پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه فرارو

اجتماعی وب‌گاه فرارو

قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری و رئیس اداره ملی میراث فرهنگی چین به 6665 موزه‌ای که در این کشور وجود دارد، اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه شکوه ایران باستان آغاز خوبی است تا بتوانیم آثار تاریخی موزه ایران را در موزه‌های چین به نمایش بگذاریم تا چینی‌ها با تمدن کهن ایران آشنا شوند و متقابلا آثار چین در موزه‌های ایران به نمایش گذاشته شود و مردم ایران با فرهنگ مردم چین آشنا شوند.

هادی زند گفت: با تلاش کارشناسان و مهندسان شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه این مشکل در ساعت 7:10 دقیقه بر طرف و سرویس‌دهی در این خط از سرگرفته شده است.

سلیم کدخدا فرماندار راسک اظهارکرد: از ساعت یک بامداد امروز درگیری مسلحانه نیرو‌های انتظامی پاسگاه جنگل راسک آغاز و پس از سه ساعت اعضای گروهک که نتوانستند به داخل پاسگاه نفوذ کنند، متواری شدند.

«ما در آن کارخانه حتی قرارداد 15 روزه هم داشتیم؛ مگر می‌شود؟ کسی با کارگران قرارداد کمتر از سه‌ماه نمی‌بندد، اما در بخشی که من کار می‌کردم، قرارداد همه ما یک‌ماهه بود. اگر رئیس سالن دلش می‌خواست، با یک کارگر قرارداد 15 روزه می‌بست. قرارداد نیرو‌های زیادی همزمان با من تمام شد، چطور قرارداد من را تمدید نکردند؟ با یکی از نیرو‌های باسابقه شش‌ماه متوالی قرارداد 15 روزه می‌بستند؛ چون اعتراض...

«کشور هم برای حل مسائل جدی خود نیاز به دانشمند دارد و وقتی دایره افرادی که می‌توان از انرژی‌شان به نفع کشور بهره برد، محدود می‌شود با مشکل مواجه می‌شویم. این توهم خیلی مورد تاکید رسانه‌های خارج از ایران قرار می‌گیرد تا این‌گونه القا شود که در این کشور جایی برای نخبگان نیست، مثلا یک نفر در رسانه ملی یک صحبت غلطی می‌کند مبنی‌بر اینکه هرکس دوست ندارد برود. رسانه‌های غربی هم به‌شدت به این...

سیر صعودی خشک شدن دریاچه ارومیه در سال‌های اخیر سبب شد بخش زیادی از سطح دریاچه خالی از آب شود، حالا زمان آن است که همان نگرانی قدیمی ظهور و بروز کند، یعنی انتشار ریزگرد‌های نمکی در آسمان شهر‌ها و مناطق اطراف دریاچه ارومیه.

مردی که متهم است پس از رابطه پنهانی با زنی جوان او را به قتل رسانده در دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص محکوم شد.

«اول اینکه همیشه فکر می‌کنند کشور ما بزرگ‌ترین مصرف‌کننده داروست؛ درصورتی‌که این اصلاً درست نیست و ما در کل منطقه خاورمیانه به جز عراق و افغانستان که آماری نداریم پایین‌ترین سطح مصرف دارو را به لحاظ نسبت GDP در دنیا داریم. دوم آنکه با وجود قیمت‌گذاری دستوری دارو، همیشه داروی بی‌کیفیت یا کم‌کیفیت به مردم عرضه می‌شود. اشتباه سوم این است که کمترین میزان بودجه هر خانواده در سبدخانوار مربوط...

«مهسا» یک بار هم در گذشته پیامک دریافت کرده و ماشینش توقیف شده، اما بعد از ترخیص دوباره برای او پیامک ارسال شده در حالی که مقنعه تیره رنگ به سر داشته است. او حدود یک ماه پیش به این مرکز آمده و گزارشی هم در این باره نوشته است، اما پاسخی نگرفته، بنابراین برای دومین بار مراجعه کرده است. پسر جوان دیگری که یک کلاه نقاب‌دار به سر دارد، پس از سه بار توقیف همراه مادرش به مرکز مراجعه کرده. می‌گوید...

کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ در تازه‌ترین طرح مبارزه با سرقت موفق به دستگیری عاملان قتل مرد جوانی در پارک نهج‌البلاغه و آخرین عضو باند فراری دادن متهم خطرناک از بیمارستان و همچنین ده‌ها متهم دیگری شدند که هر کدام کلکسیونی از جرایم را در پرونده خود دارند.

نخستین چراغ هشدار را سال گذشته علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس روشن کرد. او میانگین معدل 11.5 دانش‌آموزان در کشور را هشداردهنده خواند و از مسوولان خواست برای تغییر این شرایط تصمیمات جدی بگیرند. با گذشت یک‌سال از این ماجرا، چندی پیش بار دیگر انتشار میانگین معدل دانش‌آموزان رشته‌های ادبیات و علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی فیزیک از سال 1398 تا سال 1402 سروصدای زیادی برپا...

مرد جنایتکار که 4 عضو یک خانواده را در آبادان قتل‌عام کرده بود پیش از خودکشی در فیلم کوتاهی که در فضای مجازی منتشر کرد به تشریح انگیزه خود از این جنایت پرداخته است.

شهر جدید اندیشه واقع در شهرستان شهریار از توابع استان تهران و دارای 6 فاز است. مالکان زمین‌های فاز 6 اندیشه اکثراً از اعضای تعاونی‌های هفتگانه هستند که در سال 1370 به امید ساخت‌وساز، اقدام به خرید اراضی تفکیکی از کمیته امداد کردند، اما با گذشت بیش از 30 سال همچنان پروانه ساخت‌وساز به آن‌ها اعطا نشده است.

غار کَرَفتو در کوه‌های استان کردستان یکی از متفاوت‌ترین آثار باستانی کشور را در خود جای داده است؛ معبدی برای یک اسطوره یونانی که یادگار دوره‌ای پرتنش و در عین حال پررونق از ارتباط میان تمدن‌های ایرانی و یونانی است.

سید مرتضی آوینی، مستند ساز، نویسنده و نقاش، (1326-1372) و سازنده برنامه روایت فتح که در سال 1372 در منطقه فکه هنگام ساخت مستند به شهادت رسید. او در دوران پیش از انقلاب سبک زندگی دیگری را دنبال می‌کرد و نام وی کامران آوینی بود. این عکس متعلق به همان دوران است.

افشاری درباره ارزش ریالی اقلام قاچاق کشف نیز گفت: کارشناسان با بررسی این محموله، ارزش ریالی آن را بالغ بر 10 میلیارد ریال اعلام کردند.