سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری خبرنگاران جوان

قائم مقام سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب گفت: برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قریب به 70 دستگاه دخیل هستند.

خبرگزاری تسنیم

مراسم اختتامیه نمایشگاه بناهای تاریخی ایران در حالی برگزار شد که مدیرعامل صندوق توسعه و احیا بر روی این نکته تأکید کرد که از ظرفیت هنرمندان برای معرفی آثار تاریخی در مناطق کم‌برخوردار کشور می‌توان استفاده کرد.

وب‌گاه فرارو

از هفته گذشته با شروع «طرح نور» که یادآور همان گشت ارشاد سابق است، سخت‌گیری‌های مربوط به حجاب در دانشگاه‌ها هم بیشتر شده، تذکر‌های متوالی‌ای که دانشجویان معتقدند «کلافه کننده» شده، وقتی پای دردودلشان بنشینی، خشم، درماندگی، اضطراب، حس حقارت، بی‌کفایتی، ناامنی و عذاب وجدان، همگی تجربه‌هایی هستند که آن‌ها به زبان می‌آورند.

وب‌گاه خبر آنلاین

بازیگر نقش کاووس در سریال «نون. خ» درباره چگونگی حضورش در این سریال توضیح داد و بیان کرد که پیش از این 30 سال در گروه نجات بوده و از طریق هلی کوپتر به مردم امدادرسانی کرده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

معصومه که از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد است، می‌گوید: «زمان‌هایی که در کتابخانه دانشگاه باید تمرکزم بر مسائل درسی باشد دائما نگران این هستم که یکی از افراد حراست سر و کله‌اش پیدا شود و در مورد پوشش، شال، نحوه نشستن یا هر چیز دیگری با من برخورد کند.»

وب‌گاه عصر ایران

کشیدن نقاشی همیشه به قلم نیاز ندارد. یک هنرمند با استفاده از ماشین تحریر قدیمی، یک اثر هنری خلق کرده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون صنایع دستی کشور در دیدار با سفیر ترکیه در ایران گفت: معاونت صنایع دستی و به طور کلی وزارت میراث فرهنگی آماده هر نوع همکاری با ترکیه است.

خبرگزاری ایرنا

اصفهان - ایرنا - معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی گفت: اصفهان شناسنامه کشور در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و در هر سه حوزه خوش درخشیده است.

وب‌گاه الف

در مراسم بزرگداشت سعدی، از «سعدی در سفرنامه‌ها»، «سعدی و رزم‌نامه»، «معرفت و محبت در نگاه سعدی و روزبهان»، «نگاه شاعرانه سعدی به مسئله جبر و اختیار»، «ناظر معتبر در حکایات سعدی» و «نگاه هستی‌شناختی به دوستی» سخن گفته شد.

وب‌گاه الف

پریسا مقتدی، مدیر تماشاخانه سنگلج درباره تخریب ساختمان مجاور این تماشاخانه، با بیان این که «نگران جان سنگلج هستیم»، واکنش نشان داد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور گفت: فردوسی و زبان فارسی تنها متعلق به یک دستگاه نیست و فراتر از ایران بوده و متعلق به تمامی فارسی زبانان و ایران فرهنگی بزرگ است و به هر اندازه در این زمینه کار کنیم کم است.

وب‌گاه ورزش سه

یک رسانه انگلیسی مدعی شد اریک تن‌هاخ، سرمربی منچستریونایتد، قصد دارد به زودی استعفای خود را علام کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در مراسمی که در وزارت رفاه، کار و تعاون اجتماعی برگزار شد، محمد چکشیان معاون امور فرهنگی و اجتماعی این وزراتخانه در حکمی، محمدرضا باقری، مدیرعامل موسسه سوره هنر حوزه هنری را به عنوان دبیر نخستین دوره «جشنواره فرهنگی و هنری اتقان» منصوب کرد. در بخشی از متن این حکم آمده است: «انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم، ضمن ترغیب و تشویق هنرمندان...

وب‌گاه فرارو

در سایه غفلت مسئولان، برخی کافه‌ها در تهران اقدام به سرو "قلیان اکسیژن" می‌کنند که بنابر اعلام مسئولان وزارت بهداشت این قلیان می‌تواند ضرر‌ها و خطرات جسمی بسیار شدیدی برای جوانان داشته باشد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در مراسم تجلیل از برنامه سازان نوروز و ماه مبارک رمضان، برنامه‌سازان و مجریان حاضر به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند. پایگاه اطلاع‌رسانی سیما با شماری نیز در حاشیه این مراسم درباره برنامه‌های ویژه‌ای که در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان روی آنتن داشتند گفتگو کرد که به انضمام دیدگاه‌های مطرح شده، در ادامه می‌آید. استقبال خوب مردم و شاعران از «سرزمین...

خبرگزاری تسنیم

در سایه غفلت مسئولان، برخی کافه‌ها در تهران اقدام به سرو "قلیان اکسیژن" می‌کنند که بنابر اعلام مسئولان وزارت بهداشت این قلیان می‌تواند ضررها و خطرات جسمی بسیار شدیدی برای جوانان داشته باشد.