دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

عملیات روانی علیه جمهوری اسلامی ایران مانند کف روی آب است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
عملیات روانی علیه جمهوری اسلامی ایران مانند کف روی آب است

عابدینی معاون امور استان‌های صداوسیما گفت: این آشوب‌های خلاقانه پیش‌تر در کشورهایی چون لبنان و سوریه اتفاق افتاد اما سرانجام این عملیات‌های روانی چون کف روی آب تاثیر تعیین کننده‌ای برای جمهوری اسلامی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، حسن عابدینی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیران پیشین و جدید صدا و سیمای مرکز یزد در سال اجتماعات غدیر یزد با بیان اینکه امروزه جنگ ابزار به جنگ افکار تبدیل شده است، گفت: بی‌تردید رسانه مهم‌ترین مولفه نقش‌آفرین در این نبرد افکار است.

وی ادامه داد: با گذشت جنگ سخت و جایگزین شدن آن با قدرت نرم، نبرد هوشمند که تلفیقی از قدرت نرم و سخت است لقلقه زبان اندیشکده‌های غربی شده است اما این موضوع قابل توجه است که معمولا گروه‌های اندیشه‌ورز تا نظریه‌های جدید را عملیاتی نکنند عمومی نمی‌کنند.

معاون امور استان‌های صداوسیما جنگ امروز را جنگ هنرمندانه تعبیر کرد و گفت: آنچه که امروز در کشور ما وجود دارد و پیش از این در برخی کشورها عملیاتی شده جنگ هنرمندانه یا تسخیر اذهان افکار عمومی به مدد نمایش است یعنی واقعیتی که در کشور امروز در حال وقوع است با آنچه در فضای مجازی و رسانه‌های مختلف به نمایش درمی‌آید زمین تا آسمان فرق دارد.

عابدینی دلیل اقدامات علیه جمهوری اسلامی ایران را ثبات و بی ثباتی نظام اسلامی خواند و تصریح کرد: تسخیر افکار عمومی علیه ایران حتی برای براندازی نیست چون جمهوری اسلامی به یک مصونیت بازدارندگی رسیده و از مرحله براندازی گذشته است، این اقدامات حتی نمی‌تواند نظام اسلامی را تضعیف کند بلکه برای مشغول سازی مسئولان به این اتفاقات و اغتشاشات و غافل شدن آنها برای برنامه‌ریزی برای آینده انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این اغتشاشات که از آن به عنوان آشوب‌های خلاقانه یاد می‌شود پیش‌تر در کشورهایی چون لبنان، سوریه، یمن و عراق اتفاق افتاد، ادامه داد: سرانجام این عملیات‌های روانی چون کف روی آب است و تاثیر تعیین کننده‌ای برای جمهوری اسلامی ندارد.

عابدینی افزود: امروز اندیشه جمهوری اسلامی ایران به مدد بسیج به فراتر از مرزها رفته و از دامنه‌های هیمالیا تا سواحل مدیترانه گسترش پیدا کرده است به گونه‌ای که چند سال پیش در کنگره اروپا قانونی تصویب شد که از گسترش حوزه نفوذ جمهوری اسلامی در نیمکره غربی یعنی امریکای لاتین جلوگیری شود‌.

وی با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر اقدامات دشمن برای جلوگیری از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران در برخی حوزه‌ها از لبه‌های دانش عبور کرده برای نمونه در صنعت نانو جز چهار کشور دنیا است که توانسته به این حوزه دست پیدا کند.

معاون امور‌استان‌های صدا و سیما یادآور شد: اینکه دشمن برای جمهوری اسلامی ایران با 80 میلیون جمعیت 298 شبکه فارسی زبان در حوزه‌های مختلف از عقیدتی، فروشگاهی، موسیقی تا سیاسی راه انداخته است به این معنی است که ایران به یک قدرت تمام عیار فرهنگی رسیده است که می‌تواند نظام لیبرال دموکراسی را به چالش بکشد.

گفتنی است در این مراسم از تلاش‌های احمد پهلوانیان مدیر کل پیشین تجلیل و احسان کریمی میبدی به عنوان مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز یزد معرفی شد.

انتهای پیام /