سه‌شنبه 12 تیر 1403

فرق کنکور اردیبهشت و تیر 1403 در چیست؟

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
فرق کنکور اردیبهشت و تیر 1403 در چیست؟

اینکه تفاوت کنکور اردیبهشت و تیر چیست به یکی از سوالات مهم داوطلبان کنکور سراسری تبدیل شده است. کنکور سراسری 1403 در دو نوبت اردیبهشت و تیر ماه برگزار می‌شود. از همین رو بسیاری از داوطلبان می‌خواهند بدانند که کنکور اردیبهشت مهم تر است یا تیر؟ اینکه تفاوت کنکور اردیبهشت و تیر چیست به یکی از سوالات مهم داوطلبان کنکور سراسری تبدیل شده است. کنکور سراسری 1403 در دو نوبت اردیبهشت و تیر ماه...

اینکه تفاوت کنکور اردیبهشت و تیر چیست به یکی از سوالات مهم داوطلبان کنکور سراسری تبدیل شده است. کنکور سراسری 1403 در دو نوبت اردیبهشت و تیر ماه برگزار می‌شود. از همین رو بسیاری از داوطلبان می‌خواهند بدانند که کنکور اردیبهشت مهم تر است یا تیر؟

به گزارش عرشه آنلاین، برای دانستن تفاوت کنکور اردیبهشت و تیر لازم است در ابتدا به سه دسته از شرکت کنندگان در این آزمون بپردازیم.

دسته اول داوطلبانی هستند که در یک گروه آزمایشی و در یک نوبت کنکور سراسری شرکت کرده اند.

دسته دوم متقاضیانی که علاوه بر کنکور اردیبهشت در کنکور تیر در گروه آزمایشی یکسان شرکت کرده اند.

دسته سوم داوطلبانی که در کنکور اردیبهشت و تیر، در گروه های آزمایشی متفاوت شرکت کرده اند.

1. برای داوطلبان دسته اول در محدوده مرداد ماه کارنامه ای منتشر می شود که نمرات خام شرکت کنندگان کنکور اردیبهشت ماه را با تاثیر معدل و اعمال سهمیه داوطلب نشان می دهد. بدیهی است که این دسته از داوطلبان که تنها در کنکور اردیبهشت شرکت کردند، می توانند براساس رتبه نهایی در سهمیه خود در این کارنامه، نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.

2. دسته دوم متقاضیانی که برای مثال در کنکور ریاضی اردیبهشت و تیر شرکت کرده اند، در کارنامه اولیه کنکور سراسری که منتشر می شود، رتبه در سهمیه و تراز کسب شده در کنکور ریاضی اردیبهشت و تیر به صورت مجزا برای داوطلب ارائه شده است. در اینجا داوطلب می تواند بررسی کند که در کدام آزمون نمره یا ترازش بالاتر شده و براساس آن نسبت به انتخاب رشته براساس کنکور اردیبهشت یا تیر اقدام کند.

3. دسته سوم متقاضیانی هستند که برای مثال در کنکور اردیبهشت ماه در رشته ریاضی شرکت کرده و برای کنکور تیر ماه در رشته تجربی ثبت نام کرده اند. این دسته از داوطلبان توجه داشته باشند که با توجه به تاثیر قطعی معدل و سوابق تحصیلی در کنکور سراسری، نمره داوطلب براساس سوابق تحصیلی ایشان در دبیرستان متفاوت می شود. در نهایت در کارنامه منتشر شده می توانند ملاک انتخاب رشته را نمره ای که بالاتر شده است، انتخاب کنند.

نتیجه‌گیری

بعد از مقایسه کنکور اردیبهشت و تیر ماه، تصمیم نهایی بین شرکت در کنکور اردیبهشت یا تیر ماه باید بر اساس شرایط شخصی، سطح آمادگی و توانایی شما اتخاذ شود. مهمترین نکته این است که برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از زمان بهینه برای آمادگی، کلید موفقیت در هر دو حالت است.

کنکور اردیبهشت مهم تر است یا تیر؟

اینکه کنکور اردیبهشت مهم تر است یا تیر، تماما بستگی به عملکرد داوطلب در جلسه کنکور سراسری دارد. درواقع تفاوتی میان رتبه اردیبهشت و تیر کنکور نیست. چرا که انتخاب رشته دو نوبت کنکور همزمان با یک دیگر انجام می شود و اینطور نیست که داوطلبان یک نوبت از امتیاز ویژه ای برخوردار باشند.

به طور کلی داوطلبان آمادگی بیشتری برای کنکور تیر ماه دارند چرا که زمان برگزاری کنکور سراسری هر ساله در تیر ماه است و متقاضیان زمان بیشتری برای مطالعه و جمع بندی دروس دارند. با توجه به این که انتخاب رشته داوطلبان کنکور اردیبهشت و تیر همزمان با یک دیگر انجام می شود، هرچه رتبه داوطلب در سهمیه پایین تر و تراز یا نمره کسب شده بالاتر باشد، شانس قبولی ایشان نیز افزایش پیدا می کند.

البته بخش بزرگی از این که داوطلبان بتوانند تصمیم بگیرند که براساس رتبه اصلی کدام کارنامه انتخاب رشته کنند، بستگی به شناخت و آگاهی ایشان از مندرجات کارنامه کنکور سراسری دارد.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم شرکت در هر دو کنکور اردیبهشت و تیر اجباری نیست. شما می‌توانید بر اساس تمایل، توانایی و اهداف شخصی خود تصمیم بگیرید که در یک یا هر دو کنکور شرکت کنید. انتخاب شرکت در کنکور به عهده شماست و بستگی به مسیر تحصیلی، علاقه‌ها و آرزوهای شخصی شما دارد.

مهم‌ترین نکته این است که قبل از تصمیم‌گیری، به دقت و با توجه به شرایط فردی خود، تفاوت کنکور اردیبهشت و تیر را بررسی کنید. اگر فکر می‌کنید که شرکت در هر دو کنکور برای شما مناسب است و قادر به مدیریت زمان و تلاش لازم برای آمادگی هستید، می‌توانید این چالش را بپذیرید./ رزیاتو

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

فرق کنکور اردیبهشت و تیر 1403 در چیست؟ 2
فرق کنکور اردیبهشت و تیر 1403 در چیست؟ 3
فرق کنکور اردیبهشت و تیر 1403 در چیست؟ 4
فرق کنکور اردیبهشت و تیر 1403 در چیست؟ 5
فرق کنکور اردیبهشت و تیر 1403 در چیست؟ 6
فرق کنکور اردیبهشت و تیر 1403 در چیست؟ 7
فرق کنکور اردیبهشت و تیر 1403 در چیست؟ 8
فرق کنکور اردیبهشت و تیر 1403 در چیست؟ 9