دوشنبه 9 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

23 پالایشگاه گازی با برداشت روزانه یک میلیارد مترمکعب داریم که در این ایام سرد سال به همت شرکت ملی گاز ایران رکورد تزریق 856 میلیون مترمکعب گاز شیرین به شبکه سراسری ثبت شد و با وجود هوای سرد تأمین گاز پایداری داشتیم و در هیچ منطقه‌ای قطعی گاز نداشتیم.

معاون اجرایی رئیس جمهوری، گفت: شاخص رشد کشور امروز به بیش از 6 درصد رسیده، در حوزه نفت شاخص رشد به نزدیک 20 درصد رسیده است و امروز برای نفت کشور مشتری وجود داشته و هر آنچه که تولید می‌شود را به فروش می‌رسانیم.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد که زمان واریز یارانه نقدی، تغییر کرد.

معاون شهرسازی و معماری تهرن اخیرا از طرح بازسازی بخش‌هایی از بافت فرسوده تهران با کمک چینی‌ها خبر داده است. با توجه به این که معضل مسکن و بافت‌های فرسوده در تهران مدت هاست مورد توجه قرار دارد فرارو با دکتر بیت الله ستاریان کارشناس حوزه مسکن در این خصوص گفتگو کرده است. دکتر ستاریان معتقد است مشکلاتی از جمله عدم توجه به بخش خصوصی و مشکلات تامین منابع مادی، مدت هاست به اقتصاد مسکن و بازسازی...

وزیر امور اقتصادی و دارایی، گفت: کسبه‌ای که حساب‌هایشان مسدود شده به وزارت اقتصاد اعلام کنند.

سبحانیان افزود: «برای ما فرقی نمی‌کند که این فرد یک تاجر، پزشک است یا از فضای مجازی درآمد کسب می‌کند. قانون گذار، سازمان امور مالیاتی را مکلف کرده کسانی که از یک تعدادی بیشتر دنبال‌کننده دارند مالیات بگیرد.»

چین به هر ریسمانی برای «سرپا نگه داشتن شرکت‌های ساختمانی زمین‌گیرشده» چنگ می‌زند تا احیای رشد اقتصادی را از مسیر قدیمی «مسکن‌سازی» پی بگیرد غافل از اینکه بازار مسکن چین از این مسیر خارج شده است. اعتماد چینی‌ها به «سود سرمایه‌گذاری ملکی» از بین رفته؛ در نتیجه، 100غول ساختمانی، امکان تکمیل پروژه‌ها را از دست داده‌اند، ساخته‌شده‌ها مشتری ندارد و «شروع به ساخت‌ها» نیز بدون پیش‌خریدار مانده...

براساس جدیدترین گزارش بانک «تسویه حساب‌های بین‌المللی»، در پایان سه‌ماهه سوم 2023 سپرده‌های ایران نزد بانک‌ها و مؤسسات خارجی نسبت به سه‌ماهه قبل 5.3 میلیارد دلار کاهش داشته است.

رئیس سازمان امور مالیاتی از بخشودگی 100 درصدی جرایم پرونده‌های قدیمی مالیاتی، خبر داد.

یک کارشناس اقتصادی، گفت: ضریب جینی تنها یک نگاه عوام‌فریبانه است و این شاخص می‌گوید اگر فقر در جامعه‌ای بیشتر شده در عوض درآمد‌ها برابرتر شده است در حالی که افزایش تولید باعث کاهش افراد فقیر در جامعه و افزایش ثروتمندان می‌شود.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد تا روز چهارم عرضه اوراق گواهی سپرده 30درصدی، استقبال به سطح 98درصد رسیده است. گزارش‌های میدانی در روز چهارم نیز نشان می‌دهد که اکثر بانک‌ها عنوان کردند که سقف سپرده‌گذاری تکمیل شده و هنوز ابلاغیه جدیدی برای تمدید این طرح ارائه نشده است. رئیس کل بانک مرکزی نیز در آخرین اظهارنظر، استقبال از این طرح 280 همتی را تایید کرد. رصد این طرح در روز‌های اخیر سه پیام اصلی دارد....

پایگاه خبری الجزیره با بیان اینکه عراق به شدت به گاز ایران نیاز دارد، آورده است این کشور دستکم تا 10 سال دیگر به واردات گاز متکی است.

برای کارکنان و بازنشستگان متاهل مبلغ 700 هزار تومان نیز اضافه می‌شود. به ازای هر فرزند نیز 300 هزار تومان عیدی تعلق خواهد گرفت.

رییس کل بانک مرکزی از پیش فروش ارز خبر داد.

با توجه به نوسان نرخ ارز در چند روز اخیر، ممکن است کانال قیمتی نرخ ارز تغییر کرده باشد. به طور کلی جهش ناگهانی نرخ ارز می‌تواند از کانال انتظارات تورمی، افزایش هزینه‌های تولید و افزایش هزینه‌های دولت منجر به تورم شود.

بررسی‌ها از سال 1392 تا 1402 نشان می‌دهد درآمد ایران از صادرات کالا‌ها علی‌رغم اینکه به‌طور قابل توجهی افزایش یافته، اما در مقایسه با سال گذشته کمتر شده است.