهد خورد.

وی عنوان کرد: امروز به برکت مکتب سیدالشهدا و خون شهدا، جمهوری اسلامی به‌قدری تقویت‌شده است که خارج از مرزهای خود دامنه نفوذ تئوریک خود را گسترش داده است و شاهد تشکیل بیش از سیصد جامعه شیعی در سرتاسر جهان هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: اگر از بنده به‌عنوان کسی که تجربه زیست در جوامع شیعه مختلفی را دارد بپرسند بزرگ‌ترین درسی که از مکتب اهل‌بیت گرفته‌ای چیست پاسخم تربیت در مقیاس جهانی است.

حجت‌الاسلام عباسی بیان کرد: ائمه شیعه در زمان حیات خود هیچ‌گاه محدود به جغرافیای حجاز یا عراق نبودند و شاگردانشان از شرق ممالک اسلامی تا شاخ آفریقا به حضور و نشر معارف این مکتب می‌پرداختند بنابراین هیئتی که می‌خواهد دستاورد حداکثری داشته باشد باید به تربیت در مقیاس بین‌المللی و جهانی بپردازد و شاهد مثال این کار حاج قاسم سلیمانی است.

وی تأکید کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری در 43 سال عمر انقلاب در برخی امور افراط‌وتفریط داشته‌ایم اما نکته اساسی آن است که جهت حرکت را درست انتخاب کرده‌ایم. شما به جوامع شیعی منطقه مانند عراق توجه کنید کشوری با جمعیتی که اکثریت آن شیعه است تحت حکومت ظالم و مستبدی چون صدام بود و هرکسی اراده حرکت اربعین داشت اعدام می‌شد اما اکنون وضع این کشور چگونه است؟ میلیون‌ها نفر در مسیر این راه‌پیمایی باشکوه حضور دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی با جنگ احزاب دانستن فتنه اخیر در کشور گفت: جای گلایه در مورد برخی امور کشور وجود دارد و ما نیز به برخی از مسائل انتقاد داریم اما این رسمِ اعتراض نیست درحال‌حاضر در شرایط جنگ احزاب قرار داریم اما جمهوری اسلامی به مدد شما بچه‌های هیئتی از این گردنه عبور می‌کند.

حجت‌الاسلام عباسی عنوان کرد: عبور از فتنه‌ها؛ برنامه‌ریزی تشکیلاتی، دل‌های به هم فشرده و عمل به هنگام می‌خواهد امروز برای هدایت افکار عمومی نیاز به برنامه راهبردی داریم چراکه چشم امید شیعیان جهان به جمع‌های این‌چنینی است و لازمه ایفای نقش مؤثر همدلی و هم‌گرایی و کنار گذاشتن اختلافات است.

وی گفت: عمل بهنگام نکته کلیدی حرکت در مسیر تشیع است ثواب این هم پس از واقعه عاشورا قیام کردند و شهید شدند اما عمل بهنگام نداشتند گروهی که در غائله جنگ احزاب در جبهه حق شمشیر می‌زنند برنده هستند و کسی که در فضای این فتنه فکر می‌کند اگر سکوت کنی به صلاح است مطمئن باشد خود را از این دستاورد محروم کرده است امروز جمهوری اسلامی نماینده مکتب تشیع است و جوامع شیعی در مورد حوادث اخیر ایران نگران‌اند اما در طرف مقابل نظام سلطه و متحجرین منطقه باکمال خوشنودی در راستای برافروختن آتش فتنه تلاش می‌کنند آیا می‌شود سیصد جامعه شیعی در دنیا اشتباه کنند و بن سلمان و اینترنشنال و تلویزیون ملکه انگلیس خیرخواه شیعیان باشند بنا به وعده و بشارت قرآن کریم نصر و پیروزی از آن مؤمنین و مستضعفین است.

وی در پایان با اشاره به تشکیل و فعالیت شورای راهبردی هیئتت مذهبی استان باهدف تنظیم‌گری حلقه‌های میانی گفت: این شورا امور مربوط به برنامه‌ریزی و برگزاری مراسم مناسبتی را در سطح استان پیگیری می‌کند و این تلاش جای تقدیر دارد.

انتهای پیام /