دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه فرارو

فرهنگی وب‌گاه فرارو

محققان می‌گویند: کمبود ویتامین دی به شدت با افزایش شیوع حساسیت به آلرژن مرتبط است و به‌طور بالقوه باعث افزایش حساسیت به درماتیت آتوپیک در اوایل دوران کودکی می‌شود.

یکی از شایع‌ترین علت وجود خلط به‌خصوص در ناحیه حنجره و گلو، عفونت‌ها و مخاط‌هایی است که از حفره‌های سینوسی به سمت حلق جریان پیدا می‌کند. این نوع عفونت‌ها را نزله می‌نامند که معمولاً در ساعات ابتدایی صبح بیشتر است و هرچه به میانه روز پیش می‌رویم، از میزان آن کاسته می‌شود.

در فصل تابستان با افزایش دما، استفاده از کولر خودرو برای راحتی و سلامتی سرنشینان خودرو ضروری است. با این حال، در عمل مشاهده می‌شود که بسیاری از رانندگان خودرو، کولر خودرو را روشن نمی‌کنند و بر این باور هستند که روشن کردن کولر باعث افزایش مصرف سوخت می‌شود.

سماق یکی از مواد غذایی است که از دوران قدیم در منطقه خاورمیانه به عنوان نوعی ادویه و چاشنی برای افزودن طعم و رنگ قرمز آن استفاده می‌شود. به خاطر دارا بودن مواد مغذی که دارای ارزش غذایی بالایی است، برای درمان و تسکین طیف گسترده‌ای از موارد مرتبط با سلامت بدن استفاده می‌شود.

برای رهایی از افزایش وزن که این روز‌ها به معضلی برای سلامت در همه جوامع و به طور ویژه کشور ما تبدیل شده بهبود متابولیسم یا بهینه شدن سوخت و ساز بدن یک راهکار کلیدی و اصلی است. اما بالا بردن سوخت و ساز تنها از راه خوردن قرص یا نوشیدن یک مارک خاص از چای سبز عملی نیست.

باید بدانیم که در زمینه کاهش وزن و جلوگیری از چاقی، برخی ویتامین‌ها مؤثر هستند. این ویتامین‌ها برای پیشگیری از پرخوری و کاهش اشتها بسیار مؤثرند.

متخصصان تأکید دارند غیر از افرادی که عنبیه آن‌ها به‌طور کامل ایجاد نشده و عمل تغییر رنگ چشم برایشان جنبه درمانی دارد، به هیچ وجه این عمل برای سایرین توصیه نمی‌شود.

فرهاد بشارتی که 18 سال قبل نقش شعبون را در سریال در چشم باد بازی کرد، اکنون 57 ساله است و چهره او را می‌بینید.

آتوسا سامانی از سنین پایین مطالعه درباره ژنتیک کبوتر‌ها را آغاز کرد. او در شهر اصفهان در محاصره کبوتر‌های خانگی بزرگ شد؛ در شهری که به خاطر کبوترخانه‌هایش مشهور است. پرنده موردعلاقه او یک کبوتر کاملا سفید بود.

همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده‌است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 20 فروردین ماه 1403 از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد.

رنگینک نوعی دسر خوشمزه و بسیار مقوی جنوبی است که از ترکیب خرما با آرد، روغن و گردو تهیه می‌شود و برای ماه رمضان و سفره افطار یک انتخاب مناسب است.

حمام بخار نه‌تن‌ها موجب آرامش جسم و روح می‌شود، بلکه برخی از بیماری‌ها را هم درمان می‌کند.

بهترین زمان برای وزن کردن اول صبح بعد از رفتن به دست‌شویی و قبل از خوردن یا نوشیدن چیزی است، چون زمانی که خواب بوده‌اید، بدن شما برای هضم تمام غذا‌ها و نوشیدنی‌هایی که از روز قبل مصرف کرده‌اید، زمان کافی داشته است.

زنجبیل حاوی ترکیبی فعال به نام جینجرول است. مصرف زنجبیل کمک می‌کند بهتر به هدفتان در کاهش وزن دست پیدا کنید؛ اما وقتی زنجبیل را وارد رژیم غذایی خود می‌کنید باید مراقب باشید.

فلات پرو به‌خاطر وجود زمین‌نگاره‌هایی موسوم به «خطوط نازکا / Nazca lines» با نقش و نگار‌هایی از پرندگان و دیگر حیوانات معروف است که بهتر است آن‌ها را از نمای آسمان و فاصله دورتری از سطح زمین مشاهده کرد. این زمین‌نگاره‌های باستانی (ژئوگلیف) مدت‌هاست که انسان‌شناسان را مجذوب خود کرده و برای باورمندان به موجودات فرازمینی جذابیت زیادی دارند.

این نوشته بر آن است تا بگوید این تصور که مردان از زنان آسیب کمتری را در فرآیند طلاق تجربه می‌کنند درست نیست، زیرا مردان هم به شدت در فرآیند طلاق و روز‌های بعد از آن آسیب می‌بینند و هم دچار احساسات ناخوشایندی می‌شوند.