پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

سیاسی وب‌گاه فرارو

سیاسی وب‌گاه فرارو

رئیس جمهوری، گفت: مشارکت در انتخابات یکی از جلوه‌های مشارکت اجتماعی است، اما لازم است همه وجوه و جلوه‌های این مشارکت در راستای مردمی‌سازی امور و حضور و شرکت مردم در شئون اجتماعی مختلف مورد توجه باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری، گفت: دیروز کلیات لایحه بودجه 1403 مورد موافقت قرار نگرفت و دولت یک هفته فرصت دارد تا با اعمال اصلاحات، کلیات را دوباره به مجلس ارسال کند.

برخی از ناترازی‌ها در دوره محدود قابل پذیرش است ما باید نگران ناترازی‌هایی باشیم که مستمر می‌شوند و این جاست که ما نیازمند اصلاح ساختار هستیم.

وحیدی به نقش مهم علم در آینده اشاره و خاطرنشان کرد: ما در موضوع فضای مجازی غافلگیر شدیم و برایمان مزاحمت ایجاد شد، ولی امروز در حال جبران و تسلط بر این حوزه هستیم.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره حضور جریان اصلاحات در انتخابات، گفت: اصلاح‌طلبان آبرویی ندارند که بخواهند قد علم کنند و اگر بخواهند جرأت به خرج دهند مواجه با افشاگری‌های کوبنده خواهند شد، پس بهتر آن می‌بینند که فعلا چراغ خاموش حرکت کنند

دولت هفت روز فرصت اصلاح لایحه بودجه سال آینده را دارد و 10 دی ماه، کلیات لایحه اصلاحیه بودجه 1403 در مجلس بررسی خواهد شد.

جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تربت جام می‌گوید: ما بین مردم زندگی می‌کنیم و چند روز یک بار مایحتاج ضروری و اولیه زندگی را خرید می‌کنیم و آنچه در جامعه می‌بینیم رشد سرسام‌آور و افزایش افسار گسیخته قیمت‌ها است. همچنین فشار تورمی بیش از حدی که در اجاره و رهن مسکن، خرید کالا، خدمات و مسائل حمل و نقل و موضوعات مختلف روی مردم است را نمی‌توان انکار کرد.

نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 کلیات این لایحه را تصویب کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مشکل دزدی زمانی حل می‌شود که دزدان تحویل محکمه شوند، تاکید کرد: ساختار فسادزا باید اصلاح و نتیجه‌اش به مردم گزارش شود. در قضیه اخیر دولت 9 ماه پیش موضوع را کشف و اعلام کرد؛ در رسانه ملی هم برای تشریح این موضوع، چهار میزگرد برگزار شد؛ به‌جای بازخوانی صرف خبر 9 ماه پیش، باید اقدامات انجام‌شده به مردم گزارش شود.

رئیسی از تریبون مجلس مواردی را درباره بودجه 1403 بیان کرد که برخی آن را واقعی نمی‌دانند، اما رئیس‌جمهور این بودجه را منطبق بر واقعیت و با تکیه بر کاهش وابستگی به نفت و بر پایه مالیات معرفی کرده است. حتی اعلام کرد بودجه بدون کسری و با رشد هشت درصد خواهد بود. همین موارد کافی بود تا منتقدان بودجه فوق را موجب فشار مالیاتی بر جامعه تلقی کنند.

معاون رئیس دولت سیزدهم گفت: آقای فرزین زمانی که رئیس بانک مرکزی شدند، ده روز بعد از انتصاب خود نامه می‌زنند که میزان ارزی که به این شرکت داده شده نامتعارف است؛ آقای فرزین با این نامه جلوی تخصیص ارز نامتعارف را می‌گیرند. آقای مخبر نیز به این موضوع ورود می‌کنند و برای ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گردش کار می‌گیرند

اولین اقدام درخصوص پرونده چای دبش، ورود معاون اول رئیس جمهور به این موضوع بدنبال ارسال نامه مدیران شاغل در صنایع تولیدی و بازرگانی چای کشور بود.

زاکانی گفت: برخی می‌خواهند با «فساد، فساد» گفتن نگاه‌ها را از خودشان و نامه عمل‌شان بردارند؛ در انتشار این خبر در برخی رسانه‌ها بی‌دقتی و سیاسی‌کاری صورت گرفت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: الان کمبود معلم داریم و کمبود 260 هزار معلمی که پیش از این وزارت آموزش و پرورش آمار آن را داده بود همچنان به قوت خود باقی است.

خطیب نماز جمعه کرج در بخش دیگری با تشکر از رئیس‌جمهور برای حضور در بین مردم، گفت: رئیس‌جمهور محترم پرکار و پرتلاش هستند و از ایشان به سبب اینکه بر ارزش‌های اسلامی، انقلابی و گفتمان امامین انقلاب پایبند هستند، سپاسگزاریم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: در محیط پیرامون ما ظرفیت بروز جنگ بالاست و ظرف 45 سال گذشته جز جنگ‌های بالکان و اوکراین، همه جنگ‌ها در این منطقه بوده است؛ در درون ما هیچ آثار نگرانی از جنگ نیست و هیچ کسی نمی‌ترسد.