جمعه 7 اردیبهشت 1403

عطش برای دیده شدن؛ هالکی که ساختیم چقدر واقعی است؟

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
عطش برای دیده شدن؛ هالکی که ساختیم چقدر واقعی است؟

یک روانشناس اجتماعی گفت: افراد دارای خلاء عاطفی به دنبال موفقیت‌های ساختگی برای مطرح کردن خودشان هستند.

ایمانی، روانشناس اجتماعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: برخی افراد با خلا‌ءهای عاطفی فراوان روبرو هستند، متاسفانه رفتار‌های این افراد به نوعی نابهنجار است.

او ادامه داد: نحوه کسب موفقیت برای این افراد شامل 2 مرحله ساختگی و واقعی است. رفتار‌های اصولی برای این افراد توام با زحمت و رنج است.

این روانشناس گفت: افرادی که خلاء عاطفی دارند، دارای گره ذهنی هستند و به نوعی از جامعه طرد شده‌اند، به همین دلیل دنبال موفقیت‌های ساختگی برای نمایش دادن هستند و رفتار و خصوصیات آنها غلو آمیز است.

او بیان کرد: برای مثال هالکی که ساختیم، چقدر واقعی است!. آیا فردی که در ورزش به موفقیت می‌رسد، چنین رفتار‌های غیر اصولی از خود نشان می‌دهد؟.

ایمانی ادامه داد: چنین افرادی را غیر اجتماعی می‌نامیم. این افراد برای جامعه و جوانان، به شدت آسیب زا هستند؛ اشخاصی که آن‌ها را دنبال می‌کنند هم، افرادی با درصد آسیب پذیری بالا هستند.

ایمانی درباره خصوصیات افرادی که بلوغ فکری رسیده اند، توضیح داد: افرادی که دارای قدرت تفکر هستند و به بلوغ فکری رسیده‌اند برای زندگی خودشان راه‌های درست‌تر و بهتری را دنبال می‌کنند؛ در نتیجه تاثیرگزاری بهتری دارند مانند کشتی گیر‌ها و قهرمانان المپیک که خود آگاهی و عزت نفس بالایی دارند و برای موقعیت و موفقیت‌هایی که ساختند، مورد تحسین و افتخار قرار می‌گیرند و برای جامعه انسان‌های سالمی هستند.

او افزود: اما افراد مورد بحث ما افرادی هستند که هنوز به این بلوغ فکری نرسیده اند. برخی افراد به‌شدت تمایل به دیده‌شدن دارند. حس داشتن یک قهرمان و پیروی از او در هر فردی وجود دارد اما انتخاب این قهرمان بسیار اهمیت دارد و وظیفه رسانه و خانواده است که قهرمان واقعی را به نوجوان و جوان معرفی کند تا قهرمان پوشالی به مردم تحمیل نشود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده