دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه فرارو

فرهنگی وب‌گاه فرارو

باید گفت مصرف ویتامین برای چاقی صورت و تنظیم متابولیسم بسیار ضروری است و با مصرف برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌توانید اندام متناسب و صورتی چاق و پر داشته باشید.

در مورد فطریه کسی که در شب عید فطر و قبل از غروب آفتاب آخرین روز ماه رمضان مهمان می‌شود، نظرات گوناگونی داده شده که به چند نمونه از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

شیر، منبع غنی از کلسیم، ویتامین D، و پتاسیم، به عنوان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تامین مواد مغذی ضروری و تقویت سلامتی شناخته شده است. این نوشیدنی مغذی، فواید بی‌شماری برای سلامتی ارائه می‌دهد که شناخت آن‌ها می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی ما کمک کند.

امروزه مردم برخی از کشور‌های آفریقایی به طور متوسط دو یا سه دهه قبل از ژاپنی‌ها می‌میرند؛ بنابراین با توجه به نابرابری‌هایی که در حال حاضر وجود دارد، آیا این اخلاقی است که افراد بیشتری در کشور‌های ثروتمندتر زندگی کنند، جایی که آن‌ها منابع بیشتری مصرف می‌کنند؟

تحقیقات علمی نشان داده‌اند که توت‌ها از جمله توت فرنگی، زغال اخته و تمشک می‌توانند در مبارزه با چاقی بسیار مفید باشند.

دکتر «فردی بری» از آژانس بین المللی تحقیقات سرطان در لیون فرانسه و همکارانش آمار جهانی سرطان سال 2022 را بر اساس منطقه جهان ارائه می‌کنند. این تخمین‌ها نشان می‌دهد که از هر پنج مرد یا زن، یک نفر در طول زندگی به سرطان مبتلا می‌شود و از هر 9 مرد، یک نفر و از هر 12 زن، یک نفر بر اثر سرطان می‌میرند. رعایت برخی از نکات ساده می‌تواند به کاهش خطر ابتلای افراد به سرطان کمک کند.

برای نگهداری از برنج خام در منزل به‌خصوص آپارتمان، قطعاً با مشکلاتی روبه‌رو هستید که کیفیت برنج را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اصلی‌ترین این مشکلات، حشرات و شته‌هایی هستند که به جان برنج افتاده و کار شما را برای تمیز کردن و چه بسا پخت برنج سخت می‌کنند.

پدران و مادران اجازه ندهند کودکان تا زیر دوسال تلویزیون تماشا کنند، در این سنین تماشای تلوزیون برای آن‌ها بار معنایی ندارد و تنها تصاویر رنگارنگ و صدا است، اما برای آن‌ها بسیار آسیب‌زا خواهد بود.

نتایج تحقیق بین‌المللی 10 ساله نشان می‌دهد که ورزش مداوم 2 تا سه بار در هفته در طولانی‌مدت با کاهش خطر بی‌خوابی همچنین توانایی خوابیدن 6 تا 9 ساعت توصیه‌شده در هر شب، مرتبط است.

اگر برای محیط‌زیست اطراف دلتان می‌سوزد، بعد از مصرف خوردنی‌ها، نوشیدنی‌ها و پوشیدنی‌ها، چه تصمیمی بر سر این دوراهی خواهید گرفت؟ «باقیمانده‌ها را دور بریزم یا دوباره به چرخه برگردونم؟»

زمانی که صحبت از آب میوه غیرطبیعی می‌شود، منظور آب میوه‌های صنعتی موجود در بازار است؛ آب‌میوه‌هایی که نه در ظاهر و نه در خاصیت و طعم، هیچ شباهتی به آب‌میوه‌های طبیعی ندارند. آب‌میوه‌های صنعتی صرفا محصولی شبیه‌سازی شده از آب‌میوه‌های طبیعی هستند.

قند بخشی از رژیم غذایی است، اما مصرف بیش از حد آن می‌تواند پیامدهای منفی برای سلامت ما داشته باشد؛ به‌ویژه اینکه زیاده‌روی در مصرف بیش از حد قند می‌تواند تعادل هورمونی را در زنان مختل کند و منجر به طیفی گسترده‌ای از مشکلات شود.

دکتر شهنام عرشی در پاسخ به سؤالی درباره مشاهده موارد بیماری آبله مرغان و چگونگی وضعیت فعلی بروز این بیماری اظهار کرد: «میزان ابتلا به بیماری آبله‌مرغان در اوایل فصل بهار و اواخر فصل پاییز سال گذشته افزایش یافت. بررسی میزان ابتلا به آبله‌مرغان در طی سال گذشته از افزایش این بیماری نسبت به سال‌های گذشته حکایت می‌کند.»

سالاد زیتون یکی از انواع سالادهای سرد است که از ترکیب زیتون با پیاز قرمز و فلفل دلمه‌ای تهیه می‌شود و همراه با یک سس مخصوص طعم بسیار دلچسبی دارد.

همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده‌است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 19 فروردین ماه 1403 از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد.

محققان پی بردند مدت زمان کمتر نشستن منجر به کاهش نزدیک به 3.5 امتیاز در فشار خون متوسط سالمندان شد.