چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه فرارو

اجتماعی وب‌گاه فرارو

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: بر اساس اطلاعات موجود بارورسازی ابر‌ها می‌تواند تا حدود 10 درصد به افزایش بارش کمک کند که راهکار عملی و موفقی برای عبور از خشکسالی به ویژه برای مناطق خشک نیست.

مجری صدا و سیما در اعتراض به زاکانی گفت: صدا و سیما وظایفش را درقبال شهر تهران انجام داده است.

عطاءالله رفیعی‌آتانی در این‌باره گفت: گزارشی در رسانه‌ها درباره یکی از پژوهش‌های ما مطرح شد که 99درصد مردم تهران افسرده هستند! موضوع پژوهشی که ما انجام دادیم اساسا افسردگی نبود. موضوع آن درباره شادابی و سرزندگی بود که بار مثبت دارد و بیانگر زندگی باکیفیت است و طی آن شاخص‌هایی نظیر نشاط اجتماعی، سرزندگی و فراغت اجتماعی یا برگزاری رویداد‌های جمعی در آن اندازه‌گیری و بررسی شده بود.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: مأموران با استفاده از شیوه‌های پلیسی و رعایت قانون به کارگیری سلاح، اقدام به شلیک چند تیر هوایی کرده و دو متهم را متوقف و دستگیر کردند.

سه نکته درباره «مصرف بالای لوازم آرایشی» در ایران می توان ذکر کرد. یکی از این نکات به روایت سید جواد میری این است که «روایت رسمی، تلاش دارد زن برتر یا انسان برتر را در جنسیت مردانه یا زنانه با یک الگوواره‌ای در صدا و سیما، برنامه‌های دولتی و رسمی نشان دهد که آن الگو‌ها بین جوانان و نوجوانان (اعم از زنان، مردان، دختران و پسران) چندان مقبولیتی ندارند. درواقع، چون افراد می‌خواهند تمایز...

تپه تاریخی «قمی‌آباد» در شهرری که سفال‌های پیش از تاریخی نیز در آن کشف شده است، با مجوز میراث فرهنگی با خاک یکسان شده و هیچ مسؤولی پاسخگو نیست.

بنابر اعلام رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، شهردار سابق ارومیه به 20 سال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی، رد مال و جزای نقدی محکوم شد.

محمد اصغری ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بارندگی در ایستگاه‌های هواشناسی تهران اظهار کرد: سردترین دما‌های امروز (20 دی) استان به ترتیب از ایستگاه توچال با مقدار 7- درجه، فیروزکوه 6.3- درجه، ایستگاه سنجش آلودگی فیروزکوه 0.3- و ایستگاه آبعلی تهران 0.2- درجه سلسیوس گزارش شده استهمچنین کمینه دمای هوا در دماوند امروز به صفر درجه سلسیوس رسیده است.

ساخت سد‌های متعدد در حوضه آبریز دریاچه ارومیه و بسته شدن مسیر ورودی رودخانه‌های ورودی به این دریاچه، نقش قطع رگ‌های حیاتی این دریاچه را داشته و امروز 23 سد فعال در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، در حال رقم زدن "مرگ دریاچه ارومیه" هستند!

در جلسه‌ای در خصوص بررسی طرح‌های انتقال آب به ریاست معاون اول رییس جمهور گزارشی از میزان پیشرفت پروژه‌های انتقال آب دریای عمان و خلیج فارس به شرق و فلات مرکزی ایران ارائه شد.

استاد آب و هواشناسی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه اقلیم ایران سال به سال خشک‌تر می‌شود، افزود: برای جبران کمبود ریزش‌های جوی لازم است نسبت به تامین آب از دریا و مدیریت صحیح منابع آب توجه ویژه صورت گیرد.

میدان نقش جهان اصفهان را در سال 1330 ببینید.

روی دیگر مهاجرت داخلی، مهاجرت معکوس است که در سال‌های اخیر به جریان افتاده است. با تغییراتی که در اقتصاد ایجاد شده، روند مهاجرت معکوس به روستا‌ها نیز تقویت شده است. به طوری‌که 14.6 درصد مهاجران از شهر به روستا رفته‌اند.

با ورود ارامنه به تهران کلیسا و آرامستان در محله‌های ارمنی‌نشین ساخته شد. قبرستان ارامنه ونک و قبرستان دولاب از آن جمله‌اند که بعد‌ها قبرستان ارامنه بورستان در تهران ساخته شد.

استان‌های سیستان و بلوچستان، اردبیل و آذربایجان‌شرقی از ابتدای سال آبی 1398-1397 (اول مهرماه) تاکنون کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور بوده‌اند.

زن از اینجا صدایش لرزان‌تر می‌شود: سه نفرشان سمت همسرم حمله کردند که طرف چپ من ایستاده بود. من را هم به سمت دیوار پرت کردند، از سمت دیوار هم کشیدند و ته جوب انداختند. سرم ضربه خورد چشمم سیاهی رفت، پشتم را چاقو زده و همانجا نگه داشتند_ که چند بخیه هم خورده_ دستبندم را از دستم درآوردند، اما حلقه را نتوانستند؛ اینقدر تلاش کردند که دور حلقه تاول زد و زخم شد.