دوشنبه 23 مهر 1403

فرمانده سپاه: گشت محله محور در یزد فعال می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرمانده سپاه: گشت محله محور در یزد فعال می‌شود

یزد - ایرنا - فرمانده سپاه الغدیر یزد از همکاری نیروهای بسیج در حراست از بافتی تاریخی این شهر خبر داد و گفت: اطلاعات محدوده این مناطق به تفکیک در اختیار این نهاد قرار گیرد تا گشت محله محور فعال شود.

سرهنگ رضا پورشمسی افزود: در کنگره ملی شهدا که اسفندماه امسال برگزار می‌شود، کمیته‌ای به منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری این شهر تشکیل شد.

به گزارش عصر پنجشنبه روابط عمومی سپاه یزد، وی ادامه داد: تهیه اقلام تبلیغاتی مثل ویدئو معرفی ظرفیت‌های گردشگری برای مدیران و کسانی که در اردوها و کنگره‌ها شرکت می‌کنند، می‌تواند راهکار مناسبی برای معرفی این ظرفیت باشد.

فرمانده سپاه الغدیر یزد اظهار کرد: مکانی برای عرضه و فروش محصولات تولیدکنندگان و کارآفرینان در نظر گرفته شده است که می‌توانیم در آن چند غرفه در اختیار صنعتگران صنایع دستی نیز قرار دهیم.

همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد، نقش رسانه‌ها را در توسعه صنعت گردشگری موثر دانست و گفت: این صنعت نوپاست و به شدت رصد می‌شود و یک خبر منفی می‌تواند آن را به طور کامل متوقف کند.

سید مصطفی فاطمی با بیان اینکه مشکلاتی که کرونا برای گردشگری به وجود آورده باید در سطح ملی پیگیری و رفع شود، افزود: این بیماری ثابت کرد که بسیاری از صنایع وابسته به گردشگری است.

وی با اشاره به افزایش حفاری‌های غیرمجاز در استان ادامه داد: از ظرفیت اردوها و کارهای جهادی که زیر نظر سپاه استان انجام می‌شود می‌توان برای حفاظت از میراث فرهنگی بهره برد.

کمیته میراث جهانی یونسکو 18 تیر 1396 در چهل و یکمین نشست خود در کراکوف لهستان، با اجماع اعضا، 200 هکتار از 750 هکتار بافت تاریخی شهر یزد را در فهرست میراث جهانی ثبت کرد.

با ثبت بافت تاریخی یزد، نخستین پرونده یک شهر تاریخی ایران در فهرست جهانی به ثبت رسید.

یزد نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان است و در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.

*س_برچسب‌ها_س*