چهارشنبه 4 مهر 1403

فرصت زندگی دوباره به قاتل اندیمشکی پس از 25 سال

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
فرصت زندگی دوباره به قاتل اندیمشکی پس از 25 سال

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: با همکاری و مشارکت اعضای شورای حل اختلاف دزفول و اندیمشک، قاتل دختر نوجوان پس از 25 سال با عفو و گذشت خانواده مقتول از چوبه دار رها شد.

دکتر علیرضا باوی با اعلام این خبر گفت: در سال 1375 فردی در ان دیمشک بهدلیل اختلافات خانوادگی با همسایه خود، دختر نوجوان همسایه را به قتل می‌رساند و متواری می‌شود که پس از مدتی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد و به قتلی که مرتکب شده بود اعتراف کرد و طی مراحل دادرسی منجر به صدور حکم نهایی و قصاص برای او شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی توسعه حل اختلاف خوزستان، وی افزود: طی این سال‌ها افراد و هیات‌های مختلفی از معتمدین، خیرین و حتی گروه اعزامی از آستان قدس رضوی و گروه‌های دیگر از سراسر استان و کشور تلاش‌های فراوانی کردند ولی نتیجه‌ای حاصل نشد و اولیای دم بر قصاص قاتل پافشاری می‌کردند و به خاطر اینکه خانواده قاتل دیگر واسطه جهت جلب رضایت نفرستند، از شهرستان اندیمشک به دزفول نقل مکان کردند.

باوی گفت: با توجه به اهمیت موضوع و اینکه قاتل طی این 25 سال از کار خود بسیار پشیمان شده بود، با دستور مقام قضایی جهت حل و فصل موضوع و همکاری اجرای احکام دادگاه اندیمشک و همچنین مشارکت اعضای شورای حل اختلاف دزفول و اندیمشک، جلسات متعددی در چند ماه گذشته برای جلب رضایت خانواده مقتول برگزار شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان ضمن تشکر از سعی و تلاش اعضای شورای حل اختلاف دزفول و اندیمشک در حل و فصل این موضوع، تصریح کرد: خانواده مقتول پس از 25 سال سختی و صبوری بالاخره همزمان با عید سعید فطر و تلاش و کوشش رئیس دادگستری دزفول، اعضای شورای حل اختلاف دزفول و اندیمشک، بزرگان و خیرین، از خون فرزند خود گذشتند و قاتل را مورد عفو و بخشش قرار دادند و فرصت زندگی دوباره به او بخشیدند.

انتهای پیام