پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس جمهور در دومین روز از سفر رسمی خود به پاکستان با عزیمت به شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب این کشور، ضمن حضور در مجموعه قلعه شاهی این شهر، با تقدیم تاج گل به آرامگاه اقبال لاهوری ادای احترام کرد و پس از قرائت فاتحه برای ایشان، دفتر یادبود این مجموعه را نیز امضا کرد.

خبرگزاری تسنیم

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: با حمایت های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای "طرح نور" را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.

خبرگزاری تسنیم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه موضوع کوانتوم یکی از اولویت‌های ماست، گفت: سند هوش مصنوعی به زودی در این شورا تصویب می‌شود.

وب‌گاه فرارو

فرمانده فراجا اعلام کرد: با حمایت های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: ان‌شاءالله با تمهیدات و برنامه‌ریزی و فراهم کردن شرایط نمایشگاه کتاب در سال آینده در محل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس جمهور در دومین روز از سفر رسمی خود به پاکستان با عزیمت به شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب این کشور، ضمن حضور در مجموعه قلعه شاهی این شهر، با تقدیم تاج گل به آرامگاه اقبال لاهوری ادای احترام کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 در 412 شهرستان و بخش مختلف کشور در روز‌های پنجشنبه 6 اردیبهشت و جمعه 7 اردیبهشت 1403 برگزار خواهد شد. آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه 6 اردیبهشت، آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح پنجشنبه 6 اردیبهشت، و آزمون گروه آزمایشی هنر بعدازظهر پنجشنبه 6 اردیبهشت،...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رابیتس یا راویز نوعی توری فلزی است که از مفتول نازک فولادی گالوانیزه یا فسفاته شده تشکیل شده و در زیر گچ کاری سقف ها به عنوان آویز برای نگه‌داشتن گچ به کار می‌رود.

خبرگزاری تسنیم

مهمترین عامل فاصله گرفتن انتشارات علمی و فرهنگی از روزگار درخشان خود، نامش بود؛ نامی که سبب شد مدیرانش از خاطر ببرند که شأن نزول این مرکز برای چه بوده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

وب‌گاه عصر ایران

این تابلوی قرن هفدهمی که نقاش آن ناشناس است، زنی را به تصویر کشیده که با دو فرزندش در حال گدایی است، در حالیکه دامنی از جنس پارچه جین پوشیده است؛ آن هم 200 سال قبل از رواج پارچه جین در آمریکا!

وب‌گاه گسترش

در سال 1400، از جمعیت 26 میلیون و 302 هزار نفری خانوارهای کشور، تقریباً 70 درصد از آنها در سال 1400 سفر نکرده و تنها 30 درصد یعنی حدود هفت میلیون و 788 هزار خانوار، در آن سال سفر کرده‌اند. کاهش سفر و تفریح و حذف آن از سبد هزینه‌های خانوارها می‌تواند تبعات اقتصادی برای مراکز جذب گردشگری و تبعات اجتماعی و روانی برای خانوارها و جامعه داشته باشد؛ زیرا کاهش هزینه‌های سفر ممکن است باعث از...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، همایش بزرگ تبیینی با عنوان «همپای طوفان» در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد. این مراسم به مناسبت بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار سیدمحمد حجازی، سردار زاهدی، عروج همرزم شهیدان و فرمانده دلاور دفاع مقدس حاج محمد کیانی (جمعه علی) و سالروز تأسیس سپاه، شکست آمریکا در واقعه طبس و شکست رژیم صهیونیستی در عملیات وعده...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

اینفوگرافیک زمان و تعداد سوالات گروه‌های پنجگانه نوبت اول کنکور سراسری 1403 منتشر شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: زمان و تعداد سوالات گروه های پنجگانه نوبت اول کنکور سراسری 1403 منتشر شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پایتخت سیاسی کشور را متفاوت از پایتخت‌های میراثی دانست و گفت: 10 نمایشگاه استانی از آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران در هفته میراث فرهنگی برگزار می شود.