سه‌شنبه 17 مهر 1403

عربستان در واکنش به سوزاندن قرآن در سوئد، به حجاج اروپایی قرآن ویژه اهدا می‌کند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
عربستان در واکنش به سوزاندن قرآن در سوئد، به حجاج اروپایی قرآن ویژه اهدا می‌کند

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، سوزاندن قرآن توسط یک پناهنده عراقی در سوئد، موجب اعتراض مسلمانان جهان شد. حدود 2 میلیون مسلمان که برای مناسک حج تمتع به سرزمین وحی مشرف شده بودند نیز به این اعتراضات پیوسته و در موقعیت‌های مختلف توهین به مقدسات را محکوم کردند.

واکنش سعودی‌ها در پی توهین به مقدسات توسط پلیس سوئد

مسؤولان سعودی در واکنش به اقدام پلیس سوئد، تعداد قرآن‌های اهدایی به حجاج را افزایش دادند. همچنین در فرودگاه هنگام بازگشت حجاج اروپایی، به برخی کاروان‌ها در کنار آب زمرم، به جای یک جلد کلام الله مجید، 2 جلد قرآن در ابعاد مختلف هدیه می‌دهند.

یکی از مسؤولان سعودی با بیان اینکه ما با اهدای قرآن ویژه به اروپایی‌ها سعی داریم در کنار نشان دادن رحمانیت اسلام، افرادی را که به مقدسات مسلمانان توهین می‌کنند با قرآن آشنا کنیم، می‌گوید: یکی از قرآن‌های اهدایی به حجاج اروپایی از سوی مجتمع چاپ قرآن ملک فهد به زبان انگلیسی ترجمه شده است.

امسال حدود 2 میلیون زائر از کشورهای مختلف به حج تمتع مشرف شدند که از این تعداد، 36 هزار و 521 نفر را زائرانی از اروپا، آمریکا و استرالیا تشکیل دادند.

به گزارش فارس، سلوان مومیکا، پناهجوی عراقی هم‌زمان با عید قربان، قرآن را با مجوز پلیس سوئد، مقابل مسجد اصلی استکهلم پاره کرد و سوزاند‌. این اقدام خشم بسیاری از مسلمانان جهان را برانگیخت.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

عربستان سعودی

پلیس سوئد توهین به مقدسات قرآن سوزی حج تمتع زائران ایرانی حجاج قرائت قرآن سرزمین وحی اهدای قرآن به حجاج قرآن ویژه قرآن با ترجمه انگلیسی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
عربستان در واکنش به سوزاندن قرآن در سوئد، به حجاج اروپایی قرآن ویژه اهدا می‌کند 2
عربستان در واکنش به سوزاندن قرآن در سوئد، به حجاج اروپایی قرآن ویژه اهدا می‌کند 3