جمعه 30 شهریور 1403

عقب‌نشینی ولوو از برنامه تولید خودروهای برقی

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
عقب‌نشینی ولوو از برنامه تولید خودروهای برقی

شرکت خودروسازی سوئدی "ولوو کارز" که پیش از این اعلام کرده بود سهم خودروهای برقی از تولید و فروش خود را به 100 درصد تا سال 2030 می‌رساند، اکنون از این هدف عقب نشینی کرده است.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، شرکت خودروسازی سوئدی "ولوو کارز" که پیش از این اعلام کرده بود سهم خودروهای برقی از تولید و فروش خود را به 100 درصد تا سال 2030 می‌رساند، اکنون از این هدف عقب نشینی کرده است.

اکنون این خودروساز انتظار دارد که تا این تاریخ بیش از 90 درصد فروش جهانی خود را به خودروهای برقی اختصاص دهد. دلیل اصلاح این برنامه مربوط به تغییر شرایط بازار و تقاضای مصرف‌کنندگان است.

کاهش فروش خودروهای برقی در اتحادیه اروپا درخواست تسلا از کانادا برای کاهش عوارض خودروهای برقی

جیم روان، مدیرعامل ولوو کارز، در این باره گفت: واضح است که روند گذار به سمت برقی شدن (خودروها) خطی نخواهد بود و مشتریان و بازارها با سرعت‌های مختلفی در پذیرش این موضوع حرکت می‌کنند.

طبق گفته سازمان تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو، کامیون و اتوبوس سوئد موسوم به "تحرک سوئد" Mobility Sweden، در ماه ژوئیه، برای 5516 خودروی برقی جدید در سوئد پلاک ثبت شد که نسبت به ژوئیه سال گذشته تقریباً 15 درصد کاهش نشان می‌دهد. در مجموع، این تعداد در شش ماه اول سال 2024 حدود 19 درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، فروش خودروهای برقی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ویژه در آلمان اخیراً کاهش یافته چرا که مشوق‌های مالی دولتی برای این خودروها حذف شده است و مصرف کنندگان نیز به دلیل مشکلات اقتصادی کمتر هزینه می‌کنند.