جمعه 8 تیر 1403

فردا ورود به این خیابان‌های تهران ممنوع است

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
فردا ورود به این خیابان‌های تهران ممنوع است

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از جرای تمهیدات ترافیکی پیاده روی جشن غدیر در تهران خبر داد.

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور در تشریح تمهیدات ترافیکی مراسم پیاده‌روی روز عید غدیر در پایتخت گفت: جشن عید غدیر، همزمان با روز عید در حدفاصل میدان آزادی تا بزرگراه امام علی (ع) برگزار خواهد شد و بر این اساس ممنوعیت توقف کلیه وسایل نقلیه از ساعت 24 روز دوشنبه چهارم تیرماه در طول خیابان آزادی - خیابان انقلاب و خیابان دماوند اجرا خواهد شد.

وی درباره محدودیت‌های تردد نیز گفت: از ساعت هشت صبح روز سه شنبه پنج تیرماه نیز تردد در طول خیابان آزادی‌، خیابان انقلاب و دماوند ممنوع است. اما تردد تا ساعت 14 به صورت شمالی و جنوبی و بالعکس برای شهروندان آزاد خواهد بود و از ساعت 14 به بعد تا پایان مراسم، معابر عمود بر خیابان آزادی، انقلاب و دماوند نیز به طور کامل مسدود خواهد شد. در این مدت شهروندانی که قصد تردد به سمت شمال و جنوب شهر را دارند می‌توانند از مسیرهای جایگزین اعلامی عبور کنند.

موسوی‌پور در تشریح جزئیات محدودیت‌های ترافیکی این روز گفت: همانطور که گفته شد، محدودیت تردد در خیابان آزادی از ضلع شرقی میدان آزادی تا میدان انقلاب، خیابان انقلاب تا میدان امام حسین و در ادامه خیابان دماوند تا پل بزرگراه امام علی اجرا خواهد شد. همچنین از ساعت 14 روز سه‌شنبه در مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید نواب صفوی از میدان جمهوری اسلامی تا خیابان آزادی و در ادامه شمال به جنوب خیابان توحید از میدان توحید تا خیابان آزادی، شمال به جنوب خیابان حافظ از تقاطع کریمخان و خیابان‌های حبیب اللهی و بلوار برادران شهید عزیزی از آخرین تقاطع به سمت جنوب تا خیابان آزادی محدودیت تردد خواهیم داشت.

وی با اشاره به دیگر محدودیت‌های تردد که در مسیرهای عمود بر طول مسیر جشن غدیر اجرا خواهد شد، گفت: در خیابان کارگر حدفاصل خیابان جمهوری تا بلوار کشاورز، خیابان‌های فردوسی و قرنی حدفاصل خیابان‌های جمهوری تا سمیه، خیابان ولیعصر حدفاصل خیابان جمهوری تا طالقانی و میدان ولی عصر نیز ممنوعیت تردد از ساعت 14 اجرا خواهد شد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در خیابان‌های عمود بر خیابان انقلاب در ضلع شمالی شامل خیابان استاد نجات اللهی از سمیه به سمت جنوب، خیابان فلسطین، خیابان وصال شیرازی و خیابان قدس از طالقانی به سمت جنوب و خیابان 16 آذر از بلوار کشاورز و پورسینا، خیابان شهید مدنی از بخشی فرد، خیابان شریعتی از تقاطع سمیه، نامجو خواجه نصیر، خیابان ایرانشهر از تقاطع سمیه، کنار گذرخیابان سپاه به خیابان انقلاب، خیابان لاله زار از شهید قائدی نیز با محدودیت تردد مواجه است.

موسوی‌پور گفت: در خیابان های عمود بر خیابان انقلاب در ضلع جنوبی شامل خیابان های خارک از استاد شهریار، ابوریحان، رازی، دانشگاه، 12 فروردین، فلسطین، منیری جاوید از دکتر لبافی نژاد به سمت شمال تا خیابان انقلاب، خیابان پارس از شهید تقوی، خیابان شهید مدنی از خیابان مازندران و خیابان روشندلان از میدان ابن سینا نیز ممنوعیت تردد اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در خیابان های عمود بر خیابان آزادی در ضلع شمالی شامل خیابان های دکتر قریب شمالی، اسکندری شمالی از خیابان فرصت شیرازی به سمت خیابان آزادی، رودکی شمالی و خوش شمالی از خیابان نیایش تا آزادی و خیابان های عمود بر خیابان آزادی در ضلع جنوبی شامل خیابان های جمالزاده، نوفلاح، زارع، اوستا، ساسان به سمت خیابان آزادی، اسکندری جنوبی، رودکی جنوبی، خوش جنوبی از کلهر به سمت شمال تا خیابان آزادی، خیابان جیحون از بهنود به سمت شمال تا خیابان آزادی، خیابان آذربایجان از تقاطع قصرالدشت و کارون و خیابان های حیدرتاش، اسداللهی، شهیدان از دکتر هوشیار نیز از ممنوعیت تردد اجرا شده است.

جلوگیری از تردد موتورسواران در مسیر جشن غدیر

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ همچنین تاکید کرد که از ورود و تردد موتورسواران در ساعات برگزاری جشن در خیابان‌های آزادی، انقلاب و دماوند جلوگیری می‌شود.

موسوی پور درباره حلقه اول محدودیت تردد نیز گفت:‌به طورکلی می‌توان گفت که از سمت شمال کلیه معابر عمود بر خیابان های آزادی، انقلاب و دماوند یک تقاطع مانده به محدوده مراسم از قبیل خیابان سمیه - فرصت - خیابان نیایش - خیابان صالحی، از سمت غرب ضلع شرقی میدان آزادی، از سمت جنوب کلیه معابر عمود بر خیابان‌های آزادی، انقلاب و دماوند یک تقاطع مانده به محدوده مراسم خیابان‌های تقوی، شهدای ژاندارمری و هوشیار و از سمت شرق بزرگراه امام علی است.

وی با اشاره به حلقه دوم محدودیت‌های تردد نیز گفت: از سمت شمال در خیابان مدنی، خیابان شهید طالقانی، خیابان نصرت، بلوار شهید تیموری و خیابان شهید صالحی، از سمت غرب از ضلع غربی میدان آزادی، از سمت جنوب از خیابان دامپزشکی، خیابان جمهوری، خیابان مجاهدین و سمت شرق نیز خیابان سبلان در حلقه محدودیت‌های دوم است.

به گفته موسوی‌پور حلقه سوم محدودیت‌های تردد نیز از شمال شامل خیابان‌های کریم‌خان زند، خیابان فاطمی، باقرخان، ستارخان و بزرگراه شیخ فضل الله، از سمت غرب شامل بزرگراه لشگری سه راه فرودگاه، از سمت جنوب خیابان‌های امام خمینی، مجاهدین و پیروزی و از سمت شرق خیابان نیروی هوایی را شامل می‌شود.

مسیرهای جایگزین تردد در روز عید غدیر کدام است؟

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره مسیرهای جایگزین برای تردد شهروندان در طول برگزاری جشن غدیر و اجرای محدودیت‌های ترافیکی گفت: بزرگراه امام علی در هر دو مسیر باز است. همچنین در این مدت زیرگذر سعدی به صورت دو طرفه مورد استفاده قرار می‌گیرد. تونل توحید در هر دو مسیر، زیر گذر استاد معین در هر دو مسیر، پل چوبی در هر دو مسیر، بزرگراه محمد علی جناح و بزرگراه سعیدی به عنوان مسیرهای جایگزین برای اتصال شمال به جنوب تهران است.

به گفته وی مسیر بزرگراه ستاری به جنوب، بزرگراه لشگری به شرق و خیابان معراج مسیر دسترسی به فرودگاه است.

موسوی‌پور همچنین با توصیه به شهروندان گفت: به اطلاع شهروندان محترم می‌رساند که 17 محل برای توقف اتوبوس‌های شرکت واحد و 13 مسیر نیز برای جابجایی شهروندان به سمت محل مراسم در خیابان آزادی، انقلاب و دماوند به وسیله تاکسی رفت و برگشت درنظر گرفته شده است. همچنین با توجه به ممنوعیت‌ها و محدودیت های تردد و توقف به شهروندان عزیز توصیه می‌شود برای حضور در این مراسم حتی الامکان از وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه از مترو استفاده شود.

محل توقف اتوبوس‌ها در جشن غدیر کجاست؟

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره محل توقف و چینش اتوبوس‌های شرکت واحد نیز گفت: اتوبوس‌های شرکت واحد در مسیر غرب به شرق خیابان دماوند از خیابان منتظری، مسیر غرب به شرق خیابان پیروزی از میدان شهداء تا قبل از خیابان شکوفه، مسیر جنوب به شمال خیابان سپهبد قرنی از 100 متر بالاتر از تقاطع انقلاب، مسیر شمال به جنوب خیابان فردوسی از میدان فردوسی، مسیر جنوب به شمال خیابان ولیعصر از خیابان جمهوری اسلامی تا قبل میدان ولیعصر، مسیر شمال به جنوب خیابان ولیعصر از 100 متر پایین تر از تقاطع انقلاب و مسیر جنوب به شمال خیابان کارگر از خیابان فرصت به سمت شمال خواهد بود.

وی ادامه داد: اتوبوس‌های شرکت واحد همچنین در مسیر شمال به جنوب خیابان کارگر از 100 متر پایین تر از میدان انقلاب، مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید نواب صفوی قبل از میدان توحید، مسیر شمال به جنوب بزرگراه چمران قبل از میدان توحید، بزرگراه یادگار امام از خیابان آزادی به سمت شمال، خیابان نامجو، مسیر جنوب به شمال خیابان اکبری، مسیر شمال به جنوب خیابان استاد معین، خیابان معراج به سمت شرق، پایانه آزادی و خیابان آذربایجان به سمت غرب مستقر خواهند بود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره مسیرهای مجاز تردد تاکسی‌های رفت و برگشت نیز گفت:‌مسیر تردد این تاکسی‌ها در خیابان دماوند حدفاصل بزرگراه امام علی تا میدان امام حسین، خیابان مدنی از بخشی فرد تا میدان امام حسین، خیابان شریعتی از سه راه طالقانی تا خیابان انقلاب، خیابان سپهبد قرنی از خیابان طالقانی تا قبل از میدان فردوسی، خیابان فردوسی حدفاصل چهارراه استانبول تا قبل از میدان فردوسی، خیابان حافظ از تقاطع کریمخان تا زیر پل کالج، خیابان ولیعصر از میدان ولیعصر تا تقاطع خیابان انقلاب و خیابان ولیعصر از تقاطع جمهوری اسلامی تا تقاطع خیابان انقلاب خواهد بود.

موسوی‌پور اضافه کرد:‌همچنین مسیر تعدادی دیگر از این تاکسی‌ها نیز خیابان کارگر حدفاصل تقاطع فاطمی تا تقاطع نصرت، خیابان کارگر جنوبی از تقاطع جمهوری اسلامی تا قبل از میدان انقلاب اسلامی، خیابان توحید از میدان توحید تا تقاطع فرصت، میدان تیموری، خیابان صالحی، خیابان اکبری و تقاطع خیابان آزادی و میدان صادقیه و میدان آزادی خواهد بود.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس راهور برای برگزاری جشن عید غدیر در آماده‌باش کامل قرار دارند، اظهارکرد: تمهیدات ترافیکی تا ساعات پایانی شب ادامه خواهد داشت و تا زمان تخلیه کامل جمعیت ماموران پلیس راهور در معابر حضور داشته و نسبت به مدیریت ترافیک اقدام خواهند کرد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.