سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403

آموزشی وب‌گاه عصر ایران

آموزشی وب‌گاه عصر ایران

اول آبان در تقویم ایرانی روز آمار و برنامه ریزی است.

اسحاق جهانگیری افزود: فکر می‌کردند یک دکمه ای هست که آن را می‌زنند و اقتصاد کشور راه می‌افتد. چون یک روز کار اجرایی نکرده بودند، یک دهداری، یک فرمانداری اداره نکرده بودند که بفهمند کار چیست. می گفتند بدون مذاکره، بدون برجام می‌توانیم اداره کنیم.

تهران از ابتدای سال 8 روز هوای پاک، 159 روز هوای قابل قبول، 44 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه و 5 روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است.

ارتش اسرائیل از به تعویق انداختن حمله زمینی به غزه خبر داد.

منابع رسانه‌ای عبری اعلام کردند که وزارت خارجه اسرائیل تصمیم به تخلیه سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های خود در چند کشور گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره منابع ارزی آزاد شده ایران که گفته می‌شد در قطر بلوکه کشده است گفت: همانطور که اعلام شده، هیچ تحول جدیدی رخ نداده و متعلق به ملت ایران است و در چارچوب تعریف شده در دسترس ایران است و ایران بر اساس نیاز خود استفاده خواهد کرد.

روسیه در تازه‌ترین تلاش خود با نقاشی طرح این بمب‌افکن‌ها بر زمین پایگاه هوایی انگلس در پی به خطا انداختن پهپادهای اوکراین است.

گنجاندن مقدار زیادی سبزیجات در رژیم غذایی، نقش مؤثری در کاهش وزن دارد. مطالعات نشان می‌دهد که افزایش مصرف سبزیجات منجر به کاهش وزن قابل توجهی در افراد سالم می‌شود و هم‌چنین به کاهش خطر چاقی کمک می‌کند. سبزیجات مملو از ویتامین‌های مغذی، مواد معدنی و فیبر هستند و به طور کلی کالری کمی دارند؛ که همین موضوع، این گروه غذایی را به یک میان‌وعده عالی برای افرادی تبدیل می‌کند که به دنبال کاهش...

کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه درحالی پیشنهاد دولت برای نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی براساس میانگین 5 سال آخر خدمت را رد کرده و ملاک محاسبه حقوق بازنشستگی را قانون فعلی یعنی میانگین دو سال آخر خدمت در نظر گرفته است که معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی می‌گوید: این موضوع همت نمایندگان مجلس را می‌طلبد تا «ضریبی از حداقل دستمزد» برای کل دوره، مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی قرار گیرد./...

یک هفته بعد از بازی النصر و پرسپولیس، می‌شود بدون هیجان و تاثیر شبکه‌های اجتماعی در مورد این بازی و آمدن رونالدو به ایران حرف زد.

فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان شنبه شب در سخنانی گفت که «ما مجددا با هرگونه اقدام یکجانبه‌ای را که مانع حل مسئله فلسطین شود، مخالفت می‌کنیم».

وزیر علوم با بیان اینکه سال تحصیلی دانشگاه ها از سوم مهر شروع می‌شود، خاطر نشان کرد: سال تحصیلی ورودی های جدید دوره کارشناسی دانشگاه ها به دلیل اینکه دانشجو معلمانی که از طریق آموزش و پرورش قرار است پذیرفته شوند باید از نظر صلاحیت‌های علمی و گزینشی مورد بررسی قرار بگیرند و این امر نیاز به زمان داشت در نتیجه سال تحصیلی این نو دانشجویان از هفته سوم مهر آغاز می‌شود.

نیمه شب گذشته یکی از انبارهای پلاستیک مربوط به باتری سازی وابسته به سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع در محدوده میدان نوبنیاد دچار آتش سوزی شد که توسط آتش نشانان مهار شده است.

این تصاویر ضبط شده از روح دوچرخه سوار، به سرعت در فضای مجازی منتشر شده است و مردم محلی را به تکاپو انداخت تا راز شبح‌آلود این دوچرخه متحرک را توضیح دهند.

به دنبال افزایش غلظت ذرات گرد و غبار و تصمیمات اتخاذ شده در راستای جلوگیری از آسیب به‌سلامت ساکنان منطقه، برخی ادارات منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون تعطیل شدند.