جمعه 15 تیر 1403

عبور از موج سوم کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
عبور از موج سوم کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر است

چابهار - ایرنا - فرماندار راسک در جنوب سیستان‌وبلوچستان گفت: عبور از موج سوم ویروس کرونا تنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی امکان‌پذیر است بنابراین مردم این شهرستان باید توجه ویژه‌ای به این موارد داشته باشند.

سلیم کدخدا روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: نشست ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در راسک در طول ماه‌های گذشته مرتب برگزار شده و هم‌اینک نیز به استناد ارزیابی و اعلام وضعیت نارنجی برای منطقه پس از تبادل نظر و بررسی آماری شهرستان از حیث وقوع میزان ابتلای قطعی افراد به نسبت تست گیری‌های انجام شده در فاصله زمانی 2 ماهه اخیر بصورت ویژه برگزار و تصمیات بسیار خوبی در این زمینه گرفته شده است.

وی افزود: فعالیت آموزش حضوری در تمامی مدارس شهرستان سرباز در همه مقاطع از روز شنبه اول آذر به مدت 2 هفته تعطیل و تنها بصورت مجازی کلاس‌ها برگزار خواهد شد.

فرماندار راسک با بیان اینکه به تمامی ائمه جمعه و جماعات و مدیران حوزه‌های علمیه شهرستان مراتب رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی در هنگام اقامه نمازهای یومیه و جمعه باید ابلاغ شود، گفت: نظارت‌ها و بازرسی‌ها از سطح بازار و فعالیت اصناف توسط تیم گشت و کنترل ستاد مدیریت و مقابله با بحران کرونا شهرستان با هدف حصول اطمینان از رعایت دقیق محدودیت زمانی تعیین شده توسط واحدهای صنفی تا اطلاع بعدی بصورت مستمر برنامه‌ریزی و انجام شود.

وی ادامه داد: محوریت ومسوولیت تصمیم‌گیری در جریان گشت‌ها با نماینده شبکه بهداشت و درمان خواهد بود و تمامی دستگاه‌های دولتی، نهادهای عمومی و وابسته به دولت از روز شنبه اول آذر با ظرفیت 50 درصد کارکنان به ارائه خدمات می‌پردازند.

کدخدا از مسوولان خواست تا از پذیرش جمعی و بدون ماسک ارباب رجوع در محیط های اداری خودداری کنند و در صورت مشاهده و احراز تخلف مسوولیت نقض دستورالعمل‌های بهداشتی برعهده رییس هر دستگاه خواهد بود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*