دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه فرارو

فرهنگی وب‌گاه فرارو

خاک شیر تاثیر فوق‌العاده‌ای برای رفع برخی بیماری‌های گوارشی دارد.

محققان استرالیایی هشدار می‌دهند که کودکانی که مدت طولانی را در مقابل نمایشگر دستگاه‌های الکترونیکی می‌گذرانند، لحظات مهمی را برای رشد مهارت‌های زبانی خود از دست می‌دهند.

خشکی، پوسته پوسته شدن یا ترک خوردن پوست لب‌ها اغلب در هوای سرد ایجاد می‌شود، اما بروز این حالت در سایر مقاطع زمانی نیز امکان دارد. این عارضه می‌تواند در پی خشکی شدید، درد زیادی هم در پی داشته باشد

هیدروسل (HI-droe-seel) نوعی تورم در کیسه بیضه است و زمانی رخ می‌دهد که مایع در غلاف نازک اطراف بیضه جمع شود. هیدروسل در نوزادان شایع است و معمولاً بدون درمان بخصوصی تا یک سالگی رفع می‌شود. البته ممکن است پسران بزرگتر و مردان بالغ نیز، به دلیل التهاب یا آسیب در کیسه بیضه، دچار هیدروسل شوند.

مصرف منظم پودر هسته انبه می‌تواند به کاهش ریسک مشکلات قلبی کمک کند و سلامت قلب را تقویت نماید. با این حال، مشورت با پزشک قبل از استفاده اهمیت دارد.

شوره سر، شایع‌ترین عارضه پوست سر بوده که 50 درصد از افراد را در مقطعی از زندگی خود تحت تاثیر قرار می‌دهد.

دکتر هرمز شمس در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه کوررنگی می‌تواند به صورت مادرزادی بروز کند، اظهار کرد: پدیده کوررنگی می‌تواند به صورت مادرزادی باشد؛ به نحوی که این افراد می‌توانند فقط رنگ‌های سیاه و سفید را ببینند. سلول‌هایی که در مغز، طول موج نور‌ها را تشخیص می‌دهند و موجب تشخیص رنگ‌ها می‌شوند، در مغز مبتلایان کوررنگی، تولید نشده است.

اگر به ایجاد فضای آرامش‌بخش و سالم در منزل خود اهمیت می‌دهید پیشنهاد می‌کنیم حتما به لیست گیاهان آپارتمانی نگاهی بیندازید.

یک متخصص تغذیه روس می‌گوید، افراد مبتلا به دیابت و قند خون بالا هرگز این میوه را که در ادامه معرفی می‌کنیم، مصرف نکنند.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از مردم درخواست کرد با توجه نزدیک شدن به فصل رویش قارچ‌های سمی در طبیعت از برداشت و مصرف خودسرانه قارچ‌های موجود در طبیعت و همچنین گیاهان دارویی که نوع آن‌ها را نمی‌شناسند، جداً خودداری کنند؛ زیرا ممکن است این قارچ‌ها منجر به بروز مسمومیت و حتی مرگ‌ومیر ناشی از مسمومیت شوند.

درک سیگنال‌های گرسنگی و تشنگی برای حفظ سلامت کلی و جلوگیری از پرخوری ضروری است. تشنگی اغلب می‌تواند به اشتباه به‌عنوان گرسنگی تعبیر شده و منجر به مصرف کالری غیرضروری شود. با هیدراته نگه‌داشتن بدن و تمرین غذا خوردنِ آگاهانه می‌توانید بین این سیگنال‌ها تمایز قائل شوید و رویکرد مناسبی در خصوص نیاز‌های بدن خود داشته باشید.

نقاط سیاه روی موز‌های سالم دارای نوعی پروتئین است که به کاهش رشد سلول‌های تومور و سرطان کمک می‌کند. موز‌های ظاهرا خراب و سیاه شده بیش از موز‌های سالم و زرد رنگ خاصیت دارند.

همان‌طور که می‌دانیم امروزه اکثر خانه‌ها به‌صورت آپارتمانی بوده و شرایط کافی برای نگهداری از هر گلی را ندارند. به همین دلیل باید از گیاهانی که مقاوم‌تر و مناسب برای این فضا‌ها هستند استفاده کرد.

دکتر هرمز شمس می‌گوید: «پدیده کوررنگی می‌تواند به‌صورت مادرزادی باشد، به‌گونه‌ای‌که این افراد می‌توانند فقط رنگ‌های سیاه و سفید را ببینند. سلول‌هایی که در مغز طول موج نور‌ها را تشخیص می‌دهند و موجب تشخیص رنگ‌ها می‌شوند، در مغز مبتلایان کوررنگی، تولید نشده است.»

امیر صادقی با بیان اینکه برخی از بیماری‌های گوارشی، بسیار شایع هستند، گفت: «کبد چرب و عفونت هلیکوباکتر پیلوری معده شیوع 40 تا 50 درصدی در کشور را به خود اختصاص می‌دهد.»

همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده‌است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 22 فروردین ماه 1403 از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد.