شنبه 14 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

گفتنی است؛ در برنامه‌ریزی اولیه طرح فروش فوق‌العاده خودرو این الزام وجود داشت که چک تضمین تسهیلات به نام خریدار و صیادی باشد، اما گروه خودروسازی سایپا با هدف تسهیل در مشارکت هموطنان و افزایش رضایتمندی مشتریان این الزام را از شرایط ثبت‌نام حذف کرد.

محمدی تصریح کرد: به طور قطع، اگر شکایاتی از اخلالگران بازار بورس و حتی آنهایی که تبلیغات سوئی علیه این بازار انجام می‌دهند و یا حتی با اغفال افراد کم‌اطلاع، نسبت به جلب سرمایه‌های آنها می‌کنند، به کمیسیون اصل 90 واصل شود، آن را بررسی خواهیم کرد.

بر اساس سیاستگذاری‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و هماهنگی‌های به عمل آمده با خودروسازان، از 25 هزار دستگاه خودرو ویژه در ایام عید فطر، 15 هزار دستگاه متعلق به خودرو‌های گروه صنعتی ایران خودرو و 10 هزار دستگاه متعلق به خودرو‌های تولیدی گروه خودروسازی سایپا است.

مرکز ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا مراحل ثبت‌نام خودرو در طرح جدید فروش فوق العاده را تشریح کرد.

رئیس‌کل بانک مرکزی تاکید کرده که وضعیت کشور از نظر ذخایر ارزی بسیار مناسب و در دهه گذشته بی‌سابقه بوده است بنابراین می‌توان امیدوار به اصلاح بازار ارز، پس از گذر از شرایط خاص فعلی بود.

نرخ ارز، سکه، طلای 18 عیار و دلار در بازار - قیمت طلا و سکه در بازار کاهش یافت و هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 7 میلیون 580 هزار تومان قیمت خورد.

برای چهار مدل از محصولات گروه سایپا قیمت‌ها بدین شرح است که پراید 111، 42 میلیون و 100 هزار تومان، ساینا 59 میلیون و 800 هزار تومان، تیبا صندوقدار 52 میلیون تومان و تیبا 2 (تیبا هاچ‌بک) 59 میلیون تومان تعیین قیمت شده‌اند. قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه 4 خرداد 99 را در جدول زیر مشاهده کنید. قیمت خودرو‌ها در بازار آزاد تا اطلاع ثانوی درج نمی‌شود.

جلسه تصمیم گیری برای قیمت گذاری نهایی خودرو‌ها امروز (شنبه سوم خرداد) برگزار شد. در این جلسه قیمت جدید محصولات سایپا اعلام شد.

واکسن کرونا هنوز نرسیده درگیر بازی‌های تجاری شده؛ نخستین سو استفاده را نیز شرکتی که بیشتر از همه به تولید انبوه واکسن نزدیک شده، انجام داده است.

بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی مکلفند به نمایندگی از شرکت‌های کارگزاری با انعقاد قرارداد نسبت به دریافت سفارش فروش سهام بورسی و فرابورسی متعلق به دارندگان سهام عدالت اقدام کنند.

معاون سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: طبق مصوبه شورای عالی بورس، هر دو گروهی که روش مستقیم یا غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، می‌توانند برای فروش 30 درصد سهام به بانک‌ها مراجعه کنند.

شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه) 26 هزار و 919 واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم 959 هزار و 839 واحد رسید.

باتوجه به اینکه مشمولان سهام عدالت می‌توانند از سه‌شنبه 30 درصد از سهام خود را در بانک‌ها بفروشند، معاون وزیر اقتصاد ضمن برشمردن دلیل حضور بانک‌ها در فروش سهام عدالت، زمان واریز وجه حاصل از فروش سهام عدالت به حساب متقاضیان را اعلام کرد.

در ادامه سیاست حمایت اجتماعی و اجرای طرح‌های رفاهی برای بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، ثبت نام اینترنتی سومین مرحله ارائه تسهیلات 20 میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق از ساعت 8 صبح امروز (شنبه 3 خرداد ماه 99) تا سه شنبه 20 خرداد اجرایی می‌شود.

اقرارنامه و فرم 7 بندی درخواست فروش سهام عدالت از سوی مشمولان که در بانک باید تکمیل شود منتشر شد.

یکی از آیتم‌های قبوض برق حق بیمه است که رقمی معادل 100 تومان در ماه از مشترکان شهری و 50 تومان در ماه از مشترکان روستایی اخذ می‌شود تا اگر حادثه‌ای برای وسایل برقی ایجاد شد افراد بتوانند خسارت خود را از بیمه دریافت کنند.