یک‌شنبه 22 مهر 1403

فرماندار ملایر: قدس امسال ماندگارترین روز حمایت از فلسطین است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرماندار ملایر: قدس امسال ماندگارترین روز حمایت از فلسطین است

همدان_ ایرنا_ معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: بدون شک روز قدس امسال یکی از برجسته‌ترین و ماندگارترین روزهای حمایت از آرمان مردم فلسطین خواهد بود که مردم این شهرستان در کنار دیگر مسلمانان عزم راسخ خود را در نابودی رژیم صهیونیستی به رخ دشمنان اسلام کشیدند.

قدرت الله ولدی روز جمعه با صدور پیامی به مناسبت گرامی‌داشت روز جهانی قدس اعلام کرد: مردم ملایر در این روز بار دیگر همراه و همدل با ملت بزرگ و متعهد به آرمان اسلام و امام خمینی (ره)، همبستگی خود را با ملت مظلوم و رنج‌دیده فلسطین اعلام کردند.

وی اظهار داشت: مردم ملایر نیز در این روز به جمع میلیون‌ها شنونده و بیننده بیانات رهبر معظم انقلاب پیوستند تا به مدد الهی توان خود را برای تحقق رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب در راه آرمان قدس شریف و آزادی ملت فلسطین به کار گیرند.

فرماندار ویژه ملایر در این روز از آحاد مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار ملایر درخواست کرد: همراه با سایر مردم جهان با حضور پرشور در فضای مجازی، حمایت معنوی خود را از مردم ستم‌دیده و رنج کشیده فلسطین اعلام کنند.

ولدی گفت: طبق بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب مساله فلسطین از لحاظ اسلامی برای تمامی مسلمانان، یک مساله اساسی و فریضه است و فوری‌ترین وظیفه، مبارزه با این خیانتی است که به دست مزدوران سیاسی و فرهنگی دشمن در خود کشورهای اسلامی صورت می‌گیرد.

وی روز جهانی قدس را یکی از ماندگارترین یادگاران احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) توسط امام خمینی (ره) و نماد صف‌بندی حق در مقابل باطل و مظهر حمایت جهانی از مردم رنج کشیده و مظلوم فلسطین دانست که با ابتکار هوشمندانه امام خمینی (ره) همچون حلقه وصلی برای همصدایی مسلمانان درباره قدس شریف و فلسطین مظلوم تعیین شد.

فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: روز قدس نمایش وحدت و یکپارچگی ملت بیدار جهان، به‌ویژه ملت بصیر و انقلابی ایران اسلامی در موضوع فلسطین و حمایت از آرمان قدس شریف به مثابه مسأله اول جهان است.

ولدی ادامه داد: آرمان قدس شریف متعلق به همه آزادی‌خواهان و درد مشترک همه انسان‌های عدالت‌خواه تا همیشه تاریخ است که به عنوان حادثه‌ای برای موحدان و مومنان در اعصار گذشته، حال و آینده و از روزی که مسجدالاقصی پایه‌گذاری شد، برای آزادی قدس مبارزه کردند.

وی همچنین روز قدس را روز عزت، قدرت‌نمایی، انسجام جهانی و صف‌آرایی همه مسلمانان و مستضعفان در برابر ظلم‌ها، تجاوزها و خون‌ریزی‌های رژیم اشغال‌گر قدس و استکبار جهانی دانست.

معاون استاندار همدان بیان کرد: امسال که به دلیل شیوع ویروس کرونا و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، راهپیمایی سراسری روز قدس برگزار نمی‌شود، اما با تدابیر اتخاذ شده برنامه‌های روز جهانی قدس به نحو احسن برگزار می‌شود و شاهد فرمایشات رهبر معظم انقلاب با امت جهان اسلام به صورت زنده بودیم.

ولدی گفت: مردم ولایت‌مدار و آزادی‌خواه ملایر نیز در این روز با حضور پر شور در فضای مجازی و شنیدن بیانات تاثیرگذار رهبر معظم انقلاب، نفرت و انزجار خود را از رژیم صهیونیستی غاصب و استکبار جهانی اعلام کردند.

بیانات رهبری؛ روشنگری در ماهیت رژیم صهیونیستی

امام جمعه ملایر نیز در این باره اظهار داشت: باید از بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب بهره کافی را ببریم و نسبت به روشنگری در خصوص ماهیت رژیم صهیونیستی حساس باشیم.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری بر لزوم مقابله با ظلم و ستم جهانی رژیم غاصب صهیونیستی تاکید کرد و افزود: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب، مجرم اصلی فاجعه غصب فلسطین، دولت‌های غربی و سیاست‌های شیطانی آنها بود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: ویروس دیرپای صهیونیسم بی‌گمان از این پس دیری نمی‌پاید و به همت و ایمان و غیرت جوانان از این منطقه ریشه‌کن خواهد شد.

امام جمعه ملایر روز قدس را روز وحدت جهان اسلام و حمایت ملت‌ها از مردم مظلوم فلسطین دانست و گفت: دنیا باید از ظلم و ستم رژیم صهیونیستی نسبت به ملت مظلوم فلسطین آگاه شود.

حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه امسال برای نخستین بار است که راهپیمایی روز جهانی قدس برگزار نمی‌شود، به حضور میلیونی مردم در فضای مجازی و حمایت از مردم فلسطین اشاره کرد و گفت: امسال یکی از ابتکارهای جالب کاربران در فضای مجازی معرفی رژیم صهیونیستی به عنوان «کووید 1948» است که موجب خشم آنان شد.

وی بر لزوم فعالیت مردم علیه رژیم جعلی صهیونستی در فضای مجازی تاکید و بیان کرد: رژیم کرونایی و سرطانی صهیونیستی همچنان مورد تنفر امت و جهان اسلام است.

امام جمعه ملایر افزود: پویش‌ها و هشتک‌هایی علیه رژیم صهیونیستی در فضای مجازی شکل گرفته که امیدواریم شاهد ریشه‌کنی رژیم صهیونیستی در فضای حقیقی باشیم.

حجت الاسلام برقراری ادامه داد: با توجه به برگزار نشدن راهپیمایی روز قدس به دلیل مقابله با شیوع ویروس کرونا، پیشنهاد دادیم سخنرانی رهبر معظم انقلاب از طریق رادیو تاکسی‌ها، تلویزیون شهری و بلندگوهای مساجد پخش شود.

روز قدس؛ نماد مقابله حق علیه باطل

فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز به ایرنا گفت: مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان در روز جهانی قدس با وحدت و انسجام خود علیه استکبار جهانی و صهیونیسم، فریاد یکپارچه سر می‌دهند و این فریاد تا آزادی قدس شریف ادامه دارد.

سرهنگ سیدجواد حسینی روز قدس را روز امت اسلامی دانست و بیان کرد: طبق فرموده‌های امام خمینی (ره) روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام، مقابله مستضعفان با مستکبران و یک روز جهانی است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) با نامگذاری روز جهانی قدس، حل مساله فلسطین و دفع غده سرطانی رژیم صهیونیستی را به عنوان اولویت اول جهان اسلام مطرح کرد افزود: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب در روز جهانی قدس، همه باید ملت فلسطین را در این جهاد مقدس یاری کرده و دست مبارز فلسطینی را پر، و پشت او را محکم کنند و ما با افتخار، هر چه در توان داشته باشیم در این راه انجام خواهیم داد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر همچنین روز جهانی قدس را روز وحدت و اراده امت اسلامی برای حل مساله فلسطین دانست و اظهار داشت: روز قدس نماد مقابله حق علیه باطل و عدل در برابر ظلم است.

سرهنگ حسینی ادامه داد: امسال بزرگداشت روز قدس با اجرای برنامه‌های مختلفی در فضای مجازی برگزار می‌شود و ملت انقلابی و همیشه در صحنه ملایر بار دیگر حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند.

روح تازه در جنبش فلسطین

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر نیز با بیان اینکه قدس تا ابد از آن مسلمانان خواهد بود افزود: قدس شریف پاره تن اسلام است و هرگز برای جهان اسلام فراموش نمی‌شود.

حجت الاسلام حمزه شیرزادی تاکید کرد: جبهه مقاومت امروز مسیر خود را پیدا کرده و همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی، جنبش فلسطین نیز جان تازه‌ای گرفت و تحول جدیدی در بحران فلسطین به وجود آمد.

وی با بیان اینکه به تدبیر امام خمینی (ره) در نامگذاری روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، یک حرکت هوشمندانه علیه رژیم غاصب صهیونیستی در تاریخ انقلاب ثبت شد ادامه داد: روز قدس میراث گران‌بهای انقلاب اسلامی است و مبارزه مسلمانان تا آزادی قدس ادامه دارد.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر گفت: باید همه ملت‌ها به این آگاهی برسند که رژیم جعلی صهیونیست یک موجود ظالم و خطرناک برای جهان به ویژه مسلمانان است که باید از روی زمین محو شود.

حجت الاسلام شیرزادی بیان کرد: امروز هوشیاری و آگاهی ملت‌ها موجودیت رژیم صهیونیست را در معرض خطر و نابودی قرار داده و طبق بیانات رهبر معظم انقلاب، تا 25 سال آینده اثری از این رژیم نخواهد بود.

وی افزود: اگر چه روز قدس امسال به واسطه نبود سردار حاج قاسم سلیمانی به عنوان سردار جبهه مقاومت با سال‌های گذشته متفاوت است، اما سربازان سردار بزرگ اسلام در هر گوشه از جهان، آماده مقاومت و دفاع از قدس شریف هستند.

حجت الاسلام شیرزادی تاکید کرد: نه کرونا و نه هیچ موضوع دیگری نمی‌تواند آرمان فلسطین را از بین ببرد و از وجود انسان‌های آزاده پاک کند، چراکه مساله فلسطین ده‌ها سال است که در وجدان مردم بیدار دنیا نشسته و در هیچ شرایطی فراموش نخواهد شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز جهانی قدس امروز / جمعه / دوم خرداد به صورت زنده و مستقیم با مردم سخن گفتند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*