پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه عصر ایران

اقتصادی وب‌گاه عصر ایران

به روسای ناوگان‌های حمل و نقلی کشور ابلاغ شد که تا پایان فروردین سال آتی تعرفه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش نخواهند یافت.

ساختمانی که شبیه یک سفینه فضایی غول پیکر در میان فضای سبز کوپرتینو کالیفرنیا واقع شده، در واقع مقر جدید اپل، غول فناوری است.

گفتنی است که در طرح «بازتوزیع یارانه بنزین» همه شهروندان دارای کارت کیشوندی اعم از مالکان خودرو و افراد بدون خودرو، امکان دریافت سهمیه بنزین 20 لیتری را دارا خواهند بود.

شهرداری تهران به تازگی تفاهم نامه ای با بنیاد انقلاب اسلامی منعقد کرد که در گام اول قرار است 10 هزار مسکن استطاعت پذیر در مناطق مختلف شهر تهران اجرا شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، روغن پالم و روغن سویا که پرمصرف‌ترین روغن‌های خوراکی جهان است، تحت تاثیر خشکسالی، کمبود نیروی کار و نگرانی‌های نسبت به کمبود روغن آفتابگردان به رکورد بالایی صعود کرده اند و تهدیدی برای مردم محرومی هستند که به این کالا‌های غذایی اساسی برای بقا اتکا دارند.

در این بازار 348 هزار معامله به ارزش 34 هزار و 142 میلیارد ریال انجام شد.

تمام مسئولان گمرک از آن زمان تاکنون باید پاسخگو باشند، چرا این کار را نکردند و علی رغم اینکه سازمان غذا و دارو خودش متولی بوده و درخواست کرده است که این محموله آزاد شود، چرا محموله را آزاد نکردند.

حق اولاد، حق مسکن، حق عائله مندی و حق مهد کودک شامل مالیات نمی شود و اینکه در جزء (5) عبارت سایرپرداختی ها آمده است، امکان دارد شامل این موراد شود لذا بهتر است این عبارت حذف شود.

شناسایی و دهک بندی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می گیرد.

بانک‌های روسی که مورد تحریم قرار گرفته‌اند: سرب‌بانک، وی‌ای‌بی، پی‌سی‌بی، وی‌تی‌بی، اُتکریته، سوکوم، و نویکوم هستند.

از آنجایی که میزان عرضه افزایش پیدا کرد و تقاضا کاهش، ما شاهد افت قیمت گوشت هستیم. اما در هفته اول اسفند بدون تقاضا و در رکود بی‌سابقه طی شد.

علی‌اصغر باقرزاده، نماینده مردم بابلسر، نیز در مخالفت با پیشنهاد حذف این بند گفت: استعمال دخانیات عامل بسیاری از مرگ‌ومیرها و همچنین بسیاری از بیماری‌های قلبی و عروقی، ریوی و انواع سرطان‌هاست و در ایران بیش از 100هزار میلیارد تومان بار مالی برای وزارت بهداشت ایجاد می‌کند.

«نورد استریم 2» نام خط لوله انتقال گازی است که برای انتقال گاز از روسیه به آلمان - و اروپا - در دست ساخت بود اما روز چهارم اسفند به دلیل حمله روسیه به اوکراین، آمریکا این خط لوله و شرکت سازنده آن را تحریم کرد.

حذف هفت بانک روسی از سیستم بانکی سوئیفت در حالی انجام می شود که پیش از این اورزولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا متعهد شده‌اند که روسیه را از سیستم بانکی سوئیفت حذف کنند.

در این بیانیه آمده است: ما عمیقا نگران حمله روسیه به اوکراین هستیم و در کنار همه مردمی که در نتیجه این حمله در رنج و سختی قرار گرفته‌اند، می‌ایستیم.