دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه فرارو

فرهنگی وب‌گاه فرارو

امیر صادقی با بیان اینکه برخی از بیماری‌های گوارشی، بسیار شایع هستند، گفت: «کبد چرب و عفونت هلیکوباکتر پیلوری معده شیوع 40 تا 50 درصدی در کشور را به خود اختصاص می‌دهد.»

همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده‌است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 22 فروردین ماه 1403 از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد.

این روز‌ها در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، چالش حذف قند تبدیل به یکی از موضوعات قابل بحث میان کاربران شده است.

هدایت حسینی به مردم توصیه کرد: هرگز از خوردن تکه‌های سوخته غذا لذت نبرید، زیرا معمولاً غذا‌های سوخته به دلیل موادی که در آن‌ها وجود دارد بسیار خطرناک است و بدن ما باید فعل و انفعالات زیادی را به کبد تحمیل کند تا این مواد از بدن دفع شود.

بعضی عادات غذایی هستند که ممکن است غلط یا درست باشند، مثل خوردن میوه بعد از صرف غذا که مخالفان و موافقانی دارد.

قرارداد تهاتُر (or barter clearing agreement) یکی از انواع معاملات پایاپای در نظام حقوقی ایران و دیگر کشورهاست. کاربرد این قرارداد سابقه طولانی در انجام معاملات مختلف دارد که نام آشناترین آن‌ها تهاتُر ملک است. معاملات تجاری دیگر نیز با این روش انجام می‌شوند. مانند: تهاتر کالا با کالا، نفت با کالا، گاز با کالا و...

محققان گزارش دادند که انواع ژن BSN که به نام "باسون" نیز شناخته می‌شود، می‌تواند خطر چاقی را تا شش برابر افزایش دهد.

دویدن همچنین می‌تواند به ساخت ماهیچه‌های بدون چربی، افزایش متابولیسم و تسهیل کاهش وزن کمک کند. یک مربی حرفه‌ای ورزشی می‌گوید: ماهیچه‌های شما در هنگام دویدن سخت‌تر از پیاده روی کار می‌کنند و این تلاش اضافی منجر به سوزاندن کالری قابل توجهی بعد از تمرین می‌شود.

در این مطلب چندین متن ادبی تبریک عید فطر ارائه شده است که می‌توانید از آن‌ها برای فرستادن پیام به عزیزان و دوستانتان استفاده نمایید.

عید فطر است و خدا عیدیِ جانانه دهد / بهرِ ما حضرت حق باده و پیمانه دهد

از طریق این مطلب می‌توانید به 60 متن مختلف تبریک عید سعید فطر دسترسی پیدا کنید. با این متن‌ها می‌توانید به دوستان و خانواده‌تان در این روز مبارک، خوشحالی و شادمانی را هدیه دهید.

درد‌ها و تغییرات ظاهری و عمومی ممکن است اولین نشانه از یک بیماری جدی یا یک بیماری مزمن باشند که مستلزم بررسی و معاینه هستند.

تمرکز بر کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف در هر سنی مهم است، اما نکاتی وجود دارد که به ما می‌گوید چرا 50 سالگی، سن مهمی برای اتخاذ عادات غذایی سالم است.

عید فطر عید پایان یافتن رمضان نیست / عید بر آمدن انسانی نو از خاکستر‌های خویشتن خویش است...

با مجموعه‌ای از پیام‌های تبریک ویژه این عید سعید فطر همراه با ما باشید.

مراجع تقلید درباره مبلغ فطریه رمضان 1403 نظرات خود را اعلام کردند.