یک‌شنبه 15 مهر 1403

عدم نیاز ایران برای واردات محصولات بیماران دیالیزی

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
عدم نیاز ایران برای واردات محصولات بیماران دیالیزی

مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر ایران با بیان اینکه در حال حاضر از معدود کشورهایی هستیم که نیاز به سبد دیالیز در کشور تامین می‌شود، گفت خوشبختانه ما نیاز به واردات محصولات دیالیزی نداریم و این محصولات با بهترین کیفیت و تکنولوژی تولید می‌شود.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید بهمن سلطانی در حاشیه بازدید خبرنگاران از شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر ایران، با اشاره به زمان شکل‌گیری این شرکت اظهار کرد: از سال 71، این مجموعه با هدف انسان‌دوستانه و تامین تجهیزات مورد نیاز بیماران شکل گرفت و از آن زمان تا به امروز این شرکت انواع تجهیزات تزریقی را تولید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر ایران در سال 71 در نوع خودش بی‌نظیر و بی‌سابقه بود، گفت: در ادامه با ورود شرکت‌های مختلف این مجموعه توانست از روش‌های نوین در امر تولیدات خود استفاده کند. همچنین هم‌اکنون 18 شرکت فعال در کشور در ارتباط با انواع اقلام محصولات تزریقی فعالیت می‌کند، بطوری که برخی از محصولات تزریقی از کشور ما به سایر کشورها صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر ایران با بیان اینکه در حال حاضر این شرکت بزرگترین تولیدکننده سرنگ محسوب می‌شود گفت: تقریبا 30 درصد نیاز سرنگ کشور توسط این مجموعه تامین می‌شود.

سلطانی با بیان اینکه سالانه یک میلیارد سرنگ در کشور نیازمند هستیم گفت: از این میزان حدود 400 میلیون توسط شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر ایران تولید می کند که البته این ظرفیت وجود دارد که با راه‌اندازی خط جدید ظرفیت به 600 میلیون سرنگ در سال برسد.

وی با بیان اینکه سرنگ‌های تولیدشده در شرکت سها یکی از بهترین سرنگ‌ها محسوب می‌شود گفت: این مجموعه سرنگ‌های دوتکه بی‌نظیری را تولید می‌کند.

مدیر عامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر ایران در خصوص سبد دیالیز مورد نیاز بیماران دیالیزی گفت: این سبد شامل صافی ست، محلول، سوزن و اقلام مربوط به دیالیز است که توسط شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر ایران تولید می‌شود.

سلطانی گفت: در حال حاضر از معدود کشورهایی هستیم که نیاز به سبد دیالیز در کشور تامین می‌شود البته در کنار شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر ایران، یک شرکت دیگر نیز فعالیت می‌کند و خوشبختانه ما نیاز به واردات محصولات دیالیزی نداریم و این محصولات با بهترین کیفیت و تکنولوژی تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: 30 درصد از محصولات تزریقی مورد نیاز بیماران دیالیزی توسط شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر ایران تامین می‌شود و ان‌شاءالله در برنامه آتی ما صادرات محصولات دیالیزی پیش‌بینی شده است.

مدیر عامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر ایران در ارتباط با فضای در نظر گرفته شده جهت فعالیت در این مجموعه گفت: فضای تولیدی تولیدات محصولات در 10 هزار متر مربع در نظر گرفته شده که دارای 13 سالن تولیدی است.

سلطانی افزود: در کشور سالانه نیازمند به 6 میلیون صافی دیالیز هستیم که از این میزان دو میلیون توسط شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر ایران و مابقی توسط سایر شرکت‌ها تامین می‌شود.

مدیر عامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر ایران در پایان ضمن تقدیر و تشکر از عسگری مدیر عامل سازمان تحقیقات پزشکی جمعیت هلال احمر تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ای که از سوی این سازمان طراحی شده اقداماتی برنامه‌ریزی شده که به زودی در مرحله تولید قرار خواهند گرفت.