یک‌شنبه 1 مهر 1403

عبور صندوق‌های بازنشستگی از بحران در دولت سیزدهم

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
عبور صندوق‌های بازنشستگی از بحران در دولت سیزدهم

به گزارش گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، سیدصولت مرتضوی امروز، شنبه 24 تیرماه در هجدهمین سالروز گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرد: دولت مردمی سیزدهم درصدد رفع موانع و مشکلات کشور است و برای رفع این موانع در گام نخست نیازمند همدلی، انسجام و وحدت ملی هستیم.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه توجه به اقتصاد مقاومتی و درون‌زا افزود: برای بهبود وضعیت معیشت مردم، علاوه بر وحدت داخلی و انسجام، نیازمند رونق اقتصادی هستیم که این امر با بهره‌مندی از امکانات داخلی و کارخانه‌ها در دستور کار قرار دارد و برای رسیدن به آن باید زیرساخت‌ها فراهم شود و توسعه پیدا کند.

وزیر رفاه اجتماعی، مهار تورم را مقدمه بهبود معیشت بازنشستگان دانست و گفت: با افزایش صادرات و اصلاح تراز تجاری صندوق‌های بازنشستگی توانستیم از بحران‌های اخیر عبور کنیم.

مرتضوی ادامه داد: در دو سالی که از عمر دولت سیزدهم گذشته، ریاست محترم جمهوری اسلامی بیرق دیپلماسی خارجی را برافراشته و با کشور‌های مختلف در سراسر جهان ارتباط بسیار مهمی برای برون‌رفت از مشکلات برقرار کرده است.

وی تأکید کرد: پس از یک دهه رشد منفی حوزه اقتصاد، رشد اقتصادی کشور، امروز مثبت شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در ابتدای کار دولت سیزدهم، ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی، اقتصاد کشور را در آستانه بحران قرار داده بود که کسری بودجه این صندوق‌ها به 400 هزار میلیارد تومان رسید و در نهایت با تمهیدات اقتصادی و اصلاح تراز تجاری کشور از این بحران‌ها عبور کردیم.

مرتضوی تأکید کرد: رفاه و آسایش در دوره بازنشستگی، خواسته به‌حق جامعه بازنشستگان است. تلاش‌های خوبی در راستای ثبات قیمت کالا‌ها در حوزه اقتصادی انجام شده است و به دنبال این شرایط، جامعه بازنشستگی وضعیت بهتر معیشتی را در آینده نزدیک تجربه خواهند کرد.

وی اضافه کرد: بازنشستگان باید در تمام محافل خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی حضور فعال داشته باشند و ما در دولت سیزدهم و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خدمت جامعه بازنشستگی هستیم و این خدمت‌رسانی برای ما شرف و اعتبار به‌همراه خواهد داشت.

همچنین در این همایش ملی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تمبر و نشان ویژه بازنشستگان رونمایی شد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید سیدصولت مرتضوی وزیر کار صندوق‌های بازنشستگی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است