جمعه 14 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه عصر ایران

اقتصادی وب‌گاه عصر ایران

بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته میزان تولید خودرو در سال 1401 بیش از 25 درصد افزایش خواهد یافت.

شتاب صفر تا پنجاه کیلومتر آریزو 5 برقی برابر با 8/4 ثانیه است و نهایت سرعت آن برابر 152 کیلومتر در ساعت می باشد.

وی درباره پرداخت حق انحصار به عنوان یکی دیگر از عوارض تولید دخانیات یاد کرد و گفت: حق انحصار برای تولیدات داخلی معادل 2 درصد و برای واردات 10 درصد است.

پیش از این شرکت نفتی شل در اعتراض به آنچه "تجاوز نظامی بی معنی" روسیه خواند، پایان فعالیت هایش در روسیه را اعلام کرده بود.

پرواز بازگشت دانشجویان مقیم اوکراین حدود ساعت 5 صبح در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین خواهد نشست که پیش‌بینی می‌شود 100 نفر از دانشجویان و ایرانیان مقیم اوکراین در این پرواز به کشور بازگردند.

براساس اطلاعیه فرابورس، نماد این دو باشگاه که 9 روز قبل نزد سازمان بورس ثبت شده بود در گروه فعالیت‌های ورزشی در بازار پایه و تابلو نارنجی فرابورس درج شد.

سالانه 50 میلیارد دلار واردات کالاهای اساسی همچون ذرت، سویا، گوشت و روغن داریم که 10 درصد آن یعنی بیش از 5 میلیارد دلار از کشور برزیل وارد می‌شود.

با راه‌اندازی این سامانه نیازها در بازار رسمی پاسخ داده می‌شود و در نتیجه بازارهای غیررسمی کم رنگ می‌شود.

از طرف دیگر تا امروز حدود 314 هزار و 136 نفر در بانک مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن حساب افتتاح کردند که از این میزان 201 هزار و 666 نفر آورده خود را به حساب طرح نهضت ملی مسکن واریز کردند.

پرداخت مالیات بر خانه‌های خالی از طریق درگاه خدمات الکترونیک سازمان به نشانی My.tax.gov.ir صورت می‌گیرد و در این درگاه افراد می‌توانند اینکه مشمول مالیات واحدهای خالی از سکنه هستند یا خیر را مشاهده کنند.

در واقع سیاست‌های غلط دولتی طی سال‌های گذشته، علاوه بر نادیده‌انگاشتن ظرفیت‌های صنعت پوشاک، موجب شده تا این صنعت نتواند نایی برای رقابت حتی با رقبای غیر رسمی خود داشته باشد و قافله را به اجناس خارجی ببازد.

حرف ما این است که چیزی بدون ثبت سفارش وارد گمرک نشود. حتما پیگیری انجام می‌شود، اما ورود بی حساب و کتاب اقلام و کالاها با گمرک کار اشتباهی است. بندر بیروت نمونه است و گمرک ما باید حساسیتش را روی این موضوع بیشتر کند.

اقدام علیه سایر مرتکبان در جریان است و به هیچ عنوان شهروندان نباید فریب این ترفند مجرمان کلاهبرداران سایبری را بخورند.

با توجه به نوع کاربری، انواع آسانسور، مشخصات و تعداد ظرفیت آسانسور، پوشش‌های مختلفی ارائه می‌شود که بیمه‌گزار درخواست‌های مختلف خود را در قرارداد اعلام می‌کند و با توافق شرکت بیمه، قرارداد خرید بیمه آسانسور منعقد خواهد شد.

در پی تصویب قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» گروه صنعتی ایران‌خودرو در نظر دارد، طرح فروش ویژه مادران را همزمان با سایر روش‌های فروش اجرا کند.