دوشنبه 9 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

حکم دیگری را نیز مجلس براساس نظر دولت اصلاح کرد، فوق‌العاده‌های ویژه‌ای برای برخی کارکنان دولت از جمله کارکنان وزارت بهداشت در نظر گرفته شد که سبب ناترازی‌هایی شد. تدبیری که اتفاق افتاد این بود که این عدد معادل سه‌هزار امتیاز برای کلیه کارکنان دولت در نظر گرفته شود، این امتیاز عددی حدود 1 میلیون و 200 هزار تومان به حقوق کارکنان دولت اضافه کرد.

صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود از رشد قابل توجه 5.4 درصدی اقتصاد ایران در سال 2023 خبر داد.

سید احسان خاندوزی درباره دسترسی به منابع ارزی کشور در قطر و ترکیه صحبت کرد.

سازمان امور مالیاتی، اعلام کرد که جرایم مالیاتی تا سقف 5 میلیارد ریال، بخشیده می‌شود.

وصول مطالبات از موضوعاتی است که در قالب مطالعات اقتصادی و اجتماعی، طیف‌های مختلفی از بدهی مشتریان و سطوح درآمدی بدهکاران و روش‌های تسویه حساب آن را در بر می‌گیرد. با فرض ثابت بودن سایر شرایط به نظر می‌رسد زمانی که یک تناسب منطقی بین سطوح درآمدی و مطالبات مربوط به اعطای تسهیلات یا قبض مربوط به فروش خدمات وجود دارد، مطالبات به موقع دریافت می‌شود، ولی زمانی که سطح درآمد با میزان مطالبه...

توسط رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، دستورالعمل نحوه قطعی‌سازی مالیات و عوارض ارزش افزوده، ابلاغ شد.

مورگان استنلی توضیح داده که هم چین و هم اتحادیه اروپا در حال پیشروی برای جایگزین کردن ارز‌های خود با دلار آمریکا هستند.

روایت رسمی نشان می‌دهد کشور مازاد ارز دارد و نوسان قیمت‌ها را می‌تواند مدیریت کند؛ اطلاعات منتشر شده هم حکایت از آن دارد که با وجود عرضه انواع ارز در نیما، اما تقاضای معاملاتی بالا نبوده است.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس، گفت: علاوه بر قانون مالیات پایانه‌های فروشگاهی، قانون مالیات بر خانه‌های خالی، خودرو‌ها و خانه‌های لوکس و اخیراً مالیات بر عایدی سرمایه و سوداگری نیز در این دوره از مجلس مصوب شد تا جهت‌گیری مالیاتی کشور تغییر کند.

متروی پاریس به خاطر دو ویژگی‌اش، وسیله محبوب شهروندان برای رفت‌وآمد‌های روزانه است؛ «هر محله یک ایستگاه» و «دسترسی زیر 4 دقیقه». شبکه تارعنکبوتی متروی پاریس می‌تواند از بابت «مدل تامین مالی» برای متروی تهران که حداقل 200همت برای تکمیل خطوط 7گانه فعلی و ساخت 4 خط جدید بودجه نیاز دارد، یک الگو باشد. در این مدل، از ظرفیت مالیات‌های شهری، بیش از 50درصد منابع مالی مترو تامین می‌شود. اما...

«قرار نیست تغییری بر نحوه قیمت‌گذاری بر بازار خودرو حاکم شود. این دست گمانه‌زنی‌های غیر مستند، متاسفانه تنها منجر به التهاب بازار می‌شود.»

مرکز آمار ایران اخیرا جدیدترین گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده مربوط به دی ماه سال جاری را منتشر کرد که بر اساس آن، نرخ‌های تورم در دهمین ماه سال در روندی نزولی قرار گرفته‌اند.

یک کارشناس اقتصادی، گفت: نوسانات بازار ارز به دلیل تحولات سیاسی در خاورمیانه و ایران و شوک‌های موقتی است و هیچ دلیل بنیادی اقتصادی ندارد.

یک کارشناس اقتصادی، گفت: کسب درآمد دولت هم کار ساده‌ای نیست مگر می‌توان بیش از این بر میزان مالیات‌ها اضافه کرد؟ هر گونه افزایش مالیاتی باعث کوچک‌تر شدن اقتصاد می‌شود و به راحتی نمی‌توان چنین تصمیماتی اتخاذ کرد.

قیمت‌گذاری اصولا علیه عدالت اجتماعی است. البته مردم اینگونه فکر نمی‌کنند چرا که آنچه در پشت صحنه در جریان است را نمی‌بینند. برای مثال وقتی که بلیت هواپیما نیز شامل سیاست قیمت‌گذاری دستوری می‌شود در ظاهر مصرف‌کنندگان خوشحال می‌شوند. اما هیچ‌کس نیست که توضیح بدهد وقتی قیمت پایین نگه داشته شود، میزان عرضه و کیفیت خدمات نیز به تناسب کاهش پیدا می‌کند. از طرفی تهیه بلیت هواپیما نیز تبدیل...

هفتم آبان ماه امسال بود که مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران از تصمیم شورا برای ورود به نرخ‌گذاری هزینه سفر با تاکسی های اینترنتی خبر داد و گفت: «ما دنبال می کنیم که نرخ تاکسی های اینترنتی در شورا به تصویب برسد.» او همچنین به قرارداد مدارس و والدین با سرویس های مدارس هم اشاره کرد و با بیان این مطلب که سرویس های مدارس که توسط شهرداری و سازمان تاکسیرانی مشخص شده، در قرارداد با مدارس و والدین...