شنبه 14 مهر 1403

فرهنگ سازی امری مهم در صرفه جویی مصرف برق توسط ادارات است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرهنگ سازی امری مهم در صرفه جویی مصرف برق توسط ادارات است

زاهدان - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: فرهنگ سازی امری مهم در حوزه صرفه جویی مصرف برق ادارات بوده و این موضوع از طریق آموزش و ارائه دستورالعمل اجرایی به هر دستگاه باید انجام شود.

ثریا سید زاده شامگاه یکشنبه در نشست هماهنگی مدیریت مصرف برق ادارت سیستان و بلوچستان اظهارداشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن تامین برق پایدار برای مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، تابستان امسال باید توجه ویژه‌ای به چگونگی مصرف برق بویژه در ساعت اوج بار داشت.

وی ادامه داد: امسال نیز همچون سال گذشته دستورالعملی در خصوص تغییر ساعت کاری ادارات تهیه و تنظیم شده که بزودی ابلاغ خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: ساعت کاری پیشنهادی ادارات از ساعت 6 الی 13 در نظر گرفته شده که در صورت ابلاغ تمام دستگاهها ملزم به رعایت آن هستند.

وی تصریح کرد: یکی از شاخص‌های مهم هر دستگاه استفاده بهینه در مصرف انرژی بویژه برق است که در ارزیابی عملکرد هر دستگاه مورد سنجش قرار می‌گیرد.

سیدزاده خاطرنشان کرد: آموزش مستمر و فرهنگ سازی از طریق تولید محتوا تلویزیونی و نصب بنر در حوزه تاثیرات مدیریت مصرف بر میزان کاهش هزینه قبوض، کمک به مراکز حیاتی چون بیمارستان‌ها و عدم خاموشی بسیار مهم است.

وی بیان کرد: باید لیستی جامع از دستگاه‌های حیاتی تهیه و چگونگی مدیریت مصرف برق در این مراکز تبیین شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به ابلاغیه هیات وزیران در مورد بهره‌مندی 20 درصدی ادارات از انرژی‌های نو چون پنل‌های خورشیدی این موضوع باید به صورت یک دستورالعمل اجرا شود.

وی ادامه داد: انجام بازرسی از دستگاه‌های اداری در حوزه چگونگی مصرف برق نیز مهم است و باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در این نشست اظهارداشت: تامین برق پایدار یکی از دغدغه‌های همیشگی این شرکت بوده که در فصل تابستان و افزایش میزان مصرف برق به اوج خود می‌رسد.

خلیل عوض زاده ادامه داد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایطی که ایجاد شده تامین برق پایدار بویژه برای مراکز درمانی و بیمارستانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: افزایش دما طی هفته‌های جاری، بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس و همزمانی آن با اوج مصرف برق بر میزان نگرانی شرکت توزیع برق در تامین برق پایدار افزوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امسال بیش‌از گذشته به مشارکت و همکاری همگانی در مدیریت مصرف برق بویژه در ساعات اوج مصرف (ساعت 12 تا 16 و 19 تا 23) نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان به منظور پایداری برق شبکه و جلوگیری از بروز خاموشی ناشی از افزایش مصرف برق در سطح این استان، تدابیر گسترده‌ای را اتخاذ کرده که کاهش ساعت کاری ادارات از جمله این طرح‌هاست.

عوض زاده گفت: طبق سنوات گذشته طرحی برای تغییر ساعت ادارات از 6 الی 13 ارائه شد که در صورت ابلاغ کمک خوبی در مدیریت مصرف برق در ساعت اوج بار خواهد داشت.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش‌از 288 میلیون تومان پاداش به مشترکان خوش مصرف اعطا شد که این امر در سالجاری نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان بیان کرد: الگوی مصرفی مناسبی برای مشترکان در نظر گرفته شده که در صورت رعایت از مزایای خوش مصرفی بهره‌مند خواهند شد و در صورت عدم رعایت متحمل پرداخت هفت درصد افزایش بار و 16 درصد هزینه مشترک پر مصرف می‌شوند.

وی یکی دیگر از مشکلات حوزه شرکت توزیع نیروی برق در سیستان و بلوچستان را مشترکان غیرمجاز دانست و افزود: این تعداد مشترکان که گاها از طیف کم در آمد جامعه نیز نیستند حجم تلفات بسیاری را به شبکه وارد و باعث افت ولتاژ و تخریب اموال عموم می‌شوند.

عوض زاده افزود: نیاز است در این مورد همکاری مناسبی توسط تمام دستگاه‌های مربوطه انجام و دستورالعمل جامعی برای برخورد جدی با این‌گونه انشعابات ارائه شود.

*س_برچسب‌ها_س*