پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

عزیزی: پزشکیان در سازمان ملل جنایت اسرائیل را محکوم کند

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
عزیزی: پزشکیان در سازمان ملل جنایت اسرائیل را محکوم کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به عملیات تروریستی در لبنان گفت: انتظار می‌رود آقای پزشکیان در سازمان ملل موضع رسمی جمهوری اسلامی را در محکومیت این اقدامات جنایتکارانه اعلام کند.

- اخبار سیاسی -

ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، حمله تروریستی سایبری رژیم صهیونیستی به شهروندان لبنانی در بیروت را محکوم کرد و آن را مصداق کشتار جمعی دانست.

وی در این زمینه تأکید کرد که رژیم صهیونیستی مسئول این تجاوز جنایتکارانه است که در ادامه عملیات‌های ترکیبی و به کمک عوامل مزدور انجام شده است.

عزیزی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های شهدا و مجروحان، تصریح کرد: شهدا و مجروحان نماد مبارزات و فداکاری‌های جبهه مقاومت در راه قدس و پیروزی مردم غزه و کرانه باختری هستند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که این جنایت‌ها هرگز موجب تضعیف مجاهدت‌های نیروهای مقاومت نخواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، عملیات تروریستی در لبنان را مغایر با اصول اخلاقی و انسانی و همچنین حقوق بین‌الملل، به ویژه حقوق بین‌الملل بشردوستانه دانست و تأکید کرد: این دشمن خیانتکار و جنایتکار قطعاً قصاص عادلانه خود را برای این تجاوز گناه‌آلود خواهد گرفت.

عزیزی همچنین به زخمی شدن سفیر کشورمان در بیروت اشاره کرد و برای مجتبی امانی آرزوی سلامتی کرد و افزود: در این اقدام جنایتکارانه، علاوه بر شهادت و مجروح شدن ده‌ها نفر از مردم بی‌دفاع بیروت، صلح و امنیت منطقه‌ای و همزمان، امنیت دیپلمات‌ها نیز به شدت نقض شده است.

وی خواستار پیگرد کیفری بین‌المللی و محاکمه رژیم صهیونیستی شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دوازدهم به سفر پیش روی رئیس‌جمهور کشورمان به نیویورک برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود آقای پزشکیان در سازمان ملل موضع رسمی جمهوری اسلامی را در محکومیت این اقدامات جنایتکارانه اعلام کند.

عزیزی همچنین از دستگاه دیپلماسی کشور خواست تا با رایزنی کشورهای اسلامی و منطقه، مقابله با اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی را در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی در پایان اعلام کرد که کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز این عملیات تروریستی سایبری را محکوم کرده و در جلسات آینده خود به بررسی ابعاد این حادثه خواهد پرداخت.