پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه عصر ایران

اجتماعی وب‌گاه عصر ایران

دریاچه بایکال معروف است به مروارید سیبری و گاهی اوقات گردشگران خود را به این منطقه می‌رسانند تا روی آن پیاده‌روی کنند. این کار علی‌رغم داشتن لذت و هیجان، اما گاهی اوقات می‌تواند با شکستن یخ‌ها و سقوط افراد به داخل آب همراه باشد.

این شرکت، کارمندان خود و علاقه‌مندان دیگر را در برنامه «سم‌زدایی دیجیتال» شرکت داده است و آنها باید از تلفن همراه های خود به مدت 30 روز استفاده نکنند و در پایان ماه، در صورت موفقیت، 10‌هزار دلار جایزه بگیرند.

در آستانه یک انتخابات تاریخی قرار داریم. در اینجا هم باید انتخاب کنیم که آیا عموم مردم، در مشارکت حماسی و دورانساز، ایران را به ستاره مردمسالاری خاورمیانه بدل می‌سازند، یا قرار است، شکاف معروف و نحسِ میان دولت ملت، بخش قابل توجهی از مردم را دلسرد کرده و در لحظه‌ای تاریخی به بی‌اعتنایی و بی‌باوری نسبت به صف و صندوق وا دارد؟

این مدارس در نوبت صبح برای امروز سه شنبه 17 بهمن ماه غیر حضوری خواهد بود.

ما چیزی به اسم سکوت محض نداریم. در ساکت‌ترین لحظات هم صدای محیطی وجود دارد. حالا اطاقی ساخته شده که به سکوت محض نزدیک است. تجربه بودن در این اطاق را ببینید.

دانشمندان اخیرا هشدار دادند ویروس‌های خفته و مدفون در اعماق یخ‌ها می‌توانند تهدیدی برای همه‌گیری بیماری‌های جدید باشند.

وقتی سیستم ایمنی فعال می‌شود که به پروتئین حمله کند، بخش‌هایی از مغز را که به‌طور معمول پی‌ان‌ام‌ای2 تولید می‌کنند، مانند مناطق مغزی که در حافظه، یادگیری و حرکت نقش دارند نیز هدف قرار می‌دهد.

در یک ساعت تمرین اسکواش می‌توانید بین 600 تا 1000 کیلو کالری بسوزانید.

vivo V30 از صفحه‌نمایش 6.78 اینچی AMOLED، وضوح 1260p و حداکثر روشنایی 2800 نیت بهره می‌برد که یک اسکنر اثرانگشت در زیر پنل خمیده خود دارد.

کره زمین با سرعت 108 هزار کیلومتر بر ساعت به دور خورشید حرکت کرده و هر 24 ساعت یک دور کامل به دور خورشید می‌چرخد. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا ما حرکت و چرخش زمین را احساس نمی‌کنیم؟

در بیماران دیابتی، هپاراناز به طور سیستماتیک در غشای چشم بیماران مبتلا به رتینوپاتی دیابتی و بیماری کلیوی دیابتی بیش فعال می‌شود و افزایش می‌یابد.

شاید شما هم شنیده باشید که گاهی درباره کودکان گفته می‌شود که دیر به حرف زدن افتادند، حالا یک متخصص گوش و حلق و بینی به علائمی که والدین باید به آن توجه کنند اشاره کرده است و نکاتی درباره اهمیت شناسایی زود هنگام نداشتن قدرت کافی برای تکلم به ما می‌گوید.

رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران با بیان اینکه تا 1430 میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای جهان باید به صفر برسد، گفت: برای تحقق آن نیاز است تا به سمت انرژی تجدیدپذیر حرکت کنیم که این امر به معنای از دست رفتن بخش مهمی از منابع مالی برای کشورهایی است که از منابع فسیلی بهره‌برداری می‌کنند.

از بین بردن زردی دندان بر اثر سیگار و رفع زردی دندان در خانه با سرکه سیب نیز امکان‌پذیر است.

با استفاده از گرافن و مواد مغناطیسی، حسگر پوشیدنی ساخته شده که می‌تواند به صورت مستمر نشانگرهای سلامتی را رصد کند.