شنبه 15 اردیبهشت 1403

فرهنگی

فرهنگی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - علوم میراثی و کتاب‌های مرجع، حتی سنگ‌نوشته‌ها در آثار باستانی به خوبی نشان می‌دهد که گذشتگان نقشه راه حفظ و حراست از میراث و میراث‌پروری را پیش روی ما گذاشته‌اند، این گنجینه‌ها با هدف آگاه‌سازی نسل‌های آینده به یادگار گذاشته شده‌اند و پیام های روشنی در خود دارند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - امروز چهارشنبه که مصادف با سالروز فتح خرمشهر است، نخستین کاروان زائران بیت‌الله الحرام راهی مدینه می‌شوند و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها به زائران سفارش کرده که حتما چهار ساعت قبل از پرواز در فرودگاه‌ها حاضر شوند.

خبرگزاری ایرنا

بندرعباس - ایرنا - تاریخ سراسر افتخار جمهوری اسلامی گواهی می‌دهد آن روزی را که خدا خرمشهر را آزاد کرد و صدای شادی و هلهله در همه ایران طنین‌انداز شد، آن سوم خرداد در بندرعباس هم روز اشک‌ها و لبخندهای ساحل‌نشینان خلیج فارس بود.

خبرگزاری مهر

خرمشهر - «خونین‌شهر» روح مقاومت و ایستادگی ملت ایران را به رخ جهانیان کشید به‌گونه‌ای که آزاد سازی خرمشهر، عامل تقویت روحیه ملت و رزمندگان ایران برای ادامه جنگ با قدرت بیشتر شد.

خبرگزاری ایرنا

اردبیل - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: 220 رزمنده از این استان در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر حضور داشتند که 85 نفر از جوانان غیرتمند این دیار در این عملیات به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیر رادیو ایرانصدا گفت: با همکاری فرهنگستان زبان و ادب فارسی 30 اثر را با فاخرترین صدا‌ها مانند دیوان حافظ و گلستان و بوستان سعدی ضبط کردیم.

خبرگزاری ایرنا

ساری - ایرنا - مدیرکل فرودگاه های مازندران گفت: نخستین گروه زایران حج تمتع استان امروز، چهارشنبه از فرودگاه شهدای ساری اعزام شدند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

تصاویری به دست باشگاه خبرنگاران جوان رسیده که تخریب بخشی از مدرسه دارالفنون و بسته بودن در‌های آن به روی مردم را نشان می‌دهد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

به بهانه سوم خرداد مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر نگاهی داریم به آثار سینمایی و تلویزیونی مطرحی که در حوزه دفاع مقدس ساخته شده اند.

خبرگزاری مهر

فومن - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن گفت: فراخوان ارسال اثر به هفتمین جشنواره طنز و رسانه «طنز پهلو» یادمان کیومرث صابری فومنی ملقب به «گل آقا» منتشر شد.

خبرگزاری مهر

کتاب «عطر آبان؛ خاطرات شهید عبدالرحمن عامری» نوشته گروه فرهنگی هنری شهید محمدعلی معصومیان امروز چهارشنبه سوم خرداد در شهر رویان رونمایی می‌شود.

خبرگزاری مهر

روحانیتی که در کاشان مستقر بودند سکوت می‌کردند و رسول زاده همچنان دنبال عالمی بود که به فکر مطالبات مردم باشد و به این ترتیب با شهید نواب صفوی و امام خمینی (ره) آشنا و شیفته آنان می‌شود.

خبرگزاری مهر

کتاب «اطلس نبرد بیت‌المقدس» یکی از منابعی است که علاقه‌مندان تاریخ دفاع مقدس و پژوهشگران این‌حوزه می‌توانند درباره واقعه آزادسازی خرمشهر به آن مراجعه کنند.

خبرگزاری ایرنا

شهرری - ایرنا - حاج مهدی زمردیان رزمنده ای که از فتح خرمشهر تا به حالا پا کار انقلاب مانده و هنوز از داغ جا ماندگی از قافله عشق می سوزد از رشادتها و غریبی رزمندگان در آزادسازی خرمشهر می‌گوید.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بعثی‌ها وقتی شهرها را تصرف می‌کردند افراد نظامی و غیرنظامی را به اسارت می‌بردند، بیشتر اسرا در یک یا دو ماه اول جنگ اسیر شدند. آن زمان سپاه وجود نداشت افرادی به‌عنوان ذخیره سپاه که همان بسیج بود در مقابله با بعثی‌ها به ارتش کمک می‌کردند.