پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه فرارو

اجتماعی وب‌گاه فرارو

تنها یک روز بعد از شروع توزیع شیر رایگان در استان آذربایجان غربی، خبری مبنی بر مسمومیت تعدادی دانش آموز در چهاربرج میاندوآب منتشر شد. رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات یهداشتی درمانی میاندوآب بیان کرد: نمونه شیر‌های توزیع شده به آزمایشگاه ارسال شده و منتظر جواب و علت مسمومیت دانش آموزان هستیم.

محمد اصغری، کارشناس هواشناسی در گفتگو با تلویزیون اعلام کرد: نمی‌توان ابر‌ها را بارور کرد، نمی‌صرفد!

ضرغامی با تاکید بر اینکه باید اول در‌ها به روی ایرانیان باز شود، عنوان کرد: متاسفانه هر وقت این بحث مطرح می‌شود مثلا یک نفر مصاحبه می‌کند و می‌گوید خب می‌خواهید در را باز کنید همه ایرانیان بیایند فلان هنرپیشه هم بیاید؟ اصلا موضوع را در پایین‌ترین سطح مطرح می‌کنند. تصمیمات کلان کشور متاسفانه در گروی برخی برخورد‌های موردی و مقطعی که اصلا محلی از اعراب ندارد، قرار می‌گیرد.

در اوایل مستند، کارگردان قصد دارد روحانی مشهدی خوش لهجه‌ای را مردمی نشان دهد، اما هرچه مستند جلوتر می‌رود مخاطب متوجه می‌شود که این روحانی بیشتر شبیه بازیگر عمل می‌کند. تنها جایی که از خود اختیار عمل دارد این است که در خانه اش صحبت‌های رهبری را راجع به امر به معروف و نهی از منکر مسوولان بخواند! کارکرد دیگر آن روحانی این است که نوجوانان خشم خودشان را سر آن خالی کنند. پس اگر آن روحانی...

رئیس سازمان محیط زیست گفت: این‌که گفته شود دریاچه ارومیه مالچ‌پاشی شده است، کاملاً کذب است و هیچ جای دنیا چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و از منظر علمی هم امکان‌پذیر نیست. این موضوع که انجام شده مربوط به یک کار آزمایشگاهی است.

انسیه خزعلی گفت:، چون در این زمینه قانون داریم باید از مسیر لایحه یا طرح آن را جلو برد.

زارع‌پور گفت: درباره برخی پلتفرم‌ها مانند googleplay می‌شود تجدید نظر کرد؛ ما هم دوبار اقدام کردیم، اما مخالفت شده است.

اسماعیلی وزیر ارشاد گفت: معین (خواننده) می‌تواند به ایران برگردد و برای دریافت مجوز هم مانند سایر خوانندگان روال قانونی را طی خواهد کرد.

محمد باقر خلفی درباره سقوط هواپیمای آموزشی گفت: یک فروند هواپیمای پایپر 28 آموزشی در شهرستان ساوجبلاغ این استان بعد از ظهر روز گذشته از صفحه رادار مرکز کنترل هواپیمایی خارج شد.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: شخصی که برای قدرت‌نمایی در انظار عمومی، فردی را با چاقو مجروح کرده و چاقو را بوسیده و بقیه را هم تهدید کرده بود، هنگام حضور در درگیری دیگری شناسایی و دستگیر شد. سردار رهام بخش حبیبی افزود: از ابتدای امسال تاکنون، با 278 نفر از افرادی که برای مردم ایجاد مزاحمت کرده بودند، برخورد شده است.

سامانه کم فشار سودانی یکی از سامانه‌های بارش زایی است که در برخی از مناطق ایران تاثیر مستقیم دارد. بارش در جغرافیای ایران دغدغه‌ای همواره میان مردم و حاکمان بوده است. معیشت و ترس از گرسنگی و حفظ بقا عواملی است که کشاورزی را در طولانی مدت با ارجعیت و تمایز در کانون توجه معطوف می‌ساخت. در بازه‌های زمانی مختلف سامانه‌های متعددی در ایران تاثیرگذار هستند از جمله سامانه‌های: سودانی، مدیترانه‌ای،...

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: از میان 43 مصدوم فعلی این انفجار، 19 نفر زن، 14 نفر مرد و 10 کودک زیر 15 سال در بیمارستان‌های کرمان بستری هستند.

بامداد امروز هم دمای هوای پایتخت همچنان بالا بود و حتی تا حدودی سرمای کمتری نسبت به روز‌های قبل داشت.

بارورسازی ابر‌ها با رهاسازی مواد شیمیایی مانند یدید نقره یا یخ خشک و حتی نمک معمولی به درون ابر‌ها انجام می‌شود. این مواد می‌توانند از طریق هواپیما یا حتی از روی زمین به درون ابر‌ها پرتاب شوند.

تهران از ابتدای سال 9 روز هوای پاک، 192 روز هوای قابل قبول، 82 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه و 12 روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است.

حسین آخانی در جواب خبرنگاری نوشته: کار خوبی می‌کنند. در مصر باستان خدایان و مردگانشان را مومیایی می‌کردند. مگر ما چی‌مون از مصر باستان کم داره؟ مالچ‌پاشی کنند، ولی تو رو به خدا خوب مالچ بپاشند تا لااقل نسل‌های آینده بتوانند جنازه مومیایی دریاچه را که پیدا کردند، نگویند سمبل شده. اینجا را کم نگذارید، بناست قرن‌ها در تاریخ بماند.