پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

یک فرمانده طالبان در بغلان در حمله جبهه آزادی افغانستان کشته شد.

کریستیانو رونالدو در یک پست اینستاگرامی به حضورش در ایران واکنش نشان داد.

رسانه دولتی چین گزارش کرد، نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد گفته که جست‌وجو برای حمایت خارجی به منظور کسب استقلال توسط تایوان یک "بن بست" است.

کارشناس ارشد مامایی گفت: مسئله اینجاست که ناباروری فقط زنان را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. مردان نیز می‌توانند با مشکلات ناباروری مبارزه کنند. بنابراین هر دوی زوجین باید مورد معاینه و آزمایش قرار گیرند.

نیروهای مسلح دانمارک در این‌باره گفت: «10 تانک لئوپارد -1 به اوکراین ارسال شده است. تانک‌های بیشتری نیز در راه هستند».

توجیهات امنیتی برای ممنوعیت تردد موتورهای سنگین غیرقابل قبول است، چراکه اکنون با موتورهای موجود در بازار نیز امکان هرگونه جرمی وجود دارد و نسبت دادن جرم به موتورهای با حجم بالای 250 سی‌سی استدلال محکمی نیست.

در ششمین‌ماه سال 1402، میزان 60 لیتر سهمیه بنزین ماهانه به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز می‌شود، همچنین سهمیه سوخت خودرو‌های عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

2 مهاجر عراقی در مقابل پارلمان سوئد بار دیگر به قرآن کریم هتک حرمت کردند و پلیس یک مرد را که تلاش داشته مانع از اقدام موهن این 2 نفر شود، بازداشت کرده است.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، با محکوم‌کردن جنایت تروریستی حرم حضرت شاهچراغ شیراز، شهادت تعدادی از زائران، خادمان و مجاوران حرم مطهر را به مردم شریف ایران و خانواده‌های ایشان تسلیت می‌گوید.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: طبق اخرین اخباری که کسب کرده ام داعش حمله تروریستی به حرم شاهچراغ را برعهده گرفته است و همچنین این حمله تاکنون 1 شهید و 7 مجروح داشته است.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: باید برنامه‌ریزی شود تا کودکان، ابزار دشمن نشوند. زیرا آنان هیچ ابزار علم و پیشرفتی را شایسته ما نمی‌دانند و ضرورت دارد تا خانواده‌ها را مطلع کنیم و اجازه ندهیم مدل‌های ظاهری، قلب و چهره‌های جوانان ما را لکه‌دار کند یا افکار آنان ذهن‌های دانش‌آموزان ما را آلوده کند.

زمانی که ساعت زنگ دار کالایی گران و دور از دسترس برای اکثر افراد بود، شغلی به نام ساعت وجود داشت که طی آن فردی هر روز صبح در مناطق کارگر نشین لندن حرکت می کرد و با نوعی لوله نخود به سمت شیشه محل خواب کارگران پرتاب می کرد تا بیدار شوند.

اصلی‌ترین هدف ربات‌های نظامی، کمک به کاهش تلفات انسانی است. ضمن اینکه می‌توان از آنها برای امدادرسانی هم استفاده کرد.

این فرد یهودی ایرانی پنجشنبه گذشته وارد فرودگاه تل آویو اسرائیل شد اما بازداشت و بازجویی شد.

امسال تابستان، فقط گوشه‌ای از بلایایی که در راه هستند به چشم ما آمد، داغی هوا و کم‌آبی و بی‌برقی. مسوولان محترم! فریفته بارش‌های اتفاقی و پراکنده و بی‌حاصل نشوید، نه اقلیمی عوض می‌شود و نه ایران اروپا و نه اروپا ایران. هنوز هم می‌توانیم با بسیج ملی امکانات تبعات بلایی را که در راه است و فعلا فقط طلیعه‌اش را دیده‌ایم، کمتر کنیم. راستگویی و راست‌کرداری مسوولان و پرهیز از کتمان حقیقت و...

علی ایمانی مربی فوتسال آسیا نگاهی به عملکرد گلرهای لیگ برتر فوتسال ایران انداخته و عملکرد این افراد را بررسی و تحلیل کرد.