یک‌شنبه 22 مهر 1403

فرماندار سروآباد: روز قدس نماد وحدت جهان اسلام است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرماندار سروآباد: روز قدس نماد وحدت جهان اسلام است

سنندج - ایرنا - فرماندار سروآباد روز قدس را نماد وحدت جهان اسلام در برابر کفر دانست و گفت: وظیفه همه مسلمانان است که از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین در برابر رژیم غاصب صهیونیستی دفاع کنند.

یوسف باشی روز جمعه با تبریک فرا رسیدن روز جهانی قدس اظهار داشت: امروز به عنوان یادگاری ارزنده از امام خمینی (ره) در حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین در حافظه تاریخ برای همیشه خواهد ماند.

وی افزود: از زمانی که امام (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس نامگذاری کرد وحشت و ترس در رژیم غاصب صهیونیستی ایجاد شد و هر سال جهان اسلام در این روز یکدل و همصدا نفرت و انزجار خود را از این رژیم جعلی فریاد می‌زند.

فرماندار سروآباد یادآور شد: قدس قبله نخست مسلمانان جهان و آرمان همه مسلمین جهان و زادگاه پیامبران بزرگی چون اسماعیل، اسحاق، یعقوب، یوسف، داوود، سلیمان، عیسی، ذکریا و یحیی است و برای جهان اسلام از قداست و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی تاکید کرد: آمریکا و هم پیمانانش بدانند که قدس شریف متعلق به همه مسلمانان جهان است و نمی‌توانند آن را برای یک رژیم جعلی و فاسد که عمر آن زیاد باقی نمانده قرار داده و به مسلمانان توهین و اهانت کنند، بدون تردید مسلمانان جهان تا پاکسازی قدس شریف از وجود نحس صهیونیست ها از پای نخواهد نشست.

باشی با بیان اینکه امسال راهپیمایی باشکوه قدس به دلیل ویروس کرونا برگزار نشد، گفت: مسلمانان جهان اگر امروز به صحنه نمی‌آیند و نفرت و انزجار خود را از رژیم کودک کش سر نمی‌دهند دلیلی بر سکوت آنها در برابر اسراییل غاصب نیست.

فرماندار سروآباد اضافه کرد: امروز مردم از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها نفرت و انزجار خود را به نمایش می گذارند و رهبر معظم انقلاب نیز با جهان اسلام سخن خواهند گفت.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان در اطلاعیه‌ای در خصوص برگزاری مراسم روز قدس در این استان اعلام کرده است: پاسداشت موضوع فلسطین به عنوان مساله اول جهان اسلام و دفاع از مظلوم، واجب شرعی و در هر شرایطی تعطیل‌ناپذیر است، لذا در پی محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری شایسته و گسترده راهپیمایی سراسری، امسال روز جهانی قدس با ویژه برنامه‌ای بس گرانبها و استثنایی پاسداشته خواهد شد.

این ویژه برنامه عبارت است از سخنرانی مقتدای مقتدر و عظیم‌الشأن امت اسلامی (مدظله العالی) بر این اساس در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان (2 خرداد 1399 مصادف با 22 می 2020 میلادی) رهبر معظم انقلاب اسلامی ساعت 12:00 (به وقت تهران) به صورت زنده با امت اسلامی سخن خواهند گفت، این سخنرانی به صورت زنده از شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی داخلی و بین‌المللی پخش خواهد شد.

به همین مناسبت و به منظور کسب فیض حداکثری از بیانات حکیمانه و راهگشاب ولی امر مسلمین، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) هیچ‌گونه برنامه‌ای تحت عنوان مراسم روز قدس در هیچ نقطه‌ای از استان کردستان برگزار نخواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*