دوشنبه 9 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

سیدعلی روحانی در نشست خبری همایش «اقتصاد ایران، اصلاح ساختارها، رفع ناترازی و نقش‌آفرینی نوین در عرصه بین الملل» بیان کرد: در ابتدای سال سوم دولت سیزدهم قرار داریم و برگزاری این همایش در باب به گفتگو گذاشتن رویکرد‌های مختلف و ترسیم برنامه‌های آینده برگزار می‌شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، گفت: نرخ مالیات فعالیت‌های تولیدی را به 15 درصد کاهش داده‌ایم در حالی که 25 درصد بوده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه از افزایش حداقل حکم کارگزینی کارمندان دولت به میزان 40 درصد، خبر داد.

برخی به‌اشتباه این‌طور برداشت کرده‌اند که طبق این مصوبه مجلس، هرکس سال آینده میزان واریزی به کارت‌های بانکی‌اش نسبت به قبل افزایش یابد باید مالیات پرداخت کند، در صورتی‌که این برداشت کاملاً غلط و خلاف مصوبه است.

ادامه سیاست‌ها و تصمیماتی که در گذشته اعمال شده است، موجب افزایش عقب‌افتادگی کشور نسبت به کشور‌های دیگر و افزایش فقر و فلاکت می‌شود.

داووس 2024، مثلث هوش مصنوعی، رقابت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بود.

رئیس جمهوری، گفت: وجود نگاه مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم، قاچاق مواد مخدر و اسلحه و برخورد با گروه‌های تروریستی ایران و ترکیه را در کنار یکدیگر قرار داده و زمینه مناسبی بر ارتقای همکاری‌های دو کشور ایجاد کرده است.

آنچه باید مورد نظر سیاستگذاران باشد، تسهیل تجارت است. اگر امکان مبادلات مالی برای تجار فراهم نباشد و شرایط برای سرمایه‌گذاری مطلوب نباشد، تجارت 30 میلیارد دلاری با ترکیه یا تجارت 20 میلیارد دلاری با اتحادیه اوراسیا در حال حاضر دور از دسترس به نظر می‌رسد.

بحث بر سر تعیین نرخ بودجه کشور از زمانی که ابراهیم رئیسی، لایحه بودجه را تقدیم مجلس کرد، آغاز شد، اخیرا سخنگوی دولت صحبت از افزایش هزینه‌ها در بودجه 1403 در دولت کرده و حتی عدد 300 همت را مطرح کرده است، صحبتی که البته با تکذیب یکی از اعضای کمیسیون تلفیق مجلس همراه شد، دکتر مرتضی افقه، اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه چمران اهواز در این باره به فرارو گفت دولت با توجه به شرایط مجبور...

رئیس‌کل بانک مرکزی وضعیت بازار ارز در سال پیش‌رو را بهتر از سال جاری پیش‌بینی و اضافه کرد که نوسانات بازار غیر‌رسمی زود‌گذر است. تحلیلگران معتقدند که این سیگنال‌ها در کنار تخصیص ارز از جمله اقدامات بانک مرکزی جهت مقابله با انتظارات تورمی است.

مرکز آمار ایران، نرخ تورم دی ماه را اعلام کرد.

سایت سامانه حمایت اطلاعات اقتصادی خانوار‌ها را بروز کرده که بر اساس آن تغییراتی در دهک بندی برخی خانوار‌ها اعمال شده است.

جامعه‌ای دو قطبی‌شده که یک سال از آخرین اعتراضات چند ماهه آن گذشته؛ سطح منازعه و رقابت سیاسی در آن به حدی است که سه رئیس‌جمهور پیشین آن به نحوی از مشارکت در سیاست بازداشته شده‌اند.

شهروندان آمریکایی (و نهاد‌های شرکتی) هم دارایی‌های متعدد دارند، بدهی دارند و بالفعل، مالکان نهاد‌های دولتی خود هستند.

در سال‌های اخیر به صورت یک رویه و استاندارد نانوشته معمولا میزان افزایش حقوق کارگران با میزان افزایش حقوق کارمندان دولتی متناسب بوده است.

در قالب طرح ملی یسنا مبلغ 800 هزار تومان به حساب سرپرستان خانوار دهک یک واریز می‌شود.