جمعه 31 فروردین 1403

اجتماعی وب‌گاه فرارو

اجتماعی وب‌گاه فرارو

معاون علمی رئیس جمهور گفت: ایران دومین کشوری است که دسترسی به واکسن پنوموکوک دارد که 13 سویه باکتری را غیر فعال می‌کند.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت، گفت: برای فیش‌های عمره افرادی که فوت شده‌اند باید امور مربوط به انحصار وراثت، انجام شود و در نهایت خانواده آن‌ها درباره آن تصمیم‌گیری کنند.

رئیس سازمان محیط زیست کشور از مأموریت مرجع ملی تغییرات اقلیمی و پژوهشکده محیط زیست برای بررسی علمی علت محو شدن ابر‌های باران زا در بالای دریاچه ارومیه خبر داد.

وزیر ارتباطات در مورد بازگشت بسته‌های بلندمدت اینترنت گفت: این بسته‌ها به‌زودی برمی‌گردند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه توزیع شیر در مدارس غیردولتی رایگان نیست و باید آن را از کارخانه‌های لبنی بخرند، درباره دلایل عدم توزیع شیر در مدارس تهران گفت: توزیع شیر از مناطق محروم تهران آغاز خواهد شد.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: مهلت توقف تبدیل گواهینامه پایه 3 به 2 و پایه 2 به 1، کاهش یافت.

وزیر ارتباطات در مورد بازگشت بسته‌های بلندمدت اینترنت گفت: این بسته‌ها به‌زودی برمی‌گردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع آتش سوزی در یک باب ساختمان نیمه کاره و سرایت به انبار کالا (پشم شیشه) در خیابان امیر کبیر خبر داد.

رئیس رسانه ملی گفت: نظرسنجی‌های ما هم نشان می‌دهد که آمار مخاطبان شب یلدای امسال از آمار مخاطبان 3 سال اخیر بیشتر بوده است.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه دولت پیشنهادی برای تعطیلی شنبه‌ها نداشته است، درباره پیشنهاد دولت به مجلس در خصوص تعیین دومین روز تعطیل در هفته گفت: پیشنهاد دولت همان تعطیلی است که از قبل برای پنجشنبه و جمعه مطرح بوده است.

روزنامه هم میهن نوشت: چهره‌های هنری و سلبریتی‌ها در هر جامعه‌ای ازجمله جامعه ما مخالفان و موافقانی دارند. همچنان‌که در فوتبال هم مبتنی بر فرهنگ هواداری، بازیکنان در کانون ستایش یا نکوهش مردم قرار می‌گیرند که کری‌خوانی برخاسته از همین مناسبات است.

حقوقدان و پژوهشگر حقوق کار، گفت: در بحث مقررات کار چند موضوع ارزان‌سازی نیروی کار، موقتی‌سازی قراردادها، خصوصی‌سازی و مشکلات خصوصی‌سازی و تبعیض جنسیتی نمونه‌هایی از خشونت ساختاری است که از نبودن بنیان‌های دموکراتیک در اقتصاد کار سخن می‌گوید.

فقط هنگامی که بیکاری معادل سقوط اقتصادی و منتفی شدن اشتغال بعدی باشد آنان را به مرز خودکشی می‌رساند. شواهد میدانی حاکی از ترس شدید کارگران از بیکاری است.

زنانی که درگیر اعتیاد‌های سنگین می‌شوند، برای تهیه مواد مصرفی، اقدام به تن‌فروشی می‌کنند. تن‌فروشی الزاماً کنار خیابان ایستادن و پول گرفتن نیست. مواد به‌ازای برقراری رابطه هم در همین دایره قرار می‌گیرد.

برخی از آثار تاریخی در بم پس از زلزله صددرصد تخریب شدند تعداد اندکی باقی ماندند؛ اما پس از گذشت سال‌های زیاد، هنوز هم به‌طور کامل مرمت نشده‌اند مثلاً ارگ تاریخی بم هنوز 70 درصد مرمت شده و 30 درصد از مرمت آن باقی مانده است.

معاون امور اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ممنوع الخروج حدود 17 هزار بدهکار مالی، خبر داد.