پنج‌شنبه 19 مهر 1403

فعالیت ادارات استان مرکزی در هفته آینده با 50 درصد نیروها خواهد بود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فعالیت ادارات استان مرکزی در هفته آینده با 50 درصد نیروها خواهد بود

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: فعالیت ادارات این استان در هفته آینده از 15 تا 21 آذرماه با 50 درصد نیروها به صورت حضوری خواهد بود و بقیه کارمندان به صورت دورکاری به وظایف خود عمل می‌کنند.

سید «علی آقازاده» عصر چهارشنبه در آیین تقدیر از نیروی انتظامی و پلیس راهور استان مرکزی که به خاطر اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی برگزار شد، افزود: از شنبه هفته آتی تصمیمات و محدودیت‌های کرونایی در سطح استان بر اساس شرایط نارنجی اعمال می‌شود که در این خصوص مشاغل سطح 2 و سه می‌توانند با رعایت ضوابط فعال باشند.

وی اظهار داشت: در طول 12 روز گذشته و با اجرای طرح محدودیت‌های شدید کرونایی و با همکاری مردم و دستگاه‌های مختلف، نتایج خوبی در استان حاصل شد.

وی بیان کرد: مهمترین نتیجه کسب شده در راستای اجرای محدودیت‌های کرونایی، خارج شدن استان مرکزی از وضعیت قرمز و رسیدن شهرهای آن به وضعیت نارنجی و زرد است اما این بدان معنی نیست که مشکلات کرونایی تمام شده است زیرا هرگونه غفلت و بی توجهی می‌تواند پیک شدیدتری از بیماری را با توجه به فصل زمستان و سردی هوا ایجاد کند.

وی خاطرنشانکرد: پلیس راه و راهور و مجموعه ستاد فرماندهی انتظامی استان مرکزی در طول 12 روز گذشته قدم‌های خوبی در راستای اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی برداشتند که جای تقدیر دارد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: پلیس راه و راهور استان مرکزی در این مدت در 120 گذرگاه این استان به صورت شبانه‌روزی و در شرایط نامساعد هوا حضور داشتند و این طرح را به بهترین شکل ممکن اجرا کردند.

استان مرکزی دارای 12 شهرستان و بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.

در طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی، وضعیت شهرهای کل کشور به سه دسته زرد، نارنجی و قرمز تقسیم شد و متناسب با روند بیماری در هر شهر وضعیت سه گانه و نوع محدودیت‌های مرتبط تعیین و اعمال شد.

اجرای این طرح از اول آذرماه سال 1399 آغاز شد و بر اساس آن بسیاری از مراکز اداری و تجاری تعطیل شد و رفت و آمد خودروها تحت کنترل در آمد که با نتایج مناسبی نیز همراه شد.

بر اساس اعلام سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجموع بیماران کووید 19 در کشور تا 12 آذر 99 به 989 هزار و 572 نفر و شمار جانباختگان قطعی این بیماری به 48 هزار و 990 نفر رسیده است

*س_برچسب‌ها_س*