چهارشنبه 11 مهر 1403

فضای مجازی را رها کرده‌ایم!

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
فضای مجازی را رها کرده‌ایم!

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده گفت: علی‌رغم اینکه شورای عالی فضای مجازی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با فضای مجازی دارد اما در عمل رها شده است.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز نشست بررسی ابعاد موضوع کودک کار مجازی در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با حضور کبری خزعلی؛ رئیس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی، زینب اختری؛ مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت کشور و جمعی از نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار شد.

خزعلی؛ رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به اینکه فضای سایبری هوشمند از دست ما خارج است، اظهار کرد: باید اکنون پیشگیری و پیش‌بینی کنیم و فقط به پیشگیری اکتفا نکنیم. به این فضا برویم که بتوانیم برای رشد و پیشرفت بچه‌ها استفاده کنیم. حتما آسیب وجود دارد اما می‌توان آسیب‌ها را به فرصت تبدیل کرد.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده به فضای اجتماعی و فضای سایبری اشاره کرد و افزود: بیشترین نقش را در دوران نوجوانی این فضا و سپس دوستان دارند که هویت جوانی را شکل می‌دهند و کودک از آن فشاری که به وسیله باید و نباید خانه است فرار می‌کند و این را آزادی و انتخاب می‌داند.

خزعلی ادامه داد: اکنون بچه‌ها در دو فضا قرار دارند؛ یکی نیازهای طبیعی و غریزی است که به مادیات هم نزدیک است و زود هم پاسخ می‌گیرند و دیگری فطرت است. برای هر دو باید برنامه‌ریزی شود. فطرت روح الهی است و اگر پاسخ داده شود لذت آن پایدارتر و مداوم‌تر است.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها در فضای مجازی باید با هم همکاری داشته باشند و تقسیم کار کنند، گفت: عملا فضای مجازی را رها کردیم. با اینکه شورای عالی فضای مجازی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم اما در عمل رها شده است.

خزعلی با بیان اینکه 5 سال از نوشته شدن سند ملی حقوق کودک می‌گذرد و همه ابعاد آن در نظر گرفته شده است، ادامه داد: دولت جدید آن را ابلاغ کرده است و قید شده که سند ملی باید رعایت شود.

شناسایی 80 درصد کودکان بازمانده از تحصیل در کشور

زینب اختری؛ مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور نیز در ادامه بیان کرد: ما متعهد به رعایت کنوانسیون حقوق کودک شده‌ایم که مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک نیز وزارت دادگستری است.

وی با بیان اینکه ما عضو کنوانسیون حقوق کودک هستیم، گفت: البته با یک پیش‌شرط اولیه و اینکه اگر با شرع همخوانی نداشته باشد ما آن را نمی‌پذیریم.