دوشنبه 16 مهر 1403

عشق و ارادت زنجانی‌ها به حسین (ع) در همهمه کرونا رنگ نباخته است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
عشق و ارادت زنجانی‌ها به حسین (ع) در همهمه کرونا رنگ نباخته است

زنجان - ایرنا - مردم زنجان که هرسال در ماه محرم به یاد امام حسین (ع) و 72 یار باوفای آن حضرت جامه سیاه بر تن کرده و شهر را سیاه پوش می‌کردند محرم امسال نیز از این غافله عقب نماندند و تنها نحوه عزاداری آنها به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا تغییر کرده است.

شماری از مردم مومن و متدین استان زنجان هرسال برای فرا رسیدن ماه محرم و انجام عزاداری های حسینی و به ویژه شرکت در دسته های عزاداری های مختلف ازجمله حسینیه و زینبیه اعظم، لحظه شماری می کردند که متاسفانه امسال شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از احتمال ابتلای عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) به این بیماری منحوس، باعث شد تا مجالس سرور و سالار شهیدان به شکل دیگری برگزار شود.

یکی از دوستداران و ارداتمندان امام حسین (ع) گفت: عشق به حسین (ع) هیچوقت تمامی ندارد و یک سال تمام منتظر فرا رسیدن ماه محرم بودم تا بتوانیم همانند سالهای گذشته، رسم و طریق عاشقی خود نسبت به سالار شهیدان به جای آورم.

محمود مقدم افزود: دلدادگان و شیفتگان امام حسین (ع) هرگز از عزاداری های باشکوه و با عظمت خود برای حسین بن علی (ع) دست نمیکشند و فقط امسال به خاطر پیشگیری از شیوع کرونا، مراسمات خود را در فضای روباز و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، انجام می دهند و اجازه نمی دهند عشق و ارادتشان نسبت به سیدالشهداء، کم فروغ شود.

شهروند دیگری نیز گفت: چراغ فروزان ماه محرم هیچ وقت کم فروغ نخواهد شد و در واقع عشق و ارادت شیفتگان امام حسین (ع) آنچنان بالا است که نه فقط بیماری بلکه مرگ نیز نمی تواند به عزاداری های حسینی مردم متدین، مومن و انقلابی، خدشه ای وارد کند.

سعید صمدی، افزود: مردم زنجان، امسال نیز در عزاداری های خود برای حسین (ع) کم نگذاشته اند و امسال علاوه بر پوشیدن جامه سیاه، نه فقط خیابان ها و مقابل مساجد را بلکه کوچه و پس کوچه های شهر و حتی محله ها و خانه های خود را تبدیل به حسینیه کرده اند تا میزان دلدادگی و شیفتگی خود را به سرور و سالار شهیدان نشان دهند.

یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت زنجان گفت: عزداری های ماه محرم در این استان با وجود بیماری کرونا، رنگ نباخته است و مردم زنجان پرچم های سیاه را در هر کوی و برزن برافراشته اند تا ارادت قلبی خود را به حضرت سیدالشهدا نشان دهند.

حسن خدایی، افزود: عشق به حسین (ع) تمامی ندارد و محبان حضرت با شور و شعور وصف ناشدنی پای در میدان گذاشته و بی هیچ واهمه‌ای، علاقه، عشق و ارادت قلبی خود را به منصه ظهور و بروز می رسانند.

وی با بیان اینکه عزاداری های مردم این استان همانند سالهای گذشته، جلوه‌گری می کند که این از الطاف عشق به سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) است و اظهار داشت: از مردم مومن و متدین این استان تقاضا می شود در این ماه معنوی نیز نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، بی توجه نباشند و در کنار عزاداری در فضاهای روباز، به توصیه ها و هشدارهای بهداشتی نیز عمل کنند.

خدایی تصریح کرد: قیام و حماسه سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای آن حضرت در کربلا آنچنان با عظمت است که قلوب تمامی مردم آزاداندیش و آزادیخواه را شیفته و مجذوب خود کرده که همواره به ویژه در ماه محرم، اشک ماتم را از دیدگانشان جاری می سازد. واقعه کربلا و عاشورا، آنچنان عظیم و با ابهت است که به رغم گذشت چندین قرن، همچنان پویا و زنده مانده و جهان اسلام از پرتو نور آن، روشنی می‌گیرد و دردانه فاطمه زهرا (س) با نهضت عاشورایی، تاثیری بس عمیق در قلوب مومنان جهان داشته و با شهادتش، بزرگترین درس آزادی و آزادگی را به آزادیخواهان و آزاد اندیشان عالم داد تا هرگز زیر بار ظلم و ستم نرفته و زندگی با ذلت و ننگ را نپذیرند. شیعه همواره بر وجود پر عظمت سالار و سرور شهیدان به خود بالیده و تا ابد نیز خواهد بالید و در عزاداری های امسال خود برای سلطان کربلا با وجود این بیماری منحوس، سر از پا نشناخته و نمی شناسد، چراکه امام حسین (ع) برای عاشقان سرور بوده و همگان تشنه توجهات آن حضرت هستند.

*س_برچسب‌ها_س*