جمعه 10 فروردین 1403

سیاسی وب‌گاه فرارو

سیاسی وب‌گاه فرارو

در این جلسه جزئیات توافقنامه احداث ورزشگاه جدید تهران، مدل‌های تامین اعتبار مالی و آغاز عملیات اجرایی مورد بحث و بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

اخبار تازه منتشرشده حکایت از برنامه حسن روحانی در انتخابات دوره ششم مجلس خبرگان دارد و وی حتی به فکر تشکیل فراکسیونی در خبرگان ششم در صورت رأی آوردن است.

رئیس جمهوری، گفت: همه مدیران و مسئولان دستگاه‌های مختلف باید در کنار توجه به پیشبرد امور اداری، به توسعه و ارتقای موازین اخلاقی در جهت افزایش بهره‌وری در خانواده اداری کشور نیز اهتمام داشته باشند.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به بیان مشکلات عمده کارگران پرداخته و خواستار دیدار اعضای هیات مدیره این تشکل عالی با رئیس جمهور شده بود، اما تا این تاریخ، هنوز پاسخی از یوی رئیس جمهور و یا دفتر وی به این نامه داده نشده است.

رئیس جمهوری، گفت: بعد از نماز صبح و ظهر و مغرب پیگیری صدور مجوز‌ها جزو تعقیبات نماز ما شده است.

از ژاپن گرفته تا انگلیس، کشور‌های مختلف دنیا در حال تنظیم قوانینی برای هوش مصنوعی هستند تا بدین ترتیب خود را برای مواجهه با خطرات و ریسک‌های دنیایی تازه آماده کرده و بدین ترتیب بهترین بهره را از فرصت‌های اقتصادی هوش مصنوعی ببرند.

رئیس دولت سیزدهم با تأکید بر اینکه «بنگاهداری بانک‌ها با سیاست‌های کلی نظام و دولت سازگاری ندارد»، تصریح کرد: «هدایت سرمایه بانک‌ها به سمت تولید» و «توانمندسازی بخش خصوصی» از جمله اقدامات مهم در ساماندهی نظام مالی کشور است که وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌تواند در این زمینه به طور جدی و موثر نقش‌آفرین باشد.

رئیس جمهوری به وزیر نفت دستور داد که ضمن بررسی «علت وقوع» اختلال در عرضه سوخت در برخی جایگاه‌های سوخت‌رسانی، به نحو مقتضی نسبت به «رفع فوری» اختلال پیش آمده اقدام کند.

بامداد امروز جمعه 24 آذر، در پی حمله گروهک تروریستی به مقر انتظامی راسک در استان سیستان و بلوچستان، 11 تن از نیرو‌های فراجا به شهادت و در مقابل تعدادی از تروریست‌ها نیز به هلاکت رسیدند، یک نفر از این تروریست‌ها نیز دستگیر شده است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی طی پیامی درخصوص واقعه تروریستی در راسک تصریح کرد: نیرو‌های امنیتی و انتظامی به‌فوریت و جدیت به شناسایی و برخورد با عوامل این شرارت اقدام کنند.

ائمه جمعه این هفته در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه به مسائلی همچون پرونده فساد چای دبش، وضعیت اقتصادی کشور، جایزه نوبل صلح نرگس محمدی و... پرداختند.

روشن تن مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه آنچه که اساتید حوزه‌ها مطالبه می‌کنند، ایجاد ذهنیت و تصور درست در خود و شاگردان برای رفتن و سوق دادن به سمت یادگیری زبان است، از زبان آموزی تعداد 270 نفر از طلبه‌های آذربایجان شرقی خبر داد که می‌تواند فرصتی بسیار مغتنم برای ارتقای سطح زبان‌های خارجی در استان باشد.

ابراهیم رئیسی صبح امروز با حضور در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) از نمایشگاه دستاورد‌های این مجموعه بازدید و در جریان تازه‌ترین پروژه‌های در حال انجام این قرارگاه قرار گرفت.

دبیرکل خانه کارگر گفت: کانون‌ها باید از صندوق خودشان یعنی تأمین اجتماعی مراقبت جدی داشته باشند، قانون برنامه هفتم توسعه بدترین هجوم‌ها را به این صندوق و صاحبان این صندوق روا داشته است، متأسفانه با وجود مکاتباتی که اینجانب به مراجع بالاتر داشته‌ام هنوز افق روشنی از حل موضوع مشاهده نکرده‌ام.

سازمان برنامه و بودجه در واکنش به رد کلیات لایحه بودجه 1403 و ایرادات کمیسیون تلفیق، وجود کسری بودجه در لایحه ارسالی دولت به مجلس را رد و اعلام کرد لایحه بودجه 1403 واقع‌گرایانه‌ترین بودجه در سال‌های اخیر از منظر پیش‌بینی منابع است.