پنج‌شنبه 19 مهر 1403

فرمانده انتظامی یزد: خبرنگاران نقش راهبردی در تامین امنیت دارند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرمانده انتظامی یزد: خبرنگاران نقش راهبردی در تامین امنیت دارند

یزد - ایرنا - فرمانده انتظامی یزد گفت: خبرنگاران رسانه‌های گروهی در تهیه و انعکاس اخبار و گزارش ها در راستای ماموریت‌های این نهاد برای تامین امنیت پایدار بسیار حساس، موثر، تعیین کننده است و نقش راهبردی دارند.

سرتیپ عباسعلی بهدانی فرد روز پنجشنبه به مناسبت 17 مرداد (روز خبرنگار) در گفت و گو با خبرنگاران با قدردانی از همراهی و تلاش‌های صورت گرفته فعالان عرصه خبر در این مورد افزود: خبرنگاران با آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی نقش مهمی در پیشگیری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی دارند.

وی ادامه داد: تولید خبر دقیق بر اساس مقررات در جامعه به ویژه از بخش‌های مختلف این نیرو در ایجاد امنیت و آرامش مردم نه تنها لازم بلکه مورد تایید است.

فرمانده انتظامی یزد یکی از اساسی‌ترین ماموریت‌های نیروی انتظامی را فعالیت‌های فرهنگی، اطلاع‌رسانی و پیشگیری ذکر کرد و یادآور شد: نقش خبرنگاران در این حوزه بسیار برجسته است.

بهدانی فرد گفت: اطلاع‌رسانی به موقع توسط خبرنگاران بر اساس حقایق و مطالبه‌گری در چارچوب مقررات باید همواره مدنظر فعالان عرصه خبر و رسانه ها باشد.

وی اظهار کرد: هدف نیروی انتظامی در اصل تامین امنیت و آرامش است و باید همه در کنار هم و با همکاری رسانه‌ها اقدام موثر و مناسبی انجام دهند.

فرمانده انتظامی یزد در ادامه به عملکرد این نیرو در سال 1399 در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: تاکنون 18 تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده که در مقایسه با چهار ماهه اول سال 1398 تا 80 درصد افزایش نشان می‌دهد که گویای تلاش ماموران است.

وی اظهار کرد: در این مدت 22 باند اصلی مواد مخدر متلاشی شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد رشد نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی یزد همچنن از کشف 320 میلیارد ریال کالای قاچاق خبر داد که 60 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دارد.

بهدانی فرد همچنین به اهمیت همکاری تمامی دستگاه‌های فرهنگی در تحقق اهداف نظام در بخش عفاف و حجاب اشاره کرد و خواهان همکاری بیشتر در این مورد شد.

همچنین معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطر شهدای رسانه به خصوص محمود صارمی خبرنگار ایرنا به نقش و جایگاه مهم فعالان این عرصه در اطلاع رسانی و انعکاس اخبار اشاره کرد.

سرهنگ محمدرضا مزیدی افزود: همکاری خبرنگاران رسانه های گروهی با نیروی انتظامی در سال گذشته و امسال بسیار خوب است و شاهد انعکاس اخبار و گزارش های مختلف برای آگاهی بخش به مردم و جامعه هستیم.

وی اظهار کرد: تداوم همکاری رسانه ها با نیروی انتظامی یزد موجب فرهنگ سازی در انجام رسالت این نیرو و همچنین در پیشگیری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی موثر است که باید این همکاری تقویت شود.

در این مراسم با اهدا لوح سپاس از تلاش تعدادی از خبرنگاران فعال استان در حوزه انتظامی قدردانی شد.

شهید محمود صارمی در خرداد سال 1347 در شهرستان بروجرد متولد شد بعد از اخذ دیپلم و شرکت در کنکور سراسری و پذیرفته شدن در رشته جغرافیا به تهران مهاجرت کرد، بعد از گذراندن چند ترم از طریق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران راهی جبهه‌های نبرد شد و مدت 17 ماه را در آن جا گذراند، مجددا به دانشگاه بازگشت و به ادامه تحصیل پرداخت.

محمود در سال 1370 مشغول به همکاری با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران شد، در سال 1371 در حالی که به تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد ادامه می‌داد، ازدواج کرد. در سال 1375 به عنوان مسوول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف مرکز اسان بلخ واقع در شمال افعانستان انتخاب شد و 2 سال بعد در تاریخ 17 مرداد 1377 در شهر مزار شریف به دست گروه طالبان کشته شد.

در 17 مرداد 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مستقر در مزار شریف افغانستان، به همراه هشت نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسیدند.

*س_برچسب‌ها_س*