شنبه 8 اردیبهشت 1403

فروش ویژه "نهال گردو" ژنوتیپ 7 فقط به قیمت 80 هزار تومان

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
فروش ویژه "نهال گردو" ژنوتیپ 7 فقط به قیمت 80 هزار تومان

"گردو ژنوتیپ 7" یکی از برترین ارقام گردو به شمار می رود که در نهالستان رویال نهال و در سال 1382 ثبت شده است. این ژنوتیپ، ویژگی های بارزی دارد که آن را از تیپ های دیگر متمایز می کند. باغ مادری این ژنوتیپ، به مدت 5 سال متوالی مقام نمونه کشوری را به خود اختصاص داده است.

رپرتاژ آگهی: گردو ژنوتیپ رویال 7 به صورت اختصاصی توسط شرکت رویال نهال تولید می شود. این شرکت با همکاری و نظارت جهاد کشاورزی، ژنوتیپ 7 را به بازار عرضه می کند. این ژنوتیپ به عنوان یک تولید اختصاصی شناخته می شود و به دلیل ویژگی های منحصربه فرد، درختان گردو با کیفیت و پرباری را ایجاد خواهد کرد. با خرید این رقم گردو، می توانید محصول بهتر و سود قابل توجهی به دست آورید.

معرفی کامل گردو ژنوتیپ

گردو ژنوتیپ 7 از گردوهای برتر ایرانی بوده و هیچ اصلاح ژنتیکی روی آن انجام نشده است. این ژنوتیپ از طریق جهش ژنتیکی طبیعی به وجود آمده که باعث به وجود آمدن ویژگی های منحصر به فردی در آن شده است.

نهالستان رویال نهال بعد از آزمایش بیش از هزار ژنوتیپ گردو، ژنوتیپ 7 را که دارای فاکتور‌های بارزی در مقایسه با ژنوتیپ های دیگر است، به ثبت رسانده است. این ژنوتیپ به مدت پانزده سال در باغ مادری رویال نهال آزمایش شده و از بین 400 ژنوتیپ، به عنوان برترین رقم به شمار می آید.

خریدارانی که قصد خرید نهال گردو ژنوتیپ 7 را دارند، باید در انتخاب نژاد مناسب به شرایط آب و هوایی و اقلیم منطقه توجه کنند. همچنین، عملکرد و سازگاری این ژنوتیپ با منطقه مورد نظر را بررسی کرده تا بتوانند نهالی را در نظر بگیرند که بیشترین عملکرد و سازگاری را در شرایط خود داشته باشد.

این ژنوتیپ گردو می تواند در باغات و باغچه ها برای تولید گردو با کیفیت مناسب مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به برتری های این رقم گردو، خریداران قبل از خرید نهال باید اطلاعات کافی در مورد انواع گردوها را کسب کرده تا بتوانند نهالی را انتخاب کنند که بهترین سازگاری و عملکرد را در منطقه خود داشته باشد.

گردوهای ژنوتیپ 7 چه خصوصیاتی دارند

این نوع گردو دارای ویژگی های منحصر به فردی است که آن را از سایر ارقام گردو متمایز می کند. این گردو پایه ای کوتاه دارد که به راحتی می توان آن را در فضای محدودی کاشت و مدیریت کرد. همچنین، گردوی رویال 7 دارای باردهی بالا است؛ به طوری که با کاشت متراکم و تعداد زیاد درخت در هر واحد سطح، می توان به باردهی بیشتری نسبت به سایر ارقام گردو دست یافت.

ویژگی دیگر این گردو، کیفیت بالای مغز آن است. مغز گردوی رویال 7 میزان چربی بالا و طعمی عالی دارد. این گردو دارای مغز روشن و تخم مرغی بوده که با راحتی از پوسته جدا خواهد شد. این ویژگی باعث می شود که گردو ژنوتیپ در بازار بسیار مورد توجه قرار گیرد و در صنایع خشکبار و تولید محصولات مربوط به گردو استفاده شود.

گردوی ژنوتیپ 7 مقاومت بالایی در برابر شرایط سرمای بهاره دارد. یعنی این که در مناطق با آب و هوای سرد، می تواند به خوبی رشد کند و باردهی خوبی داشته باشد. علاوه بر آن، این گردو نیازی به گرده افشانی خارجی ندارد و می تواند بدون نیاز به رقم گرده افشان باردهی فوق العاده بالایی داشته باشد.

نکته دیگری که درباره این رقم گردو باید ذکر کرد، عمر مفید و طولانی آن است. این گردو می تواند بیش از 100 سال عمر داشته باشد که این ویژگی آن را برای کاشت درختان همیشگی و بهره برداری پایدار مناسب می سازد.

نحوه هرس کردن گردو ژنوتیپ 7

گردو ژنوتیپ 7 به دلیل رشد کم، نیاز به هرس چندانی ندارد. زمان مناسب برای هرس درخت گردو ژنوتیپ، در فصل خفتگی و در شرایطی است که درجه حرارت شبانه روز به زیر صفر نرسد. این کار به منظور کاهش خطر آسیب به بافت های درخت در اثر سرما انجام می شود. در ادامه، مراحل اصلی هرس را می توان به شرح زیر انجام داد:

پاجوش ها و تنه جوش های اضافی

پاجوش ها و تنه جوش های اضافی که پایین تر از ارتفاع 60 سانتی متر قرار دارند، باید در مرحله اول هرس به طور کامل حذف شوند. این پاجوش ها و تنه جوش ها معمولا ناپایدار و ضعیف هستند و اگر رشد کنند، ممکن است به شکل و ساختار درخت ضربه بزنند و در آینده مشکلاتی به وجود آورند.

شاخه های خشک و ضعیف

شاخه هایی که خشک و ضعیف هستند، باید به طور کامل از درخت برداشته شوند. این شاخه ها احتمالا ضعیف یا بیمار هستند و بر روی رشد صحیح درخت تاثیر منفی دارند و باعث به وجود آمدن محصول بی کیفیت و ضعیف نیز خواهند شد.

شاخه های روی هم افتاده

در صورت مشاهده شاخه هایی که روی هم افتاده اند و باعث تداخل و شلوغی شاخه های دیگر می شوند، یکی از شاخه های جانبی با زاویه مناسب جدا شود. این اقدام به حفظ توازن و توسعه مناسب شاخه ها کمک می کند.

شاخه های رو به پایین یا شاخه هایی با زاویه باز در محل های شلوغ

شاخه هایی که به طور قابل توجهی به پایین رشد کرده یا زاویه باز دارند و در محل های شلوغی قرار گرفته اند، باید حذف شوند. این کار به بهبود ارتفاع و شکل درخت کمک می کند و همچنین تهویه و نوردهی به طور مناسب را برای درخت تسهیل خواهد کرد.

خرید بهترین گردو ژنوتیپ از رویال نهال

رویال نهال در زمینه تامین انواع نهال های گردو در رقم های مختلف فعالیت می کند. این نهال ها با بررسی های ژنتیکی و آزمایشگاهی، به کیفیت مطلوب دست پیدا کرده و می توانند محصولاتی باکیفیت و سالم را تولید کنند. گردو ژنوتیپ 7 نیز به عنوان یکی از مرغوب ترین انواع گردوهای موجود در بازار در این نهالستان قابل تهیه است. برای خرید این رقم از درخت گردو و به دست آوردن محصولاتی مرغوب و باکیفیت، می توانید با کارشناسان رویال نهال تماس بگیریدو در این مجموعه، امکان خرید حضوری و غیرحضوری وجود دارد.

09141811520

09201811520

09301811520

09021811520

04445231520

برای خرید نهال گردو و اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت ROYALNAHAL.COM مراجعه نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

فروش ویژه "نهال گردو" ژنوتیپ 7 فقط به قیمت 80 هزار تومان 2
فروش ویژه "نهال گردو" ژنوتیپ 7 فقط به قیمت 80 هزار تومان 3
فروش ویژه "نهال گردو" ژنوتیپ 7 فقط به قیمت 80 هزار تومان 4