چهارشنبه 4 مهر 1403

عملیات تخلیه شهروندان لندنی از لبنان سرعت گرفت / وزیر دفاع دست به کار شد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
عملیات تخلیه شهروندان لندنی از لبنان سرعت گرفت / وزیر دفاع دست به کار شد

اقتصادنیوز: هم‌زمان با افزایش تنش‌ها در مرز لبنان و فلسطین اشغالی، فرماندهان ارشد انگلیس به‌سرعت درحال برنامه‌ریزی برای تخلیه گسترده شهروندان این کشور از لبنان هستند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، روزنامه تایمز چاپ لندن که از رسانه‌های نزدیک به وزارت امور خارجه انگلیس به شمار می‌رود نوشت که نیروهای نظامی بیشتری به قبرس اعزام شده‌اند تا به عملیات تخلیه صدها انگلیسی که از قبل برای خروج از این منطقه انتظار می‌کشند، کمک کنند.

این نشریه انگلیسی افزود، تعداد کمی از نیروهای انگلیسی نیز در لبنان حضور دارند تا در صورت تشدید درگیری‌ها عملیات تخلیه را تسریع کنند. دولت انگلیس پیش‌بینی می‌کند که حدود 10 هزار انگلیسی در خاک لبنان ساکن هستند.

در همین حال گفته می‌شود که جان هیلی، وزیر دفاع انگلیس اوایل امروز (سه‌شنبه) کنفرانس سالانه حزب حاکم کارگر در شهر لیورپول را ترک کرد تا جلسه دولت درباره بحران لبنان را هدایت کند.

درگیری‌ها میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر شدت گرفته است. رژیم صهیونیستی هفته گذشته در اقدامی جنایت‌کارانه با منفجرکردن پیجرهای هزاران نفر از مردم لبنان و نیروهای جنبش مقاومت اسلامی این کشور، موجب شهادت ده‌ها تن و زخمی‌شدن بالغ بر سه هزار نفر شده بود.

خبر مرتبط حمایت قاطع عراق از لبنان + جزئیات

اقتصادنیوز: اقدامات حمایتی عراق از لبنان پس از صدور بیانیه آیت‌الله سیستانی درباره تحولات این کشور در حال تداوم و افزایش است.

این رژیم همچنین با حمله به ساختمانی در ضاحیه بیروت، شماری از نیروهای حزب‌الله از جمله فرمانده ارشد این جنبش، «ابراهیم عقیل» را به شهادت رساند. در مقابل حزب‌الله با حملاتی سهمگین و با نشانه‌گرفتن حیفا و مناطق اطراف آن، زیرساخت‌های نظامی و صنعتی اسرائیل را گلوله‌باران کرده است.

وزارت امور خارجه انگلیس پیشتر با صدور بیانیه‌ای از شهروندان این کشور خواست تا زمانی که پروازهای تجاری جریان دارد، لبنان را ترک کنند. در این بیانیه آمده است: تنش ها در این کشور بالاست و اوضاع ممکن است با هشدار اندکی تشدید شوند. این مساله می تواند مسیرهای خروج از لبنان را تحت تاثیر قرار دهد یا محدود کند.

وزارت امور خارجه انگلیس افزود: در صورت وخامت اوضاع سیاسی یا امنیتی، پروازهای تجاری خارج از لبنان ممکن است مختل شده یا در کوتاه مدت لغو شوند؛ جاده های سراسر کشور نیز بسته می‌شوند. اگر در حال حاضر در لبنان هستید، باید همین الان آنجا را ترک کنید.

کی‌یر استارمر نخست وزیر انگلیس هم ساعاتی پیش به‌عنوان آخرین سخنران کنفرانس سالانه حزب کارگر، بدون محکوم کردن عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در مرز لبنان، دو طرف را به تنش‌زدایی و خویشتن‌داری دعوت کرد. وی به آن‌ها توصیه کرد که از آستانه یک جنگ تمام عیار فاصله بگیرند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
عملیات تخلیه شهروندان لندنی از لبنان سرعت گرفت / وزیر دفاع دست به کار شد 2