شنبه 8 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

زمانی که ساعت زنگ دار کالایی گران و دور از دسترس برای اکثر افراد بود، شغلی به نام ساعت وجود داشت که طی آن فردی هر روز صبح در مناطق کارگر نشین لندن حرکت می کرد و با نوعی لوله نخود به سمت شیشه محل خواب کارگران پرتاب می کرد تا بیدار شوند.

اصلی‌ترین هدف ربات‌های نظامی، کمک به کاهش تلفات انسانی است. ضمن اینکه می‌توان از آنها برای امدادرسانی هم استفاده کرد.

این فرد یهودی ایرانی پنجشنبه گذشته وارد فرودگاه تل آویو اسرائیل شد اما بازداشت و بازجویی شد.

امسال تابستان، فقط گوشه‌ای از بلایایی که در راه هستند به چشم ما آمد، داغی هوا و کم‌آبی و بی‌برقی. مسوولان محترم! فریفته بارش‌های اتفاقی و پراکنده و بی‌حاصل نشوید، نه اقلیمی عوض می‌شود و نه ایران اروپا و نه اروپا ایران. هنوز هم می‌توانیم با بسیج ملی امکانات تبعات بلایی را که در راه است و فعلا فقط طلیعه‌اش را دیده‌ایم، کمتر کنیم. راستگویی و راست‌کرداری مسوولان و پرهیز از کتمان حقیقت و...

علی ایمانی مربی فوتسال آسیا نگاهی به عملکرد گلرهای لیگ برتر فوتسال ایران انداخته و عملکرد این افراد را بررسی و تحلیل کرد.

تجمع کنندگان از شهرهای مخنلف کشور (ایلام، مازندران، مشهد، قم) با پلاکاردهایی روبروی مجلس حضور پیدا کردند / جماران

بیش از 60 سال پیش، در مجاورت محله نارمک و در شمال خیابان تهران‌نو (دماوند کنونی)، محله‌ای به نام زرکش ساخته شد. اما این حوالی، کوچه هلند و ملکه جولیانا داستان خودشان را دارند!

یازدهمین همایش منتخبان برندهای صنعت ایران عصر روز شنبه 21 مرداد 1402 در سالن همایش های صداوسیما برگزار شد.

هنگامی که پای خود را روی پدال گاز امپاو فشار دهید، صدای غرش لذت بخش پیشرانه در کابین پخش می شود که البته این صدای طبیعی پیشرانه نیست بلکه سیستم صداسازی هوشمند است که حال و هوای اسپرتی را برای مالک خودرو ایجاد کند!

خلیج فارس در روزهای اخیر شاخص‌های حرارتی بالایی را ارائه کرده است. روز سه‌شنبه، نقطه‌ای در جزیره قشم ایران در تقاطع خلیج فارس و خلیج عمان به شاخص گرمای 158 درجه (70 سانتی‌گراد) رسید. در ماه ژوئیه، همین منطقه تا 165 درجه (73.9 سانتیگراد) را مشاهده کرد.

دو یادداشت تفاهم حوزه دفاعی عربستان و ترکیه نیز توجه ناظران و کارشناسان را به خود جلب کرد، بالاخص یادداشت تفاهم امضا شده با شرکت صنایع دفاعی بایکار ترکیه، که تعداد نامعلومی از پیشرفته ترین تجهیزات بدون سرنشین را در اختیار ریاض قرار می دهد.

آزادسازی 6 میلیارد دلار پول بلوکه شده بر قیمت دلار اثر خواهد داشت، اما اثر آن کوچک و در حد 10، 15 درصد خواهد بود.

در خصوص تغذیه لازم برای تقویت مغز هم باید گفت غذایی جادویی‌ای وجود ندارد که یک‌شبه کودک را به یک نابغه تبدیل کند، اما غذاهایی وجود دارند که مصرف منظم آنها، به رشد مغزی و تقویت توانایی‌های شناختی در کودکان کمک می‌کند.

بحران آب در تمام منابع آب زیرزمینی کشور گسترده شده و اطلاعات مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد که از میان مجموع 609 دشت مطالعاتی کشور که شماری از آن‌ها دچار فرونشست زمین شده‌اند، 420 دشت به عنوان ممنوعه و ممنوعه بحرانی قلمداد می‌شود؛ این عدد در مقایسه با آمار سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است؛ برای مثال تعداد دشت‌های ممنوعه برابر 317 دشت در سال 1392 بوده است. سهم تهران هم از این...

طالبان در دسامبر 2022 میلادی از ثبت‌نام دختران برای تحصیل در دانشگاه جلوگیری کرد همچنین رهبران این گروه پس از بازگشت به قدرت در افغانستان در سال 2021 از حضور دختران در مدارس پس از کلاس ششم ممانعت کردند؛ موضوعی که با محکومیت شدید جامعه جهانی از جمله سازمان ملل متحد روبرو شد.

یکی از دلایل موج گسترده مهاجرت پزشکان در همین دو مورد، یعنی احترام اجتماعی و وضع اقتصادی خلاصه می‌شود.